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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
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아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
탐험가 & 익스플로레이터에서 당신은 신대륙의 자원을 탐험하고 이용하는 한 민족을 지배하는 여러 지도자 중 한 명입니다. 하지만, 당신은 또한 야만인들을 이끌고 백성에 맞서 싸웁니다.
각 플레이어는 마을, 마을, 마을, 도시 등 다양한 규모의 정착지에서 출발한다. 그 모든 것을 보드에 올리는 첫 번째 플레이어가 승자입니다.
세계는 정착지를 위한 기초, 정착촌에 필요한 자원, 쓸모없는 황무지와 같은 다양한 종류의 타일들로 이루어져 있다. 처음에 세계는 테라 인코니타이고 모든 타일은 뒤집혀서 유닛이 탐험하기를 기다린다.
세계의 단위는 탐험가와 야만인의 두 종류이다. 그들은 특정 선수의 소유가 아니지만, 어떤 선수도 그들과 함께 행동할 수 있습니다. 탐험가들은 타일을 탐색하거나(그쪽으로 이동하여 개인적으로 살펴보거나) 타일을 이용할 수 있다. 반면 야만인들은 타일을 약탈하고 다시 고개를 숙인다.
타일을 위아래로 돌림으로써 플레이어들은 정착지에 연결된 자원을 더 많이 혹은 더 적게 만들 수 있다. 이를 통해 정착촌을 확장하거나 추방할 수 있으며 플레이어는 기존의 정착촌을 수중에 있는 것으로 대체할 수 있다.
올바른 안착이 적시에 적지에서 이뤄질 수 있도록 공통 단위를 구사하는 것이 게임의 과제다.
”mine”와 ”yours” 같은 것도 없고 ”good”와 ”evil” 같은 것도 없습니다. 탐험가든 야만인이든 모든 유닛이 일반적으로 연주된다. 승리하기 위해서는 공동의 자원을 사용하여 공동체를 초월해야 합니다. 진정한 지도자의 도전과 다르지 않습니다!
각 플레이어는 마을, 마을, 마을, 도시 등 다양한 규모의 정착지에서 출발한다. 그 모든 것을 보드에 올리는 첫 번째 플레이어가 승자입니다.
세계는 정착지를 위한 기초, 정착촌에 필요한 자원, 쓸모없는 황무지와 같은 다양한 종류의 타일들로 이루어져 있다. 처음에 세계는 테라 인코니타이고 모든 타일은 뒤집혀서 유닛이 탐험하기를 기다린다.
세계의 단위는 탐험가와 야만인의 두 종류이다. 그들은 특정 선수의 소유가 아니지만, 어떤 선수도 그들과 함께 행동할 수 있습니다. 탐험가들은 타일을 탐색하거나(그쪽으로 이동하여 개인적으로 살펴보거나) 타일을 이용할 수 있다. 반면 야만인들은 타일을 약탈하고 다시 고개를 숙인다.
타일을 위아래로 돌림으로써 플레이어들은 정착지에 연결된 자원을 더 많이 혹은 더 적게 만들 수 있다. 이를 통해 정착촌을 확장하거나 추방할 수 있으며 플레이어는 기존의 정착촌을 수중에 있는 것으로 대체할 수 있다.
올바른 안착이 적시에 적지에서 이뤄질 수 있도록 공통 단위를 구사하는 것이 게임의 과제다.
”mine”와 ”yours” 같은 것도 없고 ”good”와 ”evil” 같은 것도 없습니다. 탐험가든 야만인이든 모든 유닛이 일반적으로 연주된다. 승리하기 위해서는 공동의 자원을 사용하여 공동체를 초월해야 합니다. 진정한 지도자의 도전과 다르지 않습니다!
In Explorers & Exploiters, you are one of several leaders over a people, exploring and exploiting the resources of a New World. However, you also lead the barbarians fighting against the people.
Each player starts with a number of settlements in different sizes; hamlets, villages, towns and cities. The first player to place all of them on the board is the winner.
The world is made up of tiles of different kinds - foundations for settlements, resources necessary for settlements, and useless wastelands. At the start, the world is terra incognita and all tiles are turned face down, waiting to be explored by the units.
The units in the world are of two kinds - explorers and barbarians. They do not belong to particular players but any player may act with them. Explorers may explore a tile (move to it and look at it privately) or exploit a tile (turn it face up and make it available for all players). Barbarians on the other hand plunder tiles and turn them face down again.
By turning tiles face up or face down, players may make more or less resources connected to settlements. This allows the settlement to be expanded or expelled and the player to replace the existing settlement with one from the hand.
The challenge of the game is to play the common units so that the right settlement can be played in the right place at the right time.
There are no such things as ”mine” and ”yours”, nor such things as ”good” and ”evil”. All units are commonly played, whether they be explorers or barbarians. To win, you must use the common resources to rise above the commons, not unlike the challenges of a real leader!
Each player starts with a number of settlements in different sizes; hamlets, villages, towns and cities. The first player to place all of them on the board is the winner.
The world is made up of tiles of different kinds - foundations for settlements, resources necessary for settlements, and useless wastelands. At the start, the world is terra incognita and all tiles are turned face down, waiting to be explored by the units.
The units in the world are of two kinds - explorers and barbarians. They do not belong to particular players but any player may act with them. Explorers may explore a tile (move to it and look at it privately) or exploit a tile (turn it face up and make it available for all players). Barbarians on the other hand plunder tiles and turn them face down again.
By turning tiles face up or face down, players may make more or less resources connected to settlements. This allows the settlement to be expanded or expelled and the player to replace the existing settlement with one from the hand.
The challenge of the game is to play the common units so that the right settlement can be played in the right place at the right time.
There are no such things as ”mine” and ”yours”, nor such things as ”good” and ”evil”. All units are commonly played, whether they be explorers or barbarians. To win, you must use the common resources to rise above the commons, not unlike the challenges of a real leader!
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