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The Vampire, the Elf & the Cthulhu (2016)
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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

J.-밤, 거의 어둠이 깔렸어요. 달의 희미한 빛만이 풍경을 약간 비출 수 있는 두꺼운 구름 사이의 공간을 찾을 수 있었다. 하지만 그는 달에서 목표물의 위치를 찾을 필요가 없었고, 그의 눈은 어둠 속에서 누구보다 잘 볼 수 있었다. 그는 소리를 내지 않기 위해 천천히 움직였고, 그의 움직임은 항상 부드럽고 거의 천상에 가까웠다. 그것은 그의 공격 앞에 속수무책으로 있었다: 빠르고 결단력 있는 움직임이었고, 그의 목은 뚫어야 한다는 것조차 깨닫지 못했다. 걱정도, 긴장도, 항상 그를 가득 채웠던 차가운 평온함이 그를 이 일에 완벽하게 만들었다. 갑자기 부적절하고 원치 않는 밤새인 날개가 뛰면서 무방비 상태의 생물에게 경보가 울렸다. 하지만 화살을 피하기엔 너무 늦었어
H. - 왜 촉수를 이용해서 파괴하지 않는 거죠?
B.- 어떤 뱀파이어가 촉수와 화살을 가지고 있습니까?
J.- 태곳적부터 오크들은 활과 화살로 요정들에게 죽임을 당한다.
B.- 어두운 밤에 혼자 있는 무력한 소녀를 썩은 오크로 만들었다고?! 누가 오크의 끈적끈적한 검은 피를 마실 수 있겠는가?
아무도 그 누구의 피도 마시지 않을 거야, 브람!
H.- 그래, 나도 존 말에 동의해, 크툴후는 절대 아무것도 마시지 마!
B.- 이게 뭐야, 하워드?
H.- 우리 이야기의 주인공이죠?

뱀파이어, 엘프, 크툴루(VEC)는 플레이어가 함께 소설을 완성하려는 작가를 대표하는 전략 카드 게임이다. 그렇긴 하지만 VEC는 스토리텔링 게임이 아니라 게이머를 위해 만들어진 가벼운 게임입니다.

플레이어는 경매 시스템을 통해 카드를 획득해야 합니다. 카드는 주인공, 등장인물, 사건, 장소, 물건, 만남과 같은 작가의 생각을 나타낸다. 카드는 특별한 힘을 가지고 있으며 플레이어는 다른 플레이어와 상호 작용하기 위해 카드를 활성화시킨다. 이 게임의 목적은 특정 카드를 NOBLE 영역이라고 불리는 테이블 게임 영역의 특별한 영역으로 옮기는 것입니다. 카드는 올바른 순서와 종류/색상으로 배치되어야 한다: 각 플레이어는 다른 순서와 색상으로 다른 목표를 가지고 있기 때문에 결과가 플레이어 목표와 동일하거나 유사하기 때문에, 승리 포인트가 부여된다. 카드 파워를 조합하여 수많은 플레이 조합을 만들어 낼 수 있다.
J.- Night, almost total darkness. Only rarely the pale glow of the moon could find space between the thick clouds to slightly illuminate the landscape. But he had no need of the moon to locate his target, his eyes were able to see in the darkness better than anyone else. He moved slowly, not to avoid making any noise, his movements were always soft, almost ethereal: never in his eternal life he had been sensed by his prey; a few more steps and he would be on target. It was there, unaware, helpless in front of his attack: a quickly and decisively move and it’s neck would not have even realized to be drilled. No worries, no tension, the cold calm that always filled him, made him perfect for this task. Suddenly the beating of wings, a night bird, inappropriate and unwanted, alerted the defenseless creature. But it was too late to avoid the arrow...
H. - Why he doesn’t use his tentacles to destroy it?
B.- Which vampire has tentacles or shoots arrows?
J.- From immemorial time, orcs are killed by elves with bow and arrows.
B.- You have turned the helpless girl, alone in the dark night, in a putrid orc?! Who can drink the slimy, filthy, black blood of orc?
J- No one will drink the blood of anyone, Bram!
H.- Yes, I agree with John, Cthulhu never drinks anything!
B.- What is this Cthulhu, Howard?
H.- The protagonist of our story, isn’t it?

The Vampire, the Elf and the Cthulhu (VEC) is a strategic card game in which players represent writers who are trying to complete a novel together. That said, VEC is a "light game made for gamers", not a storytelling game.

Players must acquire cards through an auction system. Cards represent the writer's ideas: protagonists, characters, events, places, items, encounters. Cards have special powers and players activate them to interact with other players (move cards, turn cards, refill energy, etc). The aim of the game is to move specific cards to a special zone of the table game area, called the NOVEL area. Cards must be placed there in the right sequence and type/color: each player has a different objective with a different sequence and colors, so as the result will be identical/similar to player objective, victory points will be scored. Card powers can be combined resulting in a huge number of play combinations creating many possible strategies.

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