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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
August Brown, Paul Wilmes
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아티스트
August Brown
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인원
게임 소개
스매시 앤 그랩: 2인칭 잡(Smash & Grab: A Two Person Job)은 잘 보호되는 보물을 강탈하는 일을 담당하는 2인칭 협동 게임이다.
스매시 앤 그랩에서는 강도 행각을 할 장소를 선택하고 가능한 6명의 캐릭터 중 2명을 선택한 다음 강도 행각 중에 발생하는 새로운 사건들을 드러내고 시간대에 따라 들어가서 전리품을 빼앗고 빠져나갈 수 있다.
이 게임은 자원 관리를 중심으로 진행된다. 매 라운드마다 이벤트 덱의 카드가 타임라인에 재생되어 '나쁜' 자원(위협, 피로, 좌절)이 증가하고 '좋은' 자원(진행)을 얻는 능력이 제한됩니다. 그리고 나서, 플레이어들은 가능한 한 많은 발전을 하면서 이러한 '나쁜' 자원들에 대항하기 위해 돌아가면서 타임라인에 카드를 던질 것이다.
각 플레이어는 일반 액션 카드의 손을 가지고 있으며 3가지 강력한 캐릭터별 액션으로 게임을 시작합니다. 각 액션 카드는 하나 이상의 자원을 더하거나 빼며 때때로 플레이어가 액션이나 이벤트 덱을 보는 것과 같은 강력한 능력에 접근할 수 있게 한다.
공유 보드에서 리소스를 추적합니다. 타임라인의 각 분에는 분당 얼마나 많은 위협이 있는지 추적하기 위한 위협 트랙이 있습니다. 또한 해당 리소스에 대한 현재 총계를 추적하기 위해 특정 토큰과 함께 사용되는 진행률 및 피로 매트가 있습니다.
타임라인의 공간이 부족하거나 이벤트 덱이 소진되기 전에 위협과 피로를 충분히 낮게 유지하면서 충분한 진행률을 축적할 수 있다면 승리할 수 있습니다.
스매시 앤 그랩에서는 강도 행각을 할 장소를 선택하고 가능한 6명의 캐릭터 중 2명을 선택한 다음 강도 행각 중에 발생하는 새로운 사건들을 드러내고 시간대에 따라 들어가서 전리품을 빼앗고 빠져나갈 수 있다.
이 게임은 자원 관리를 중심으로 진행된다. 매 라운드마다 이벤트 덱의 카드가 타임라인에 재생되어 '나쁜' 자원(위협, 피로, 좌절)이 증가하고 '좋은' 자원(진행)을 얻는 능력이 제한됩니다. 그리고 나서, 플레이어들은 가능한 한 많은 발전을 하면서 이러한 '나쁜' 자원들에 대항하기 위해 돌아가면서 타임라인에 카드를 던질 것이다.
각 플레이어는 일반 액션 카드의 손을 가지고 있으며 3가지 강력한 캐릭터별 액션으로 게임을 시작합니다. 각 액션 카드는 하나 이상의 자원을 더하거나 빼며 때때로 플레이어가 액션이나 이벤트 덱을 보는 것과 같은 강력한 능력에 접근할 수 있게 한다.
공유 보드에서 리소스를 추적합니다. 타임라인의 각 분에는 분당 얼마나 많은 위협이 있는지 추적하기 위한 위협 트랙이 있습니다. 또한 해당 리소스에 대한 현재 총계를 추적하기 위해 특정 토큰과 함께 사용되는 진행률 및 피로 매트가 있습니다.
타임라인의 공간이 부족하거나 이벤트 덱이 소진되기 전에 위협과 피로를 충분히 낮게 유지하면서 충분한 진행률을 축적할 수 있다면 승리할 수 있습니다.
Smash & Grab: A Two Person Job is a cooperative two-player game where you're charged with organizing the heist of well-guarded treasures.
In Smash & Grab, you choose a location to pull off your heist, choose 2 of 6 possible characters to perform the heist with, and then alternate revealing new events that occur during the heist and playing actions to a timeline in order to get in, grab the loot, and get out.
The game centers around resource management. Every round, a card from the event deck will be played to the timeline, which will increase the 'bad' resources (threat, fatigue, and setbacks) and limit your ability to gain the 'good' resource (progress). Then, players will take turns playing a card to the timeline to counteract these 'bad' resources while gaining as much progress as possible.
Each player has a hand of general action cards and starts the game with 3 powerful character-specific actions. Each action card adds or subtracts one or several resources, as well as sometimes giving the player access to powerful abilities such as looking through the action or event decks.
The resources are kept track of on shared boards. Each minute of the timeline has a threat track to keep track of the amount of threat you have minute-to-minute. Additionally, there is a progress and fatigue mat that is used in combination with specific tokens to keep track of your current totals for those resources.
If you are able to accumulate enough progress while keeping threat and fatigue low enough before you run out of space on the timeline or the event deck runs out, then you win.
In Smash & Grab, you choose a location to pull off your heist, choose 2 of 6 possible characters to perform the heist with, and then alternate revealing new events that occur during the heist and playing actions to a timeline in order to get in, grab the loot, and get out.
The game centers around resource management. Every round, a card from the event deck will be played to the timeline, which will increase the 'bad' resources (threat, fatigue, and setbacks) and limit your ability to gain the 'good' resource (progress). Then, players will take turns playing a card to the timeline to counteract these 'bad' resources while gaining as much progress as possible.
Each player has a hand of general action cards and starts the game with 3 powerful character-specific actions. Each action card adds or subtracts one or several resources, as well as sometimes giving the player access to powerful abilities such as looking through the action or event decks.
The resources are kept track of on shared boards. Each minute of the timeline has a threat track to keep track of the amount of threat you have minute-to-minute. Additionally, there is a progress and fatigue mat that is used in combination with specific tokens to keep track of your current totals for those resources.
If you are able to accumulate enough progress while keeping threat and fatigue low enough before you run out of space on the timeline or the event deck runs out, then you win.
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