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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

레터 체스는 워드 검색과 체스를 결합한 카드 게임입니다. 플레이어는 체스 조각과 같은 글자를 움직여 가로, 세로, 대각선으로 연결된 단어들을 7x9 격자로 묶는다. 긴 단어를 조합하여 점수를 매기고 보드를 클리어하기 위한 게임 종료 전략이 있는지 확인합니다.

설정: 48개의 문자 타일은 7x9 그리드에서 무작위로 추출됩니다. 경기가 시작할 때 보드 중앙 근처에 15개의 빈 사각형이 있다. 가운데 가로 행은 항상 비어 있습니다. 가운데 행의 테두리에 있는 두 행은 네 개의 빈 정사각형과 세 개의 문자 정사각형으로 이루어져 있습니다(대체 이름인 파라펫처럼). 당신이 가지고 있는 어떤 단어라도 그 게임을 하기 위해 사용하세요.

게임 메카니즘: 이 게임의 주요 목적은 단어를 그리드 위에 조립하는 것입니다. 적합한 단어는 보드에 글자가 가로, 세로 또는 대각선으로 연결되어 있어야 합니다. 허용되는 단어는 최소 3글자 이상이어야 합니다. 단어는 게임당 한 번 이상 플레이할 수 없으며 고유 명사는 허용되지 않습니다. 글자 타일은 같은 단어에 두 번 사용할 수 없다(예를 들어 &ldqu;o&rdqu;는 책을 두 번, &ldqu;d&rdqu;는 아빠를 두 번 쓸 수 없다).

한 번의 턴 동안, 플레이어는 단어들을 만들기 위해 여러 글자들을 함께 움직일 수 있다. 차례 중에 이동하는 모든 문자는 해당 원형 단어를 구성하는 데 사용해야 합니다. 자음은 (체스의 여왕처럼) 수평, 수직, 대각선으로 원하는 수의 정사각형을 빈 정사각형으로 이동할 수 있다. 그러나 이동할 때 자음은 다른 글자를 뛰어넘을 수 없습니다. 모음은 두 칸을 가로로, 한 칸을 세로로, 두 칸을 세로, 한 칸을 빈 칸으로 옮길 수 있다. 자음과 달리 모음은 다른 글자보다 뛰어 넘을 수 있습니다. 단어가 만들어지고 나면 그 문자 타일은 보드에서 제거되고 놀이가 계속된다. 모든 문자가 사용되었거나 플레이가 남아 있지 않으면 게임이 종료됩니다. 마지막으로, 편지 “Y”는 모음으로 사용해도 자음으로 이동합니다.

득점: 레터 체스는 게임이 끝날 때 점수를 기록하기 위해 간단한 공식을 사용합니다. 그러니 놀 때는 연필과 종이를 가까이 두세요. 모음은 2포인트, 자음은 1포인트로 계산됩니다. 편지 “Y”는 모음으로 사용해도 1점으로 계산됩니다. 단어는 글자 점수에 글자 수를 곱하여 집계됩니다. 예를 들어 “dec”는 문자 점수가 8개(모음 2개, 자음 4개)이고 문자 수가 5개(8x5=40)이기 때문에 총계가 40이다. 게시판에서 모든 글자를 지웠을 때 보너스 점수가 있습니다. 보너스는 라운드 수에 10을 곱하고 200(임의수)에서 해당 양을 빼서 계산합니다. 예를 들어, 전체 보드를 12라운드로 클리어한 후 200-(12X10)= 80점을 획득했습니다. 글자가 더 이상 움직이지 않고 게시판에 남아 있으면 해당 글자는 단어로 합산되어 점수에서 차감됩니다. 예를 들어 문자 &ldqu;I, X 및 O&rdqu;가 보드에 남아 있는 경우입니다. 글자 점수는 5점, 글자 수는 3점으로 15점 빼기입니다.

모든 단어가 3글자라고 가정하면 게임당 최대 16라운드가 있다. 레터 체스에서 높은 점수는 400’s이고 낮은 점수는 약 200점입니다.
Letter Chess is a solitaire word game that combines Word Search and Chess. Players move letters like Chess pieces to string together words that connect horizontally, vertically and diagonally on a 7-by-9 grid. To score big assemble long words and make sure you have a end of game strategy to clear the board.

Setup: 48 Letter tiles are randomized on a 7-by-9 grid. At the start of the game there are 15 empty squares near the center of the board. The center horizontal row is always empty. Bordering the center row, two rows are made up of four empty squares and three letter squares (like a parapet which is the alternate name). Use any word game you may own to play the game.

Game Mechanics: The main object of the game is to assemble words on the grid. Eligible words must have letters connected on the board horizontally, vertically, or diagonally. Acceptable words must be at least three letters long. Words cannot be played more than once per game and proper nouns are not allowed. Individual letter tiles cannot be used twice in the same word (such as “o” twice to spell book or “d” to spell dad).

During a single turn, a player can move multiple letters together to construct words. All letters moved during a turn must be used to construct a word that round. Consonants can move any number of squares horizontally, vertically or diagonally (like a Queen in Chess) to an empty square. When moved, however, consonants cannot jump over other letters. Vowels can move two squares horizontally and one square vertically, or two squares vertically and one square horizontally (like a Knight in Chess) to an empty square. Unlike consonants, vowels can jump over other letters. After a word is constructed those letter tiles are removed from the board and play continues. The game ends when all letters have been used or no more plays are left. Lastly, the letter “Y” moves as a consonant even if used as a vowel.

Scoring: Letter Chess uses simple formulas to tally a score at the end of the game. So when playing keep a pencil and paper nearby. Vowels count as 2 points and Consonants count as 1 point. The letter “Y” counts as one point even if used as a vowel. A word is tallied by multiplying the letter score by the letter count. For example, “murals” has a tally of forty because there is a letter score of eight (two vowels and four consonants) and a letter count of five (8x5=40). There is a bonus score when all the letters are cleared from the board. The bonus is calculated by multiplying the number of rounds by 10 and subtracting that amount from 200 (arbitrary number). For example, a whole board was cleared in twelve rounds then 200-(12X10)= 80 points. When letters remain on the board with no more moves left those letters are tallied as a word and subtracted from the score. For example if the letters “I, X and O” remain on the board. The letter score is 5 and letter count is 3 which equals 15 minus points.

At most there are 16 rounds per game assuming all words are 3-letters long. In Letter Chess, a high score is in the 400’s and a low score is around 200.

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