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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jay Little
-
아티스트
-
인원
게임 소개
플립파이트는 전략적인 수동 손재주 마이크로 게임 시리즈이다. 게티스버그 전투는 플립파이트 시리즈의 첫 번째 경기이다. 이 게임은 남북 전쟁 동안 게티스버그 전투에서 북군과 남군이 서로 맞붙게 된다.
플레이어는 전투 중에 다른 기병 및 보병 부대에 접근할 수 있는 야전 지휘관의 역할을 맡는다. 각 게임이 시작될 때마다 라운드 탑과 데빌스 소굴에서 묘지 언덕과 신학교 능선에 이르는 주요 전략적 장소의 갑판에서 전장이 동적으로 생성되며, 두 게임이 동일하지 않도록 보장합니다.
차례가 되면 플레이어는 예비군 중 전투부대를 선택하여 전장으로 돌리면서 위치를 장악하거나 적군을 포획하여 승점을 획득한다. 보병과 기병 유닛은 모양이 다를 뿐만 아니라 각각 다른 장점을 가지고 있습니다. 플레이어는 보병과 함께 고지를 점령하면 포격을 가할 수 있고 기병대는 적 보병 부대를 포획하여 전장에 남아있을 수 있습니다.
전략적 위치마다 통제가 얼마나 어려웠는지(필요한 단위), 각 측의 노력(승리 포인트)을 나타내는 가치가 다르다. 전투부대는 병력 구성과 리더십의 질을 나타내는 다양한 수준의 효율성을 가지고 있다.
주요 위치 또는 포로로 적군 포인트 10점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다!
플레이어는 전투 중에 다른 기병 및 보병 부대에 접근할 수 있는 야전 지휘관의 역할을 맡는다. 각 게임이 시작될 때마다 라운드 탑과 데빌스 소굴에서 묘지 언덕과 신학교 능선에 이르는 주요 전략적 장소의 갑판에서 전장이 동적으로 생성되며, 두 게임이 동일하지 않도록 보장합니다.
차례가 되면 플레이어는 예비군 중 전투부대를 선택하여 전장으로 돌리면서 위치를 장악하거나 적군을 포획하여 승점을 획득한다. 보병과 기병 유닛은 모양이 다를 뿐만 아니라 각각 다른 장점을 가지고 있습니다. 플레이어는 보병과 함께 고지를 점령하면 포격을 가할 수 있고 기병대는 적 보병 부대를 포획하여 전장에 남아있을 수 있습니다.
전략적 위치마다 통제가 얼마나 어려웠는지(필요한 단위), 각 측의 노력(승리 포인트)을 나타내는 가치가 다르다. 전투부대는 병력 구성과 리더십의 질을 나타내는 다양한 수준의 효율성을 가지고 있다.
주요 위치 또는 포로로 적군 포인트 10점을 획득하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다!
FlipFight is a series of strategic manual dexterity micro-games. Battle of Gettysburg is the first game in the FlipFight series. The game pits Union and Confederate forces against each other in the pivotal Battle of Gettysburg during the American Civil War.
The players assume the roles of field commanders during the battle with access to different cavalry and infantry units. At the beginning of each game the battlefield is dynamically generated from a deck of key strategic locations -- from Round Top and the Devil's Den to Cemetery Hill and Seminary Ridge -- ensuring no two games will be the same.
On their turns, players select a combat unit from their reserves and flip it onto the battlefield in an attempt to seize control of a location or capture enemy forces to gain victory points. Infantry and cavalry units are not only different shapes, each has distinct strengths -- capturing a location featuring High Ground with infantry allows the player to perform an artillery strike, while cavalry can capture enemy infantry forces and remain in field.
Each strategic location has different values representing how difficult they were to control (units needed), and how valuable they were to each side's efforts (victory points). Combat units have varying levels of effectiveness, representing the makeup of their forces and the quality of their leadership.
The first player to earn 10 Victory Points through control of key locations or captured enemy forces wins the game!
The players assume the roles of field commanders during the battle with access to different cavalry and infantry units. At the beginning of each game the battlefield is dynamically generated from a deck of key strategic locations -- from Round Top and the Devil's Den to Cemetery Hill and Seminary Ridge -- ensuring no two games will be the same.
On their turns, players select a combat unit from their reserves and flip it onto the battlefield in an attempt to seize control of a location or capture enemy forces to gain victory points. Infantry and cavalry units are not only different shapes, each has distinct strengths -- capturing a location featuring High Ground with infantry allows the player to perform an artillery strike, while cavalry can capture enemy infantry forces and remain in field.
Each strategic location has different values representing how difficult they were to control (units needed), and how valuable they were to each side's efforts (victory points). Combat units have varying levels of effectiveness, representing the makeup of their forces and the quality of their leadership.
The first player to earn 10 Victory Points through control of key locations or captured enemy forces wins the game!
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