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BGG랭킹
BGG전체 : 4915
STRATEGY : 1855
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인원
2-9 명
BGG추천: 4-9+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.87 / 5
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디자이너
Artyom Nichipurov
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아티스트
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인원
게임 소개
아틀란티스 근위대: 테이블탑 MOBA는 MOBA 장르의 컴퓨터 게임에서 영감을 받은 경쟁적인 팀 기반 보드 게임이다. 게임에서, 각 플레이어는 한 명의 영웅을 조종하고 카드 한 손을 사용하여 게임 보드 주위를 움직이고, 특별한 능력을 사용하며, 적을 공격한다. 적의 미니언들을 물리치면 코인이 획득되며, 코인은 레벨을 구매하고 영웅을 업그레이드하는데 사용됩니다. 당신의 목표는 플레이어 &mdash가 직접 통제하지 않는 당신의 "minions"— 유닛들이 적 기지에 도달하여 점령할 수 있도록 돕는 것입니다.
가드 오브 아틀란티스는 단 두 명으로도 경기를 할 수 있지만 팀워크와 전술 플레이를 독려하는 경기여서 두 팀의 선수가 맞붙을 때 더 재미있다.
게임 전에, 모든 플레이어는 플레이할 영웅 캐릭터를 선택합니다. 각 영웅은 게임을 시작할 때 5장의 카드를 가지고 있으며, 추가로 13장의 업그레이드 버전을 선택할 수 있다. 각 카드는 고유하며 다양한 작업에 사용할 수 있습니다. 캐릭터 역할은 사전 설정이 되어 있지 않으며, 당신의 전략에 더 잘 맞도록 전장에서 진화할 수 있고 상대의 선택에 대항할 수 있다. 주사위는 없지만, 적절한 순간에 맞는 카드를 쓰는 것이 중요하다.
게임은 플레이어가 자신의 영웅과 미니언을 게임 보드의 미리 정의된 위치에 배치하는 것으로 시작한다. 게임은 라운드로 나뉘며, 각 라운드는 최대 4회전까지 구성된다. 모든 플레이어는 한 장의 카드를 플레이하고 한 번의 동작을 해결합니다. 카드는 아래를 향하여 플레이한 다음 카드에 표시된 초기 값 순으로 공개되고 해결됩니다.
만약 팀이 그 지역의 미니언들을 모두 잃는다면, 보드에 있는 모든 미니언들은 상대편 베이스에 한 구역 가까이 이동한다. 각 팀이 자신의 미니언들이 적진으로 이동할 수 있도록 도우려는 등 경기는 계속된다. 제일 먼저 하는 팀이 이기는 거야!
가드 오브 아틀란티스는 단 두 명으로도 경기를 할 수 있지만 팀워크와 전술 플레이를 독려하는 경기여서 두 팀의 선수가 맞붙을 때 더 재미있다.
게임 전에, 모든 플레이어는 플레이할 영웅 캐릭터를 선택합니다. 각 영웅은 게임을 시작할 때 5장의 카드를 가지고 있으며, 추가로 13장의 업그레이드 버전을 선택할 수 있다. 각 카드는 고유하며 다양한 작업에 사용할 수 있습니다. 캐릭터 역할은 사전 설정이 되어 있지 않으며, 당신의 전략에 더 잘 맞도록 전장에서 진화할 수 있고 상대의 선택에 대항할 수 있다. 주사위는 없지만, 적절한 순간에 맞는 카드를 쓰는 것이 중요하다.
게임은 플레이어가 자신의 영웅과 미니언을 게임 보드의 미리 정의된 위치에 배치하는 것으로 시작한다. 게임은 라운드로 나뉘며, 각 라운드는 최대 4회전까지 구성된다. 모든 플레이어는 한 장의 카드를 플레이하고 한 번의 동작을 해결합니다. 카드는 아래를 향하여 플레이한 다음 카드에 표시된 초기 값 순으로 공개되고 해결됩니다.
만약 팀이 그 지역의 미니언들을 모두 잃는다면, 보드에 있는 모든 미니언들은 상대편 베이스에 한 구역 가까이 이동한다. 각 팀이 자신의 미니언들이 적진으로 이동할 수 있도록 도우려는 등 경기는 계속된다. 제일 먼저 하는 팀이 이기는 거야!
Guards of Atlantis: Tabletop MOBA is a competitive team-based board game inspired by computer games of the MOBA genre. In the game, each player controls a single hero and uses a hand of cards to move him around the game board, employ special abilities, and attack enemies. Defeating enemy minions earns you coins, which are used to buy levels and upgrade your hero. Your goal is to help your "minions" — units that are not directly controlled by the players — reach the enemy base and capture it.
Even though Guards of Atlantis can be played with just two players, it's more fun when two teams of players face one another as the game encourages teamwork and tactical play.
Before the game, every player chooses a hero character to play. Each hero has five cards at the start of the game, with an additional thirteen upgraded versions from which to choose when your hero gains a level. Each card is unique and can be used for a variety of different actions. The character roles are not preset and can evolve on the battlefield to better suit your strategy and counter the opponent's choices. There are no dice to roll, but playing the right card at the right moment is crucial.
The game begins with players placing their heroes and minions at predefined spots of the game board. The game is split into rounds, with each round consisting of up to four turns. Every player gets to play one card and resolve one action each turn. The cards are played face down, then revealed and resolved in order of initiative values indicated on the cards.
If at any point a team loses all of their minions in the area, the lane is "pushed", with all minions on the board moving one area closer to the opponent's base. The game continues, with each team trying to help their minions to move to the enemy base. The first team do this wins!
Even though Guards of Atlantis can be played with just two players, it's more fun when two teams of players face one another as the game encourages teamwork and tactical play.
Before the game, every player chooses a hero character to play. Each hero has five cards at the start of the game, with an additional thirteen upgraded versions from which to choose when your hero gains a level. Each card is unique and can be used for a variety of different actions. The character roles are not preset and can evolve on the battlefield to better suit your strategy and counter the opponent's choices. There are no dice to roll, but playing the right card at the right moment is crucial.
The game begins with players placing their heroes and minions at predefined spots of the game board. The game is split into rounds, with each round consisting of up to four turns. Every player gets to play one card and resolve one action each turn. The cards are played face down, then revealed and resolved in order of initiative values indicated on the cards.
If at any point a team loses all of their minions in the area, the lane is "pushed", with all minions on the board moving one area closer to the opponent's base. The game continues, with each team trying to help their minions to move to the enemy base. The first team do this wins!
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