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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.22 / 5

게임 소개

"모호크"는 "의 전쟁 게임이다.북미에서 일어난 프렌치 인디언 전쟁. 장착된 컬러 지도판의 크기는 22" x 17"입니다. 지도에는 이 시기에 사용된 중요한 육로와 수로가 있다. 해상 이동과 전술 전투 해결을 위한 인셋 지도가 포함되어 있다. 176개의 양면 기마 및 다이컷 카운터는 정규 및 민병대, 인디언, 요새 및 함대를 나타냅니다.

유럽으로부터의 증원 병력은 해군 활동에 따라 달라진다. 민병대는 각 선거운동이 끝날 때마다 집으로 돌아가야만 한다. 원주민들은 "선물"물자"와 전장에서의 승리에 영향을 받습니다. 도로, 인도 산책로, 워터 무브먼트는 모두 운영에 중요한 역할을 한다.

같은 지점을 점령하고 있는 반대 세력들 사이에 전투가 벌어진다. 교전은 지형과 상황에 따라 인셋 지도에서 이루어진다.요새 공격/방어, " "오픈 그라운드," "목재"(숲에 있음) 또는 "착지.정규군, 민병대, 인디언, 레인저, 쿠리어스 드 부아 중 어느 부대인지에 따라 수식어가 붙습니다. 전투 중인 부대들은 서로 마주보고 정렬합니다. "히트"는 "6의 D6롤에 의해 결정된다." 다이롤은 유닛의 종류와 전투 설정에 따라 수정됩니다(예를 들어, 요새를 방어하는 정규군은 "plus 2", 4개 이상임). 이로쿼이를 제외한 모든 유닛이 첫 안타 때 뒤집히고 두 번째 안타 때 탈락한다. 배틀 턴이 시작될 때, 선수는 발포 대신 "리프트"를 선택할 수 있다. 후퇴하는 부대는 인접한 아군 지점으로 이동하며, 가급적이면 작전 기지로 이동한다. 승리한 전투의 마지막에 뒤집힌 조각들은 전력으로 돌아가며, 만약 승리하는 민병대가 존재한다면 정규군이나 레인저(영국군) 또는 "로 홍보될 수 있다.해병대 부대" 또는 "쿠리어 드 부아" (프랑스어).

요새는 건설될 수 있고, 마을과 요새는 불태워질 수 있다. 모든 정규군과 민병대는 마을이나 요새를 점령해야 하며, 그렇지 않으면 붉은 도로로 연결되어 있지 않다. 그들은 그들의 작전 기지(프랑스의 경우 몬트리올, 퀘벡, 영국의 경우 보스턴, 뉴욕, 필라델피아)에 대한 보급품을 도로나 수로로 추적할 수 있어야 한다. 항구에 있지 않는 한 이러한 조건에 실패한 정규 또는 민병대는 제거된다.

강력한 이로쿼이 네이션이 승리의 열쇠다. 여섯 개의 이로쿼이 족 중 세 부족이 각각에 정렬하기 시작한다(카운터는 양쪽으로 되어 있다. 각 전투가 끝난 후, 그 전투의 승자는 이로쿼이 부대 하나를 자신의 편으로 내던진다. 선수가 자신의 편을 지향하는 6개 부족 모두와 함께 차례를 시작할 때마다 이로쿼이족은 그/그녀와 함께한다.

나머지 20개 부족은 쿠리어 드 부아 족의 활동이나 프랑스 뇌물로 프랑스를 지원할 수 있다. 이로쿼이족을 제외하고, 원주민들은 보통 승리를 거둔 후에 (축하하기 위해) 집으로 돌아간다.

승리는 정복에 의해 결정된다. 프랑스는 올버니와 뉴욕, 보스턴, 필라델피아 중 하나를 잡고 턴을 시작하거나 경기를 끝내야 한다. 영국은 루이부르, 프롱트낙, 듀케인, 몬트리올, 퀘벡 중에서 총 3개의 프랑스 도시를 보유해야 한다.
"Mohawk" is a wargame of the "French and Indian War" in North America. Mounted, color mapboard measures 22" x 17". Map features significant land and water routes used in the period. Inset maps are included for high seas naval movement and tactical battle resolution. 176 two-sided mounted and die-cut counters represent regular and militia, Indians, fortresses and fleets.

Reinforcements from Europe are variable depending on naval activity. Militia must be "mustered," and "go home" at the end of each campaign year. Natives are influenced by "gifts and supplies" and by battlefield victories. Road, Indian trail and Water movement all have key roles in operations.

Battles occur between opposing forces occupying the same point. Engagements take place on an inset map determined by terrain and situation: "Attacking/Defending Fort," "Open Ground," "Wood" (forested) or "Landing." Modifiers apply depending on whether engaged units are Regulars, Militia, or Indians, Rangers and Couriers de Bois. Units engaging in battle line up opposite one another. A "hit" is determined by a D6 roll of "6." Die rolls are modified according to unit type and battle setting (Regulars defending a fort, for example, are "plus 2", hitting on a four or better). All units, except Iroquois, are flipped on the first hit and eliminated on the second. At the start of his/her battle turn, a player may elect to "retreat" in lieu of firing. Retreating units move to an adjacent friendly point, preferably toward their Base of Operations. At the end of a victorious battle, flipped pieces are turned back to full strength, and one victorious militia unit, if present, may be "promonted" to a Regular or Ranger (British) or a "Troop of the Marine battalion" or "Courier de Bois" (French).

Fortresses can be built; Towns and Fortresses can be burned. Supply is critical at the end of a campaign year; all Regular and militia units must occupy either a town or fort, or is not connected by a red road (not trail). They must be able to trace supply by road or waterway to their Base of Operations (Montreal or Quebec for the French; Boston, New York or Philadelphia for the British). Regular or militia units which fail these conditions are eliminated unless they are in a seaport.

The powerful Iroquois Nation is key to victory. Three of the six Iroquois tribes begin aligned with each side (the counters are two-sided). After each battle, the victor of that battle flips one Iroquois unit to his/her side. Any time a player begins his/her turn with all six tribes oriented to his/her side, the Iroquois have joined him/her for the duration.

The other twenty tribes are activated to support the French either by the activities of the Couriers de Bois, or by French bribes ("gifts and supplies"). Except for the Iroquois, Native tribes usually "go home" after a victory (to celebrate).

Victory is determined by conquest. The French must begin a turn, or end the game, holding Albany and one of New York, Boston or Philadelphia, or must deny the British their victory conditions. The British must hold a total of three French cities from the list of Louisbourg, Frontenac, Duquesne, Montreal or Quebec (at least one must be Montreal or Quebec).

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