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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Adam Blinkinsop
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아티스트
岡崎つぐお(Tsuguo Okazaki)
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인원
게임 소개
은하 제국의 흥망성쇠는 플레이어가 탄생, 상승, 영광, 몰락, 죽음의 단계를 통해 문명을 정화하는 게임이다. 차례대로 진행되며 각 차례마다 다음 중 하나를 수행합니다.
탐험: 은하의 경계를 허물고 문명의 씨앗을 찾아라. 기계적으로 6각형 섹터 타일 몇 개를 그려 넣은 다음 플레이어당 이벤트 카드 세 장을 처리하고 초안을 작성합니다.
정복자: 한 분야에 문명을 심어, 이미 그곳에 있는 사람들을 통제한다. 기계적으로 카드를 재생하고 일치하는 디스크를 타일 위에 놓습니다. 카드는 이 동작 동안 (주로) 트리거하는 특별한 힘을 가지고 있습니다.
수확하라: 당신이 개척한 문명의 힘을 얻고, 그들이 사느냐 죽느냐를 결정하라. 기계적으로 다른 플레이어와 동시에 카드를 판매합니다. 그것의 가치는 일치하는 문명이 통제하는 부문들의 가치에 기초한다. 그런 다음 동시에 몇 개의 Disk를 회수할 수 있는지 확인합니다.
탐험: 은하의 경계를 허물고 문명의 씨앗을 찾아라. 기계적으로 6각형 섹터 타일 몇 개를 그려 넣은 다음 플레이어당 이벤트 카드 세 장을 처리하고 초안을 작성합니다.
정복자: 한 분야에 문명을 심어, 이미 그곳에 있는 사람들을 통제한다. 기계적으로 카드를 재생하고 일치하는 디스크를 타일 위에 놓습니다. 카드는 이 동작 동안 (주로) 트리거하는 특별한 힘을 가지고 있습니다.
수확하라: 당신이 개척한 문명의 힘을 얻고, 그들이 사느냐 죽느냐를 결정하라. 기계적으로 다른 플레이어와 동시에 카드를 판매합니다. 그것의 가치는 일치하는 문명이 통제하는 부문들의 가치에 기초한다. 그런 다음 동시에 몇 개의 Disk를 회수할 수 있는지 확인합니다.
The Rise and Fall of Galactic Empires is a game where the players garden the civilizations through the phases of birth, rise, glory, fall, and death. It's played in turns, and each turn you do one of the following:
Explore: push the boundaries of the galaxy and find seeds of civilizations. Mechanically, draw and place a few hexagonal sector tiles and then deal and draft three event cards per player.
Conquer: plant a civilization in a sector, in control over anyone who's already there. Mechanically, play a card and place a matching disk on a tile. Cards have special powers that trigger (most often) during this action.
Reap: harvest the power of the civilizations you've cultivated, then decide whether they live or die. Mechanically, simultaneously sell a card with the other players. Its value is based on the value of sectors the matching civilization controls. Then do a simultaneous bid to determine how many disks survive the reaping.
Explore: push the boundaries of the galaxy and find seeds of civilizations. Mechanically, draw and place a few hexagonal sector tiles and then deal and draft three event cards per player.
Conquer: plant a civilization in a sector, in control over anyone who's already there. Mechanically, play a card and place a matching disk on a tile. Cards have special powers that trigger (most often) during this action.
Reap: harvest the power of the civilizations you've cultivated, then decide whether they live or die. Mechanically, simultaneously sell a card with the other players. Its value is based on the value of sectors the matching civilization controls. Then do a simultaneous bid to determine how many disks survive the reaping.
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