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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
120-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
Dirk Henn
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아티스트
Marko Fiedler, Michael Menzel
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인원
게임 소개
쇼군 빅박스에는 쇼군과 쇼군의 기본 게임이 포함되어 있다. Tenno's Court와 사무라이, 군사 지도자, 챔버스 세 개의 작은 모듈, 그리고 후자의 두 개는 이 릴리스에 독특하다.
사무라이의 경우, 각 플레이어는 점진적으로 더 나은 보너스를 보여주는 카드 스택을 받는다. 각 라운드가 시작될 때, 한 선수가 적어도 4개 지역의 지방을 통제하면, 그들은 스택에 있는 다음 카드를 보여주고 그 위에 그려진 보너스 중 하나를 선택한다. 이 상여금에는 전쟁함, 탑 쟁반에 직접 배치된 군대, 쌀과 승점이 포함된다.
군사 지도자들과 함께, 모든 플레이어들은 그들이 통제하는 지역들 중 하나에 배치될 하나의 군사 지도자상이 주어집니다. 플레이어의 리더는 자신의 지방에서 건물 비용을 줄이거나 쌀이나 세금을 징수할 때 추가 자원을 제공하는 등 추가적인 혜택을 제공한다. 선수의 차례가 끝나면, 그들은 지도자를 그들이 통제하는 인접한 지방으로 옮기고 이전 위치에 표식을 남깁니다. 만약 그들이 지도자가 있는 곳에 인접한 지방을 통제하지 않는다면, 그들은 지도자를 표식을 남기지 않고 통제된 지방으로 옮깁니다. 게임이 끝날 때 플레이어가 보드에 더 많은 마커를 가질수록, 더 많은 포인트가 주어집니다!
챔버스에게는 땅을 다스리기 위해 많은 관직을 맡아야 한다. 각 라운드가 시작될 때, 6개의 챔버 마커가 드러나고 챔버 테이블로의 해당 공간에 배치되어 플레이어가 채울 수 있는 사무실을 나타냅니다. 각 지역에서 가장 많은 지방을 지배하는 사람은 테이블라우에 있는 챔버 마커를 자신의 선수 마커 중 하나로 교환함으로써 그 자리를 채울 수 있다. 게임이 끝나면, 플레이어들은 체임버 테이블로의 가로줄과 세로줄의 다수에 대해 추가 점수를 받는다.
사무라이의 경우, 각 플레이어는 점진적으로 더 나은 보너스를 보여주는 카드 스택을 받는다. 각 라운드가 시작될 때, 한 선수가 적어도 4개 지역의 지방을 통제하면, 그들은 스택에 있는 다음 카드를 보여주고 그 위에 그려진 보너스 중 하나를 선택한다. 이 상여금에는 전쟁함, 탑 쟁반에 직접 배치된 군대, 쌀과 승점이 포함된다.
군사 지도자들과 함께, 모든 플레이어들은 그들이 통제하는 지역들 중 하나에 배치될 하나의 군사 지도자상이 주어집니다. 플레이어의 리더는 자신의 지방에서 건물 비용을 줄이거나 쌀이나 세금을 징수할 때 추가 자원을 제공하는 등 추가적인 혜택을 제공한다. 선수의 차례가 끝나면, 그들은 지도자를 그들이 통제하는 인접한 지방으로 옮기고 이전 위치에 표식을 남깁니다. 만약 그들이 지도자가 있는 곳에 인접한 지방을 통제하지 않는다면, 그들은 지도자를 표식을 남기지 않고 통제된 지방으로 옮깁니다. 게임이 끝날 때 플레이어가 보드에 더 많은 마커를 가질수록, 더 많은 포인트가 주어집니다!
챔버스에게는 땅을 다스리기 위해 많은 관직을 맡아야 한다. 각 라운드가 시작될 때, 6개의 챔버 마커가 드러나고 챔버 테이블로의 해당 공간에 배치되어 플레이어가 채울 수 있는 사무실을 나타냅니다. 각 지역에서 가장 많은 지방을 지배하는 사람은 테이블라우에 있는 챔버 마커를 자신의 선수 마커 중 하나로 교환함으로써 그 자리를 채울 수 있다. 게임이 끝나면, 플레이어들은 체임버 테이블로의 가로줄과 세로줄의 다수에 대해 추가 점수를 받는다.
Shogun Big Box includes the base game of Shogun and its expansion Shogun: Tenno's Court, as well as three small modules: Samurai, Military Leaders and Chambers, with the latter two unique to this release.
With Samurai, each player receives a stack of cards showing progressively better bonuses. At the beginning of each round, if a player controls provinces in at least four regions, they reveal the next card in their stack and select one of the bonuses depicted on it. These bonuses include war chests, armies placed directly into the tower tray, rice and victory points.
With Military Leaders, every player is given one military leader figure to place on one of their controlled provinces. A player's leader provides extra benefits for performing actions in their province, such as reducing the cost for buildings or providing extra resources when collecting rice or taxes. At the end of a player's turn, they move their leader to an adjacent province they control and leave a marker at the old location - if they don't control any provinces adjacent to where their leader is, they move their leader to any of their controlled provinces without leaving a marker behind. The more markers a player has on the board at the end of the game, the more points will be awarded!
For Chambers, many offices have to be taken in order to rule the land. At the beginning of each round, six chamber markers are revealed and placed on the corresponding spaces on the chamber tableau, representing available offices that can be filled by the players. Whoever controls the most provinces in each region can fill the position by exchanging the chamber marker on the tableau with one of their own player markers. At the end of the game, players are awarded extra points for majorities in horizontal and vertical lines on the chamber tableau.
With Samurai, each player receives a stack of cards showing progressively better bonuses. At the beginning of each round, if a player controls provinces in at least four regions, they reveal the next card in their stack and select one of the bonuses depicted on it. These bonuses include war chests, armies placed directly into the tower tray, rice and victory points.
With Military Leaders, every player is given one military leader figure to place on one of their controlled provinces. A player's leader provides extra benefits for performing actions in their province, such as reducing the cost for buildings or providing extra resources when collecting rice or taxes. At the end of a player's turn, they move their leader to an adjacent province they control and leave a marker at the old location - if they don't control any provinces adjacent to where their leader is, they move their leader to any of their controlled provinces without leaving a marker behind. The more markers a player has on the board at the end of the game, the more points will be awarded!
For Chambers, many offices have to be taken in order to rule the land. At the beginning of each round, six chamber markers are revealed and placed on the corresponding spaces on the chamber tableau, representing available offices that can be filled by the players. Whoever controls the most provinces in each region can fill the position by exchanging the chamber marker on the tableau with one of their own player markers. At the end of the game, players are awarded extra points for majorities in horizontal and vertical lines on the chamber tableau.
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