-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.2The Lord of the Rings: The Card Game – Escape from Mount Gram (2015) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Caleb Grace, MJ Newman
-
아티스트
Cassandre Bolan, Jorge Borrero, Jake Bullock, Alexandre Dainche, Guillaume Ducos, Anthony Feliciano, Tawny Fritz, Nicholas Gregory, Rafał Hrynkiewicz, Aurélien Hubert, Joel Hustak, Amelie Hutt, Łukasz Jaskólski, Tomasz Jedruszek, Aldo Katayanagi, Ferdinand Dumago Ladera, Oscar Römer, Kaija Rudkiewicz, Jordan Saia, John Stanko, Magali Villeneuve, Owen William Weber
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
깊은 곳, 깊은 곳, 깊은 곳, 어두운 곳이었는데, 마치 산의 중심부에서 사는 도깨비들만 볼 수 있는 곳이었다. 그곳의 통로는 사방으로 엇갈리고 엉켰지만, 도깨비들은 그들의 길을 알고 있었다.
–J.R.R. 톨킨, 호빗
그램 산으로부터의 탈출은 반지의 제왕을 위한 두 번째 모험 팩이다. 카드 게임.
수세기 동안 그램산의 도깨비들은 그들의 어두운 요새 안에 숨겨져 있었다. 에리아도르를 침략하려는 그들의 과거 시도는 먼 기억일 뿐이다. 여전히, 그들은 고대 악으로 더럽혀진 땅에서 살고 있고, 그들의 마음속에는 악한 삶들이 있다. '그램 산으로부터의 탈출'에서 그램 산의 도블린들은 다시 한번 말썽을 부리고, 그들이 레인저와 영웅들을 잡았을 때, 대담하고 극적인 탈옥을 이끄는 것은 여러분과 여러분의 영웅들에게 달려 있습니다!
거칠고 새로운 시나리오인 그램 산에서 탈출은 로어 영역의 새로운 영웅과 9개의 다른 플레이어 카드 각각을 3장씩 소개한다. 이 카드들은 서로 다른 영향력 범위로 나누어진 다양한 주제를 탐구한다. 리더쉽 플레이어는 적에 대한 직접적인 행동을 장려하는 카드 한 쌍, 택틱스 플레이어는 엔트 포커스 카드 한 쌍, 스피릿 플레이어는 새로운 사이드 퀘스트, 로어 플레이어는 조우 덱과 승리 디스플레이를 조작하는 새로운 메카닉을 지원하는 카드 두 개를 얻게 된다.
깊은 곳, 깊은 곳, 깊은 곳, 어두운 곳이었는데, 마치 산의 중심부에서 사는 도깨비들만 볼 수 있는 곳이었다. 그곳의 통로는 사방으로 엇갈리고 엉켰지만, 도깨비들은 그들의 길을 알고 있었다.
–J.R.R. 톨킨, 호빗
그램 산으로부터의 탈출은 반지의 제왕을 위한 두 번째 모험 팩이다. 카드 게임.
수세기 동안 그램산의 도깨비들은 그들의 어두운 요새 안에 숨겨져 있었다. 에리아도르를 침략하려는 그들의 과거 시도는 먼 기억일 뿐이다. 여전히, 그들은 고대 악으로 더럽혀진 땅에서 살고 있고, 그들의 마음속에는 악한 삶들이 있다. '그램 산으로부터의 탈출'에서 그램 산의 도블린들은 다시 한번 말썽을 부리고, 그들이 레인저와 영웅들을 잡았을 때, 대담하고 극적인 탈옥을 이끄는 것은 여러분과 여러분의 영웅들에게 달려 있습니다!
거칠고 새로운 시나리오인 그램 산에서 탈출은 로어 영역의 새로운 영웅과 9개의 다른 플레이어 카드 각각을 3장씩 소개한다. 이 카드들은 서로 다른 영향력 범위로 나누어진 다양한 주제를 탐구한다. 리더쉽 플레이어는 적에 대한 직접적인 행동을 장려하는 카드 한 쌍, 택틱스 플레이어는 엔트 포커스 카드 한 쌍, 스피릿 플레이어는 새로운 사이드 퀘스트, 로어 플레이어는 조우 덱과 승리 디스플레이를 조작하는 새로운 메카닉을 지원하는 카드 두 개를 얻게 된다.
From the publisher's website:
"It was deep, deep, dark, such as only goblins that have taken to living in the heart of the mountains can see through. The passages there were crossed and tangled in all directions, but the goblins knew their way."
–J.R.R. Tolkien, The Hobbit
Escape from Mount Gram is the second Adventure Pack in the Angmar Awakened cycle for The Lord of the Rings: The Card Game.
For centuries, the Goblins of Mount Gram have remained hidden within their dark stronghold. Their past attempts at invading Eriador are but distant memories. Still, they live in lands tainted by ancient evils, and evil lives within their hearts. Now, in Escape from Mount Gram, the Goblins of Mount Gram are once again up to trouble, and when they capture a host of Rangers and heroes, it's up to you and your heroes to lead a daring and dramatic prison break!
In addition to its wild, new scenario, Escape from Mount Gram introduces a new hero for the Lore sphere and three copies each of nine different player cards. These cards explore a variety of different themes, divided among the different spheres of influence. While Leadership players benefit from a pair of cards that encourage direct action against the Enemy, Tactics players gain a pair of Ent-focused cards, Spirit players gain a new side quest, and Lore players gain two cards that support a new mechanic based around manipulating the encounter deck and the victory display.
"It was deep, deep, dark, such as only goblins that have taken to living in the heart of the mountains can see through. The passages there were crossed and tangled in all directions, but the goblins knew their way."
–J.R.R. Tolkien, The Hobbit
Escape from Mount Gram is the second Adventure Pack in the Angmar Awakened cycle for The Lord of the Rings: The Card Game.
For centuries, the Goblins of Mount Gram have remained hidden within their dark stronghold. Their past attempts at invading Eriador are but distant memories. Still, they live in lands tainted by ancient evils, and evil lives within their hearts. Now, in Escape from Mount Gram, the Goblins of Mount Gram are once again up to trouble, and when they capture a host of Rangers and heroes, it's up to you and your heroes to lead a daring and dramatic prison break!
In addition to its wild, new scenario, Escape from Mount Gram introduces a new hero for the Lore sphere and three copies each of nine different player cards. These cards explore a variety of different themes, divided among the different spheres of influence. While Leadership players benefit from a pair of cards that encourage direct action against the Enemy, Tactics players gain a pair of Ent-focused cards, Spirit players gain a new side quest, and Lore players gain two cards that support a new mechanic based around manipulating the encounter deck and the victory display.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18