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BGG랭킹
BGG전체 : 7235
FAMILYGAMES : 1917
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
10-40 분
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연령
6+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.56 / 5
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디자이너
Vital Lacerda, Alexandre Lacerda
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아티스트
Mihajlo Dimitrievski
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인원
게임 소개
이 환상의 우주에서 각 플레이어는 사악한 사냥꾼의 공격으로부터 드래곤을 지키는 드래곤 키퍼 부족의 우두머리입니다. 사냥꾼은 귀여운 드래곤들이 죽는 것을 보고 싶어하지만, 드래곤 키퍼들을 지나쳐야만 합니다. 사육사들은 서로 다른 부족에 속하지만, 함께 용을 보호하는 공동의 목표를 가지고 있습니다. 사육사들은 사악한 사냥꾼과 결투에서 마법을 부립니다.
드래곤 키퍼스는 바이탈 라세르다와 그의 막내딸 카타리나가 디자인했다. 바이탈이 말한다. "그녀는 드래곤에 대해 잘 아는 사람이고 나는 그녀가 없었다면 이 디자인을 할 수 없었을 것이에요."드래곤 키퍼스는 박스 안에 두 가지 다른 게임을 가지고 있다.
키퍼 게임: 3–6명 | 10–15분 | 6세 이상
이 경쟁 모드에서 사냥꾼은 주사위를 굴려 드래곤을 공격하고 플레이어는 공격받은 드래곤 중 방어하고자 하는 드래곤을 선택합니다. 게임은 한 플레이어가 세 마리의 드래곤을 영웅적으로 방어하거나 한 마리의 드래곤이 세 개의 안타를 치면 끝난다. 수비에 더 성공한 선수가 승자다.
드래곤 게임: 2–4명 | 20–40분 | 9세 이상
이 협력 방식에서 사육사들은 용이 사냥꾼을 공격할 수 있도록 함께 방어하고 훈련시킵니다. 플레이어는 네 가지 동작을 취할 수 있다. 방어, 치료, 훈련 및 공격. 이러한 행동들은 제한적이고 그들은 게임 중 사냥꾼의 공격을 막기 위해 협동하고 조직적일 필요가 있다. 사냥꾼에게 드래곤이 죽거나 전투 이벤트 덱이 바닥나면 플레이어는 진다. X드래곤(Xdragon, X는 난이도에 따라 결정됨)이 사냥꾼을 성공적으로 공격하면 플레이어가 이긴다.
드래곤 키퍼스는 바이탈 라세르다와 그의 막내딸 카타리나가 디자인했다. 바이탈이 말한다. "그녀는 드래곤에 대해 잘 아는 사람이고 나는 그녀가 없었다면 이 디자인을 할 수 없었을 것이에요."드래곤 키퍼스는 박스 안에 두 가지 다른 게임을 가지고 있다.
키퍼 게임: 3–6명 | 10–15분 | 6세 이상
이 경쟁 모드에서 사냥꾼은 주사위를 굴려 드래곤을 공격하고 플레이어는 공격받은 드래곤 중 방어하고자 하는 드래곤을 선택합니다. 게임은 한 플레이어가 세 마리의 드래곤을 영웅적으로 방어하거나 한 마리의 드래곤이 세 개의 안타를 치면 끝난다. 수비에 더 성공한 선수가 승자다.
드래곤 게임: 2–4명 | 20–40분 | 9세 이상
이 협력 방식에서 사육사들은 용이 사냥꾼을 공격할 수 있도록 함께 방어하고 훈련시킵니다. 플레이어는 네 가지 동작을 취할 수 있다. 방어, 치료, 훈련 및 공격. 이러한 행동들은 제한적이고 그들은 게임 중 사냥꾼의 공격을 막기 위해 협동하고 조직적일 필요가 있다. 사냥꾼에게 드래곤이 죽거나 전투 이벤트 덱이 바닥나면 플레이어는 진다. X드래곤(Xdragon, X는 난이도에 따라 결정됨)이 사냥꾼을 성공적으로 공격하면 플레이어가 이긴다.
In this fantasy universe, each player is the chief of a tribe of dragon keepers, defending the dragons from attacks by the evil hunter. The hunter wants to see those cute dragons dead, but must get past the dragon keepers. The keepers belong to different tribes but together they have the common goal of protecting the dragons. The keepers use magic in their duels with the evil hunter.
Dragon Keepers was designed by Vital Lacerda and his youngest daughter, Catarina. Says Vital, "She is the one who knows a lot about dragons and I could have never been able to do this design without her." Dragon Keepers has two different games in the box:
KEEPER GAME: 3–6 players | 10–15 minutes | ages 6+
In this competitive mode, the hunter rolls dice to attack the dragons and the players choose which of the attacked dragons they want to defend. The game ends when one player manages to heroically defend three different dragons or if one dragon gets three hits. The winner is the player with more successful defenses.
DRAGON GAME: 2–4 players | 20–40 minutes | ages 9+
In this cooperative mode, the keepers work together to defend and train the dragons so that they attack the hunter. Players can take four different actions: Defend, Cure, Train and Attack. Those actions are limited and they need to cooperate and organized as a group to manage to stop the hunter's attacks during the game. The players lose if a dragon is killed by the hunter, or if the battle event deck runs out. The players win if X dragons (where X is determined by the difficulty level) manage to successfully attack the hunter.
Dragon Keepers was designed by Vital Lacerda and his youngest daughter, Catarina. Says Vital, "She is the one who knows a lot about dragons and I could have never been able to do this design without her." Dragon Keepers has two different games in the box:
KEEPER GAME: 3–6 players | 10–15 minutes | ages 6+
In this competitive mode, the hunter rolls dice to attack the dragons and the players choose which of the attacked dragons they want to defend. The game ends when one player manages to heroically defend three different dragons or if one dragon gets three hits. The winner is the player with more successful defenses.
DRAGON GAME: 2–4 players | 20–40 minutes | ages 9+
In this cooperative mode, the keepers work together to defend and train the dragons so that they attack the hunter. Players can take four different actions: Defend, Cure, Train and Attack. Those actions are limited and they need to cooperate and organized as a group to manage to stop the hunter's attacks during the game. The players lose if a dragon is killed by the hunter, or if the battle event deck runs out. The players win if X dragons (where X is determined by the difficulty level) manage to successfully attack the hunter.
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