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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
A) 블러드볼(BloodBowl, 슬로터볼, 엘프볼 등)과 비슷한 블러드볼(BloodBowl) 게임을 재활용하는 것이 블러드볼의 발상이다.
BlitzBall을 사용하면 원하는 피규어를 4가지 클래스로 분류할 수 있습니다.
a. 리더 b. 리시버 c. 마라더 d. 블로커
예를 들어 BloodBowl의 투척자는 BlitzBall 게임을 위해 Leader에서 재활용될 수 있습니다.
인간포수는...에서 재활용될 수 있다.리시버.
오크 라이너맨은 마라우더에서 재활용될 수 있다.
오크 블리처는 블로커에서 재활용될지도 모른다. 기타..
몸매도 없어요? 게임에는 플레이어를 상징하는 토큰이 함께 제공된다.
B) BlitzBall 경기를 시작할 때 12명으로 구성된 팀을 선택하고 그 중 9명을 경기장에 내보냅니다(그래서 3명은 벤치에 있음).
Blitzball의 특정 투구를 사용하는 대신 Bloodbowl의 투구를 사용할 수 있습니다: 이 경우, 14명의 선수로 구성된 팀을 선택하여 11명을 경기장에 투입합니다(그래서 3명은 벤치에 있음).
각 위치에는 고유한 프로필이 있습니다.
움직임, 잔혹성, 탄력성, 민첩성, 패스, 통제, 진취성.
유동적인 경기를 하기 위해 블리츠볼에는 특별한 기술이 없다.
이 게임의 모든 측면은 플레이어의 프로필에 의해 관리됩니다.
Movement : ...Movement에 사용됩니다.
잔혹성: 태클에 사용됩니다.
회복력: 심각한 부상을 피하기 위해 쓰러진 플레이어에게 사용됩니다.
민첩성: 플레이어가 공을 던지거나, 잡거나, 줍는 데 사용됩니다.
패싱 : 선수가 공을 던질 때 사용합니다. 패스를 잘하면 더 긴 패스를 할 수 있습니다.
컨트롤 : 플레이어가 공을 차거나 필드골을 시도할 때 사용합니다.
또한 Control은 팀 동료들에게 영감을 주기 위해 사용됩니다.
Initiative : 플레이어가 복잡한 동작(피션, 점프, 스프린트, 전격)을 수행하고 싶을 때 사용합니다. 또한 특정 조건에서 공을 줍는 데 사용됩니다.
C) 턴 시퀀스는요?
경기 초반에 팀이 킥오프를 한다.
그다음에 받는 팀의 차례(활성화라고 함)에 이어서 킥팀의 차례 등...(터치다운 또는 필드골) 점수를 획득할 때까지. 이 단계에서, 득점 팀이 킥오프합니다. 그리고...
D) 턴 도중(활성화) 어떤 일이 발생합니까?
일반적으로 코치(당신 또는 당신의 오판트)는 최대 3명의 플레이어를 활성화합니다.
기본 활성화로, 3명의 플레이어만 활성화되며 게임에서 허용되는 모든 동작을 수행할 수 있습니다.
때때로 코치는 경기장의 전술적 상황에 따라 패스 모드, 킥 모드, 방어 모드, 이동 모드와 같은 다른 활성화 모드를 선택할 수 있습니다. 예를 들어, Movement 모드는 선수들의 움직임을 향상시키고, 일부 상황에서 팀 전체를 활성화할 수 있지만, 허용된 유일한 동작은 "이다.감동". 패스 모드도 마찬가지입니다. 킥 모드는 볼 캐리어만 활성화하고 역압으로부터 탈출할 수 있습니다.
상대 볼 캐리어를 태클하고 싶다면 디펜스 모드가 가장 좋지만, 이 모드는 주사위에 적절한 숫자를 굴려야 가능하다.
E) 경기 종료와 득점.
상대방과 시간 제한(45분, 60분 또는 90분) 또는 최대 점수(예: 30점) 등에 대해 합의합니다.
팀은 터치다운 (5점 또는 7점), 필드골 (3점) 또는 제거된 상대 (2점)로 점수를 얻습니다.
F) 플레이 스타일.
게임에는 패스 플레이, 런 플레이, 공격적인 플레이, 전술 플레이, 다발 플레이, 혼성 플레이 등 팀의 플레이 스타일을 사용자 정의할 수 있는 특별 카드가 제공됩니다.
G) 2016년 2월 18일 편집. 골리앗과 플랭커 두 가지 옵션 플레이어가 있습니다.
BlitzBall을 사용하면 원하는 피규어를 4가지 클래스로 분류할 수 있습니다.
a. 리더 b. 리시버 c. 마라더 d. 블로커
예를 들어 BloodBowl의 투척자는 BlitzBall 게임을 위해 Leader에서 재활용될 수 있습니다.
인간포수는...에서 재활용될 수 있다.리시버.
오크 라이너맨은 마라우더에서 재활용될 수 있다.
오크 블리처는 블로커에서 재활용될지도 모른다. 기타..
몸매도 없어요? 게임에는 플레이어를 상징하는 토큰이 함께 제공된다.
B) BlitzBall 경기를 시작할 때 12명으로 구성된 팀을 선택하고 그 중 9명을 경기장에 내보냅니다(그래서 3명은 벤치에 있음).
Blitzball의 특정 투구를 사용하는 대신 Bloodbowl의 투구를 사용할 수 있습니다: 이 경우, 14명의 선수로 구성된 팀을 선택하여 11명을 경기장에 투입합니다(그래서 3명은 벤치에 있음).
각 위치에는 고유한 프로필이 있습니다.
움직임, 잔혹성, 탄력성, 민첩성, 패스, 통제, 진취성.
유동적인 경기를 하기 위해 블리츠볼에는 특별한 기술이 없다.
이 게임의 모든 측면은 플레이어의 프로필에 의해 관리됩니다.
Movement : ...Movement에 사용됩니다.
잔혹성: 태클에 사용됩니다.
회복력: 심각한 부상을 피하기 위해 쓰러진 플레이어에게 사용됩니다.
민첩성: 플레이어가 공을 던지거나, 잡거나, 줍는 데 사용됩니다.
패싱 : 선수가 공을 던질 때 사용합니다. 패스를 잘하면 더 긴 패스를 할 수 있습니다.
컨트롤 : 플레이어가 공을 차거나 필드골을 시도할 때 사용합니다.
또한 Control은 팀 동료들에게 영감을 주기 위해 사용됩니다.
Initiative : 플레이어가 복잡한 동작(피션, 점프, 스프린트, 전격)을 수행하고 싶을 때 사용합니다. 또한 특정 조건에서 공을 줍는 데 사용됩니다.
C) 턴 시퀀스는요?
경기 초반에 팀이 킥오프를 한다.
그다음에 받는 팀의 차례(활성화라고 함)에 이어서 킥팀의 차례 등...(터치다운 또는 필드골) 점수를 획득할 때까지. 이 단계에서, 득점 팀이 킥오프합니다. 그리고...
D) 턴 도중(활성화) 어떤 일이 발생합니까?
일반적으로 코치(당신 또는 당신의 오판트)는 최대 3명의 플레이어를 활성화합니다.
기본 활성화로, 3명의 플레이어만 활성화되며 게임에서 허용되는 모든 동작을 수행할 수 있습니다.
때때로 코치는 경기장의 전술적 상황에 따라 패스 모드, 킥 모드, 방어 모드, 이동 모드와 같은 다른 활성화 모드를 선택할 수 있습니다. 예를 들어, Movement 모드는 선수들의 움직임을 향상시키고, 일부 상황에서 팀 전체를 활성화할 수 있지만, 허용된 유일한 동작은 "이다.감동". 패스 모드도 마찬가지입니다. 킥 모드는 볼 캐리어만 활성화하고 역압으로부터 탈출할 수 있습니다.
상대 볼 캐리어를 태클하고 싶다면 디펜스 모드가 가장 좋지만, 이 모드는 주사위에 적절한 숫자를 굴려야 가능하다.
E) 경기 종료와 득점.
상대방과 시간 제한(45분, 60분 또는 90분) 또는 최대 점수(예: 30점) 등에 대해 합의합니다.
팀은 터치다운 (5점 또는 7점), 필드골 (3점) 또는 제거된 상대 (2점)로 점수를 얻습니다.
F) 플레이 스타일.
게임에는 패스 플레이, 런 플레이, 공격적인 플레이, 전술 플레이, 다발 플레이, 혼성 플레이 등 팀의 플레이 스타일을 사용자 정의할 수 있는 특별 카드가 제공됩니다.
G) 2016년 2월 18일 편집. 골리앗과 플랭커 두 가지 옵션 플레이어가 있습니다.
A) The idea behind Blitzball is to recycle the game BloodBowl, an all other game similar to BloodBowl (Kaosball, Slaughterball, Elfball, etc…).
With BlitzBall, you can use any figures you want, provided you can classify them into 4 classes :
a. Leader. b. Receiver. c. Marauder. d. Blocker.
For example, a human thrower in BloodBowl may be recycled in Leader for the game BlitzBall.
A human catcher may be recycled in...Receiver.
An Orc lineman may be recycled in Marauder.
An Orc Blitzer may be recycled in Blocker. Etc..
You don't have any figure ? Tokens, symbolizing players, are provided with the game.
B) At the beginning of a match of BlitzBall, you choose a team of 12 players, and you field 9 of them in the pitch (so 3 are on the bench).
Instead of using the specific pitch of Blitzball, you can use the pitch of Bloodbowl : in this case, you choose a team of 14 players, and you field 11 of them in the pitch (so 3 are on the bench).
Each position has its own profile :
Movement, Brutality, Resilience, Agility, Passing, Control, Initiative.
In order to have a fluid game, there are NO special skills in BlitzBall.
All aspects of this game is managed by the player's profiles.
Movement : used for ...movements.
Brutality: used for tackles.
Resilience: used for knocked down players, in order to avoid serious injuries.
Agility: used when a player throws, catches, or picks up the ball.
Passing : used when a player throws the ball. A good Passing allows a player to make longer passes.
Control : used when a player kicks the ball, or attempts a Field Goal.
Also the Control is used to give inspiration to teammates.
Initiative : used when a player wants to perform complex movements (feint, jump, sprint, blitz). Also used to pick up the ball in certain conditions.
C) What about the turn sequence ?
At the beginning of the game a team makes a kick-off.
Then it's the turn (called activation) of the receiving team, followed by the turn of the kicking team, etc...until a team scores (TouchDown or FieldGoal). At this stage, the scoring team makes a kick-off, and so on...
D) What happens during a turn (activation) ?
Normally, a coach (you or your opponant) activates up to 3 players.
It is a standard activation : only 3 players are activated, and they can performs any actions allowed in the game.
Sometimes a coach may opt for another mode of activation : Pass mode, Kick mode, Defense Mode, Movement Mode, depending on the tactical situation on the pitch. For example, the Movement mode improves the movements of the players, allows to activate the entire team in some conditions, but the only action allowed is "Moving". Same thing for the Pass mode. The Kick Mode activates only the ball carrier and allows to escape from adverse pressure.
The Defense mode is the best mode if you want to tackle the opposing ball carrier, but this mode is available only if you roll the appropriate number on the dice...
E) End of game and scoring.
You and your opponent agree on a time limit (45, 60 or 90 minutes), or on a maximum scoring (30 points for example), etc...
A team scores with TouchDown (5 or 7 points), Field Goal (3 points), or eliminated opponents (2 points).
F) Style of Play.
Special cards are provided with the game : they allow to customize the style of play for your team : Pass play, Run play, Aggressive Play, Tactical Play, Polyvalent play, Mixed play.
G) Edited february 18, 2016. You have 2 types of optional players : Goliath and Flanker.
With BlitzBall, you can use any figures you want, provided you can classify them into 4 classes :
a. Leader. b. Receiver. c. Marauder. d. Blocker.
For example, a human thrower in BloodBowl may be recycled in Leader for the game BlitzBall.
A human catcher may be recycled in...Receiver.
An Orc lineman may be recycled in Marauder.
An Orc Blitzer may be recycled in Blocker. Etc..
You don't have any figure ? Tokens, symbolizing players, are provided with the game.
B) At the beginning of a match of BlitzBall, you choose a team of 12 players, and you field 9 of them in the pitch (so 3 are on the bench).
Instead of using the specific pitch of Blitzball, you can use the pitch of Bloodbowl : in this case, you choose a team of 14 players, and you field 11 of them in the pitch (so 3 are on the bench).
Each position has its own profile :
Movement, Brutality, Resilience, Agility, Passing, Control, Initiative.
In order to have a fluid game, there are NO special skills in BlitzBall.
All aspects of this game is managed by the player's profiles.
Movement : used for ...movements.
Brutality: used for tackles.
Resilience: used for knocked down players, in order to avoid serious injuries.
Agility: used when a player throws, catches, or picks up the ball.
Passing : used when a player throws the ball. A good Passing allows a player to make longer passes.
Control : used when a player kicks the ball, or attempts a Field Goal.
Also the Control is used to give inspiration to teammates.
Initiative : used when a player wants to perform complex movements (feint, jump, sprint, blitz). Also used to pick up the ball in certain conditions.
C) What about the turn sequence ?
At the beginning of the game a team makes a kick-off.
Then it's the turn (called activation) of the receiving team, followed by the turn of the kicking team, etc...until a team scores (TouchDown or FieldGoal). At this stage, the scoring team makes a kick-off, and so on...
D) What happens during a turn (activation) ?
Normally, a coach (you or your opponant) activates up to 3 players.
It is a standard activation : only 3 players are activated, and they can performs any actions allowed in the game.
Sometimes a coach may opt for another mode of activation : Pass mode, Kick mode, Defense Mode, Movement Mode, depending on the tactical situation on the pitch. For example, the Movement mode improves the movements of the players, allows to activate the entire team in some conditions, but the only action allowed is "Moving". Same thing for the Pass mode. The Kick Mode activates only the ball carrier and allows to escape from adverse pressure.
The Defense mode is the best mode if you want to tackle the opposing ball carrier, but this mode is available only if you roll the appropriate number on the dice...
E) End of game and scoring.
You and your opponent agree on a time limit (45, 60 or 90 minutes), or on a maximum scoring (30 points for example), etc...
A team scores with TouchDown (5 or 7 points), Field Goal (3 points), or eliminated opponents (2 points).
F) Style of Play.
Special cards are provided with the game : they allow to customize the style of play for your team : Pass play, Run play, Aggressive Play, Tactical Play, Polyvalent play, Mixed play.
G) Edited february 18, 2016. You have 2 types of optional players : Goliath and Flanker.
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