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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
7-30 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Dann Kriss
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아티스트
Ian Daniels
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인원
게임 소개
아캄 나이트는 H.P. 러브크래프트의 세계를 배경으로 한 파티 게임이다. 플레이어는 무작위로 캐릭터를 할당받으며 타운포크와 인스펙터라는 두 개의 별도 그룹을 형성합니다.
낮에는 각 조사관이 타운포크에게 숨겨진 컬티스트가 누구인지 알아내기 위한 질문을 할 수 있다. 그런 다음 탐정은 원할 경우 타운포크 한 명을 죽일 수 있습니다. 어떤 타운포크는 미치광이들이고, 어떤 타운포크는 그들이 죽임을 당했을 때 촉발되는 능력을 가진 괴물들이고, 다른 타운포크는 그들을 죽인 탐정에게 도전하는 몬스터들이다.
다음은 야간 단계로, 낮에 발견한 내용을 논의하기 위해 조사자가 룸을 나섭니다. 한편, 타운포크는 컬티스트의 성공을 도울 수 있는 가장 좋은 방법을 결정한다. 어떤 타운포크는 미친놈들인데, 그들의 성격을 영원히 드러내는 능력을 가지고 있다. 마지막으로 컬티스트는 유물을 사용하거나 Cthulhu(의장에 의해 표현됨)에서 의례 토큰을 제거하기로 선택한다.
마지막 리셉션 토큰을 제거하면 컬티스트와 모든 타운포크가 이기거나 죽거나 하는 것으로 게임이 종료된다. 그러나 조사관이 전날 단계에서 컬티스트를 죽이고 컬티스트가 밤의 끝에 여전히 죽으면 조사관이 승리하여 의식이 완료되지 못하게 된다.
낮에는 각 조사관이 타운포크에게 숨겨진 컬티스트가 누구인지 알아내기 위한 질문을 할 수 있다. 그런 다음 탐정은 원할 경우 타운포크 한 명을 죽일 수 있습니다. 어떤 타운포크는 미치광이들이고, 어떤 타운포크는 그들이 죽임을 당했을 때 촉발되는 능력을 가진 괴물들이고, 다른 타운포크는 그들을 죽인 탐정에게 도전하는 몬스터들이다.
다음은 야간 단계로, 낮에 발견한 내용을 논의하기 위해 조사자가 룸을 나섭니다. 한편, 타운포크는 컬티스트의 성공을 도울 수 있는 가장 좋은 방법을 결정한다. 어떤 타운포크는 미친놈들인데, 그들의 성격을 영원히 드러내는 능력을 가지고 있다. 마지막으로 컬티스트는 유물을 사용하거나 Cthulhu(의장에 의해 표현됨)에서 의례 토큰을 제거하기로 선택한다.
마지막 리셉션 토큰을 제거하면 컬티스트와 모든 타운포크가 이기거나 죽거나 하는 것으로 게임이 종료된다. 그러나 조사관이 전날 단계에서 컬티스트를 죽이고 컬티스트가 밤의 끝에 여전히 죽으면 조사관이 승리하여 의식이 완료되지 못하게 된다.
Arkham Nights is a party game set in the world of H.P. Lovecraft. Players are assigned characters randomly and form two separate groups, the Townsfolk and the Investigator(s).
During the Day phase, each Investigator may ask one Townsfolk a question to help determine who is the hidden Cultist. The Investigator(s) may then choose to kill one Townsfolk if they wish. Some Townsfolk are Madmen who have an ability which is triggered when they are killed, others are Monsters who then challenge the Investigator who killed them.
Next is the Night phase, when the Investigator(s) leave the room to discuss what they have discovered during Day. Meanwhile, the Townsfolk determine how they can best help the Cultist succeed. Some Townsfolk are Madmen who have an ability which is triggered if they choose to permanently reveal their character. Finally, the Cultist chooses to either use a Relic, or remove a Ritual token from Cthulhu (represented by the Moderator).
If the final Ritual token is removed, the game ends with the Cultist and all the Townsfolk winning, living or dead. However, if the Investigator(s) managed to kill the Cultist during the previous Day phase, and the Cultist is still dead at the end of Night, the Investigators win and stop the ritual from completing.
During the Day phase, each Investigator may ask one Townsfolk a question to help determine who is the hidden Cultist. The Investigator(s) may then choose to kill one Townsfolk if they wish. Some Townsfolk are Madmen who have an ability which is triggered when they are killed, others are Monsters who then challenge the Investigator who killed them.
Next is the Night phase, when the Investigator(s) leave the room to discuss what they have discovered during Day. Meanwhile, the Townsfolk determine how they can best help the Cultist succeed. Some Townsfolk are Madmen who have an ability which is triggered if they choose to permanently reveal their character. Finally, the Cultist chooses to either use a Relic, or remove a Ritual token from Cthulhu (represented by the Moderator).
If the final Ritual token is removed, the game ends with the Cultist and all the Townsfolk winning, living or dead. However, if the Investigator(s) managed to kill the Cultist during the previous Day phase, and the Cultist is still dead at the end of Night, the Investigators win and stop the ritual from completing.
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