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6.9The Last Stand: Little Big Horn June 25, 1876 (2015) -
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Michael W. Kennedy
-
아티스트
Mike Mirfin, Antonio Pinar
-
인원
게임 소개
라스트 스탠드: 리틀 빅 호른, 1876년 6월 25일은 리틀 빅 호른 또는 커스터 라스트 스탠드의 전투를 위한 낮은 복잡도의 솔로 게임입니다.
게임 턴은 다음과 같이 구성된다.
캠프 활성화(미국 원주민 유닛 활성화)
이동
공격 사격
방어 사격
러시 컴뱃
랠리
플레이어는 커스터 장군 휘하의 미국 제7기병을 지휘합니다. 아메리카 원주민 유닛은 플레이어가 접근할 때 활성화됩니다. 게임 시스템은 그들의 움직임과 전투를 통제한다. 각 부대는 전투력(CEF 값), 사격거리, 이동능력을 갖추고 있다.
플레이어가 전체 턴 동안 부족의 육각형을 제어할 수 있으면 승리합니다. 게임에서 CEF 포인트가 20점이 넘으면 플레이어가 진다.
이 게임은 그날의 사건들이 다르게 진행될 가능성을 탐구하는 몇 가지 대안적인 역사 시나리오를 포함하고 있다. 예를 들어, 벤틴의 대대는 제7기병을 돕기 위해 일찍 도착한다. 또 다른 예로 플레이어는 실제 전투까지는 도달하지 못한 개틀링 건을 이용할 수 있다.
이 게임은 박스, 폴리오, PNP 형식으로 이용이 가능하다.
게임 턴은 다음과 같이 구성된다.
캠프 활성화(미국 원주민 유닛 활성화)
이동
공격 사격
방어 사격
러시 컴뱃
랠리
플레이어는 커스터 장군 휘하의 미국 제7기병을 지휘합니다. 아메리카 원주민 유닛은 플레이어가 접근할 때 활성화됩니다. 게임 시스템은 그들의 움직임과 전투를 통제한다. 각 부대는 전투력(CEF 값), 사격거리, 이동능력을 갖추고 있다.
플레이어가 전체 턴 동안 부족의 육각형을 제어할 수 있으면 승리합니다. 게임에서 CEF 포인트가 20점이 넘으면 플레이어가 진다.
이 게임은 그날의 사건들이 다르게 진행될 가능성을 탐구하는 몇 가지 대안적인 역사 시나리오를 포함하고 있다. 예를 들어, 벤틴의 대대는 제7기병을 돕기 위해 일찍 도착한다. 또 다른 예로 플레이어는 실제 전투까지는 도달하지 못한 개틀링 건을 이용할 수 있다.
이 게임은 박스, 폴리오, PNP 형식으로 이용이 가능하다.
The Last Stand: Little Big Horn June 25, 1876 is a low complexity solitaire wargame on the Battle of the Little Big Horn or Custer's Last Stand.
A game turn consists of:
Encampment Activation (Activating Native American units)
Movement
Offensive Fire
Defensive Fire
Rush Combat
Rally
The player controls US Seventh Cavalry under General Custer. Native American units are activated as the player approaches them. The game system controls their movement and combat. Each unit has a combat strength (CEF value), firing range, and movement ability.
The player wins if he or she can control a tribal hex for a full turn. The player loses if more than 20 CEF points in the game.
The game includes several alternative history scenarios that explore the possibility of the day's events going differently. For example, in one scenario, Benteen's Battalion arrives earlier to aid 7th Cavalry. In another, the player has access to a Gatling Gun that never made it to the actual battle.
The game is available in boxed, folio, or PNP formats.
A game turn consists of:
Encampment Activation (Activating Native American units)
Movement
Offensive Fire
Defensive Fire
Rush Combat
Rally
The player controls US Seventh Cavalry under General Custer. Native American units are activated as the player approaches them. The game system controls their movement and combat. Each unit has a combat strength (CEF value), firing range, and movement ability.
The player wins if he or she can control a tribal hex for a full turn. The player loses if more than 20 CEF points in the game.
The game includes several alternative history scenarios that explore the possibility of the day's events going differently. For example, in one scenario, Benteen's Battalion arrives earlier to aid 7th Cavalry. In another, the player has access to a Gatling Gun that never made it to the actual battle.
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