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BGG랭킹
BGG전체 : 3586
PARTYGAMES : 247
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.26 / 5
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디자이너
Sérgio Halaban, André Zatz
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아티스트
Luis Francisco
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인원
게임 소개
난쟁이들은 여러분이 찾을 수 있는 가장 용감하고, 결단력 있고, 열심히 일하는 동물들 중 하나입니다. 특히 그들이 새로운 광산에서 크리스탈을 찾을 때.
Quartz에서, 당신은 그들의 땅에서 새로운 광산을 발견한 난쟁이 무리 소속입니다. 그 발견에 흥분한 당신은 내기를 하기로 결심했습니다. 모든 사람들이 5일 동안 광산을 탐험할 것입니다. 하루 일과가 끝날 때쯤 너는 도시에서 팔게 될 것이다. 네가 낮에 추출한 크리스탈 말이다. 다섯 번째 날이 끝나면, 가장 많은 돈을 번 난쟁이가 광산의 유일한 주인이 됩니다.
전작인 Ouro de Tolo와 같은 라인을 따라 Quartz는 빠르고 긴장감 넘치는 게임으로, 난쟁이 광부 역할을 하는 플레이어들이 "colories"를 막으면서 자신을 위한 최고의 결정체를 확보하려고 노력한다. 각 턴에는 세 가지 선택이 있다.
크리스탈을 추출합니다. 즉, 가방에서 크리스탈을 꺼냅니다.
그에게 이점을 주거나 상대에게 문제를 일으키는 카드를 하세요.
광산은 그날 일을 위해 남겨두고 그날 모아둔 결정 세트로 현금화해.
이전 게임과의 주요 차이점 중 일부는 이제 5라운드밖에 되지 않고, 더 전략적인 행동을 할 수 있으며, 게임 종료 시 모든 카드가 승점을 얻을 수 있으며, 한 라운드에서 다른 라운드로 크리스탈을 저장할 수 있으며, 불안정한 크리스탈이 폭발할 때마다 나중에 당신을 구할 수 있는 경험 토큰을 얻을 수 있습니다. 한 라운드당 더 많은 현금을 두 배 또는 합칠 수 있는 컬렉션입니다.
어떻게 생각해? 당신은 이 도전을 받아들이겠습니까?
Quartz에서, 당신은 그들의 땅에서 새로운 광산을 발견한 난쟁이 무리 소속입니다. 그 발견에 흥분한 당신은 내기를 하기로 결심했습니다. 모든 사람들이 5일 동안 광산을 탐험할 것입니다. 하루 일과가 끝날 때쯤 너는 도시에서 팔게 될 것이다. 네가 낮에 추출한 크리스탈 말이다. 다섯 번째 날이 끝나면, 가장 많은 돈을 번 난쟁이가 광산의 유일한 주인이 됩니다.
전작인 Ouro de Tolo와 같은 라인을 따라 Quartz는 빠르고 긴장감 넘치는 게임으로, 난쟁이 광부 역할을 하는 플레이어들이 "colories"를 막으면서 자신을 위한 최고의 결정체를 확보하려고 노력한다. 각 턴에는 세 가지 선택이 있다.
크리스탈을 추출합니다. 즉, 가방에서 크리스탈을 꺼냅니다.
그에게 이점을 주거나 상대에게 문제를 일으키는 카드를 하세요.
광산은 그날 일을 위해 남겨두고 그날 모아둔 결정 세트로 현금화해.
이전 게임과의 주요 차이점 중 일부는 이제 5라운드밖에 되지 않고, 더 전략적인 행동을 할 수 있으며, 게임 종료 시 모든 카드가 승점을 얻을 수 있으며, 한 라운드에서 다른 라운드로 크리스탈을 저장할 수 있으며, 불안정한 크리스탈이 폭발할 때마다 나중에 당신을 구할 수 있는 경험 토큰을 얻을 수 있습니다. 한 라운드당 더 많은 현금을 두 배 또는 합칠 수 있는 컬렉션입니다.
어떻게 생각해? 당신은 이 도전을 받아들이겠습니까?
Dwarves are among the bravest, determined and hard workers creatures you can find. Especially when they are searching for crystals in a new mine.
In Quartz, you belong to a group of dwarves who has just discovered a new mine on their land. Excited by the discovery, you decided to make a bet. Everyone will explore the mine for five days. At the end of each day you will sell in the city, the crystals you extracted during this day. At the end of the fifth day, the dwarf who earned the most money will become the only owner of the mine.
Following along the same lines as its predecessor, Ouro de Tolo, Quartz is fast and tense game of push-your-luck and risk management in which the players, acting as dwarven miners, try to secure the best crystals for themselves while keeping their "colleagues" at bay. Each turn a player has three choices:
Extract a crystal, i.e., pull a crystal from the bag.
Play a card that brings him advantages or causes problems for opponents.
Leave the mine for that workday and cash in sets of crystals collected that day.
Some of the main differences to the previous game are that now theres is only five rounds, you have more strategic actions and every card is worth victory points at the end of the game, it's possible to save up crystals from one round to the other, whenever two unstable crystal explodes you get experience tokens that will save you later, and a set collection that can double or sum more cash each round.
What do you say? Will you accept this challenge?
In Quartz, you belong to a group of dwarves who has just discovered a new mine on their land. Excited by the discovery, you decided to make a bet. Everyone will explore the mine for five days. At the end of each day you will sell in the city, the crystals you extracted during this day. At the end of the fifth day, the dwarf who earned the most money will become the only owner of the mine.
Following along the same lines as its predecessor, Ouro de Tolo, Quartz is fast and tense game of push-your-luck and risk management in which the players, acting as dwarven miners, try to secure the best crystals for themselves while keeping their "colleagues" at bay. Each turn a player has three choices:
Extract a crystal, i.e., pull a crystal from the bag.
Play a card that brings him advantages or causes problems for opponents.
Leave the mine for that workday and cash in sets of crystals collected that day.
Some of the main differences to the previous game are that now theres is only five rounds, you have more strategic actions and every card is worth victory points at the end of the game, it's possible to save up crystals from one round to the other, whenever two unstable crystal explodes you get experience tokens that will save you later, and a set collection that can double or sum more cash each round.
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