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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
모멘트 카드 게임(Moments Card Game)은 플레이어가 일생 동안 발생할 사건을 결정할 수 있도록 하는 솔로 또는 멀티플레이어 게임이다. 선수들은 자신의 행동을 선택하고 시간 사용을 결정해야 한다. 플레이어는 이러한 행동을 하기 위해 다른 종류의 카드와 타임피스로 대표되는 다양한 선택권이 주어진다. 플레이어들은 자신의 길을 선택하는 게임을 거칩니다. 그들은 교육을 받을 수 있고, 직업이나 사업을 시작할 수 있고, 모험을 찾을 수 있고, 예술과 음악에 집중할 수 있고, 건강/건강함 또는 유머를 통해 행복을 찾을 수 있다. 이 게임의 목적은 시간이 다 가기 전에 가장 많은 득점을 하는 것이다. 플레이어는 기술을 습득하고, 친구/파트너를 사귀며, 점수를 얻기 위해 순간을 모읍니다.
게임플레이
이 게임의 목적은 포인트를 모으고 시간이 다 가기 전에 인생의 순간을 포착하는 것입니다. 각 선수는 12개의 물리적 타임피스를 받는다. 타임피스는 행동을 하거나, 기술을 습득하거나, 친구를 사귀는데 사용될 수 있습니다.
카드에는 7가지 유형이 있습니다.
모멘트 카드: (2점 또는 3점 상당)
특정 스킬 또는 속성이 필요하며, Moment 카드를 캡처하려면 작업 카드 또는 호스트 이벤트를 사용하십시오.
예: 졸업 모멘트 카드는 두 가지 교육 기술로 점수를 매길 수 있습니다.
스킬/교육카드 : (1점 상당)
스킬을 습득하려면 시간 조각을 사용해야 합니다. 이 카드는 여러분 앞에 놓인 영구 적립 카드입니다.
예: 음악 스킬 카드는 두 개의 타임 피스로 획득할 수 있습니다.
친구/파트너 카드: (1점 또는 2점 상당)
친구를 얻으려면 한 조각의 타임피스가 필요합니다. 파트너를 얻으려면 동일한 기술이나 관심이 있어야 합니다. 이 카드는 친구일 때 중앙에 놓입니다. 다른 선수도 그들의 친구가 될 수 있습니다. 플레이어는 친구가 된 후에 파트너를 얻을 수 있습니다. 플레이어 앞에 파트너가 배치됩니다. 플레이어는 파트너의 스킬을 습득합니다.
예: 오드리 프렌드 카드는 하나의 타임피스로 친구로서 얻을 수 있습니다. 오드리를 파트너로 만들기 위해서는 음악 실력이나 돈을 가지고 있거나 음악이나 돈 액션 카드를 사용해야 할 것이다.
작업 카드: (점 없음)
작업 카드를 사용하려면 하나의 타임피스가 필요합니다. 그러나 액션 카드는 한 번만 사용할 수 있으며 다른 카드와 함께 사용할 수 있습니다.
예: 졸업 순간 카드는 플레이어가 이미 교육 스킬 카드를 획득한 경우 교육 액션 카드를 사용하여 점수를 매길 수 있습니다. 선수들은 교육 활동 카드를 사용할 수 있다.
이벤트 카드: (포인트 없음)
이 카드를 사용하려면 종목별 실력이 있어야 합니다. 스킬을 갖추고, 작업 카드를 사용하고, 파트너의 스킬을 사용하여 이벤트에 점수를 매길 수 있습니다. 다른 플레이어의 기술을 사용하여 이 이벤트를 주최할 수도 있습니다. 다른 한 명이 이벤트에 초대되어 모멘트 카드도 획득할 수 있습니다. 이벤트는 이벤트 아이콘이 있는 모멘트 카드를 기록할 수 있습니다.
예: 뮤지컬 페스티벌 이벤트 카드는 전문 기술, 음악 기술, 돈으로 점수를 매길 수 있습니다. 이벤트에 참석한 선수들은 이벤트가 필요한 모멘트 카드를 획득할 수 있다.
시간 카드: (2개의 시간 조각 획득)
이 카드를 사용하려면 타임카드의 기술이 필요합니다. 이 카드는 일회용 카드로 플레이어가 이 카드를 득점하면 타임피스를 얻을 수 있습니다.
예를 들어, 플레이어가 음악, 유머/행복, 금전적 속성이 있는 경우 새로운 시작 회사 시간 카드를 사용할 수 있습니다. 사람들은 두 개의 타임피스를 얻게 될 것입니다.
상황 카드: (시간 조각 제외)
상황카드를 뽑으면 모든 선수가 시간 조각을 잃어야 한다.
게임의 목표는 가장 많은 득점을 하는 것이다.
게임플레이
이 게임의 목적은 포인트를 모으고 시간이 다 가기 전에 인생의 순간을 포착하는 것입니다. 각 선수는 12개의 물리적 타임피스를 받는다. 타임피스는 행동을 하거나, 기술을 습득하거나, 친구를 사귀는데 사용될 수 있습니다.
카드에는 7가지 유형이 있습니다.
모멘트 카드: (2점 또는 3점 상당)
특정 스킬 또는 속성이 필요하며, Moment 카드를 캡처하려면 작업 카드 또는 호스트 이벤트를 사용하십시오.
예: 졸업 모멘트 카드는 두 가지 교육 기술로 점수를 매길 수 있습니다.
스킬/교육카드 : (1점 상당)
스킬을 습득하려면 시간 조각을 사용해야 합니다. 이 카드는 여러분 앞에 놓인 영구 적립 카드입니다.
예: 음악 스킬 카드는 두 개의 타임 피스로 획득할 수 있습니다.
친구/파트너 카드: (1점 또는 2점 상당)
친구를 얻으려면 한 조각의 타임피스가 필요합니다. 파트너를 얻으려면 동일한 기술이나 관심이 있어야 합니다. 이 카드는 친구일 때 중앙에 놓입니다. 다른 선수도 그들의 친구가 될 수 있습니다. 플레이어는 친구가 된 후에 파트너를 얻을 수 있습니다. 플레이어 앞에 파트너가 배치됩니다. 플레이어는 파트너의 스킬을 습득합니다.
예: 오드리 프렌드 카드는 하나의 타임피스로 친구로서 얻을 수 있습니다. 오드리를 파트너로 만들기 위해서는 음악 실력이나 돈을 가지고 있거나 음악이나 돈 액션 카드를 사용해야 할 것이다.
작업 카드: (점 없음)
작업 카드를 사용하려면 하나의 타임피스가 필요합니다. 그러나 액션 카드는 한 번만 사용할 수 있으며 다른 카드와 함께 사용할 수 있습니다.
예: 졸업 순간 카드는 플레이어가 이미 교육 스킬 카드를 획득한 경우 교육 액션 카드를 사용하여 점수를 매길 수 있습니다. 선수들은 교육 활동 카드를 사용할 수 있다.
이벤트 카드: (포인트 없음)
이 카드를 사용하려면 종목별 실력이 있어야 합니다. 스킬을 갖추고, 작업 카드를 사용하고, 파트너의 스킬을 사용하여 이벤트에 점수를 매길 수 있습니다. 다른 플레이어의 기술을 사용하여 이 이벤트를 주최할 수도 있습니다. 다른 한 명이 이벤트에 초대되어 모멘트 카드도 획득할 수 있습니다. 이벤트는 이벤트 아이콘이 있는 모멘트 카드를 기록할 수 있습니다.
예: 뮤지컬 페스티벌 이벤트 카드는 전문 기술, 음악 기술, 돈으로 점수를 매길 수 있습니다. 이벤트에 참석한 선수들은 이벤트가 필요한 모멘트 카드를 획득할 수 있다.
시간 카드: (2개의 시간 조각 획득)
이 카드를 사용하려면 타임카드의 기술이 필요합니다. 이 카드는 일회용 카드로 플레이어가 이 카드를 득점하면 타임피스를 얻을 수 있습니다.
예를 들어, 플레이어가 음악, 유머/행복, 금전적 속성이 있는 경우 새로운 시작 회사 시간 카드를 사용할 수 있습니다. 사람들은 두 개의 타임피스를 얻게 될 것입니다.
상황 카드: (시간 조각 제외)
상황카드를 뽑으면 모든 선수가 시간 조각을 잃어야 한다.
게임의 목표는 가장 많은 득점을 하는 것이다.
Moments Card Game is a solo or multi-player game that let the player decide the events that will occur in their lifetime. Players must choose their actions and decide the use of their time. Players are given different choices represented by different types of cards and time pieces to play these actions. Players go through the game choosing their own path. They can get an education, start a career or business, seek adventure, focus on art and music, seeks happiness through health/fitness or humor. The objective of the game is to score the most points before time runs out. Players acquire skills, make friend/partners and collect moments to score points.
Gameplay
The objective of the game is to collect points and capture moments in life before time runs out. Each player receives 12 physical time pieces. The time pieces can be used for actions, gain skills, or make friends.
There are 7 types of cards:
Moments Cards: (Worth 2 or 3 points)
You need a specific skill or or attribute, use an action card or hosts event to capture the Moment card.
For example: The Graduation moments card can be scored with two education skills.
Skills/ Education card: (Worth 1 point)
You will need to spend time pieces to acquire skills. This card is a permanent gained card that you place in front of you.
For example: The music skill card can be acquired with two time pieces.
Friend/ Partner card: (Worth 1 or 2 points)
You will need to spend one time piece to gain a friend. You will need to have the same skill or interest to gain a partner. This card is placed in the center when it is a friend. Another player can also be their friend. Players can gain a partner after they are friends. Partners are placed in front of the player. Player acquire the partner's skills.
For example: The Audrey friend card can be gain as a friend using one time piece. In order to make Audrey a partner, you would need to have the music skill or money or use a music or money action card.
Action card: (No points)
You will need one time piece to use the action card. However, action card can only be used once and can be used with any other cards.
For example: The graduation moments card can be scored by using a education action card if the player already acquired an education skill card. Players can use an education action card
Event card: (No Points)
You will need to have the skills of the event to use this card. You can have the skills, use an action card, use a partner's skill to score the event for yourself. You can also use other player's skills to hosts this event. The other player will be invited to the event and can score moments card as well. Event can score moments cards with event icons.
For example: The Musical festival event card can be scored with professional skill, music skill, and money. Players that attended the event can score a moments card that require an event.
Time card: (Gain two time pieces)
You will need to have the skills of the time card to use this card. This card is a one time use card and players can gain time pieces if they score this card.
For Example: the start new company time card can be used if player have the music, humor/happiness and the money attributes. People will gain two time pieces.
Situation Card: (Minus time pieces)
If players draw situation cards, all players must lose time pieces.
Goal of the game is to score the most points are the end of the game.
Gameplay
The objective of the game is to collect points and capture moments in life before time runs out. Each player receives 12 physical time pieces. The time pieces can be used for actions, gain skills, or make friends.
There are 7 types of cards:
Moments Cards: (Worth 2 or 3 points)
You need a specific skill or or attribute, use an action card or hosts event to capture the Moment card.
For example: The Graduation moments card can be scored with two education skills.
Skills/ Education card: (Worth 1 point)
You will need to spend time pieces to acquire skills. This card is a permanent gained card that you place in front of you.
For example: The music skill card can be acquired with two time pieces.
Friend/ Partner card: (Worth 1 or 2 points)
You will need to spend one time piece to gain a friend. You will need to have the same skill or interest to gain a partner. This card is placed in the center when it is a friend. Another player can also be their friend. Players can gain a partner after they are friends. Partners are placed in front of the player. Player acquire the partner's skills.
For example: The Audrey friend card can be gain as a friend using one time piece. In order to make Audrey a partner, you would need to have the music skill or money or use a music or money action card.
Action card: (No points)
You will need one time piece to use the action card. However, action card can only be used once and can be used with any other cards.
For example: The graduation moments card can be scored by using a education action card if the player already acquired an education skill card. Players can use an education action card
Event card: (No Points)
You will need to have the skills of the event to use this card. You can have the skills, use an action card, use a partner's skill to score the event for yourself. You can also use other player's skills to hosts this event. The other player will be invited to the event and can score moments card as well. Event can score moments cards with event icons.
For example: The Musical festival event card can be scored with professional skill, music skill, and money. Players that attended the event can score a moments card that require an event.
Time card: (Gain two time pieces)
You will need to have the skills of the time card to use this card. This card is a one time use card and players can gain time pieces if they score this card.
For Example: the start new company time card can be used if player have the music, humor/happiness and the money attributes. People will gain two time pieces.
Situation Card: (Minus time pieces)
If players draw situation cards, all players must lose time pieces.
Goal of the game is to score the most points are the end of the game.
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