-
BGG랭킹
BGG전체 : 5020
STRATEGY : 1966
PARTYGAMES : 371 -
-
인원
3-10 명
BGG추천: 5-10 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.87 / 5
-
디자이너
Ted Alspach
-
아티스트
Luis Francisco, Jarek Nocoń
-
인원
게임 소개
원나이트 레볼루션(이전의 원나이트 레지스탕스)은 원나이트 얼티밋 늑대인간 시리즈의 모든 연역적, 차오티컬한 재미 요소를 보다 체계적인 게임 플레이와 결합한 3~10명의 플레이어를 위한 초스피드 게임이다. 그 결과는 배우기 쉽고 계속해서 반복될 매우 중독성 있는 게임입니다.
모든 플레이어는 전문 역할과 ID(정부 정보원 또는 반란군 전사)로 시작한다. 밤에는 정보원이 서로 자신을 드러냅니다. 즉, 0에서 3 사이의 플레이어가 플레이 &mdash를 하고 있다고 가정하면 모든 플레이어는 시계 방향으로 전문가 행동을 수행합니다(강경한 스크립트/앱의 필요성을 제거하고 실수로 자신의 역할을 드러낼 가능성을 줄입니다). 전문가 행동에는 정보 수집, 역할 전환, 플레이어가 하루가 가기 전에 정보원을 식별하도록 돕는 것이 포함된다. 대다수의 플레이어가 정보원을 식별하면 반란군이 승리하고, 정보원이 숨겨져 있으면 그들이 승리합니다!
모든 플레이어는 전문 역할과 ID(정부 정보원 또는 반란군 전사)로 시작한다. 밤에는 정보원이 서로 자신을 드러냅니다. 즉, 0에서 3 사이의 플레이어가 플레이 &mdash를 하고 있다고 가정하면 모든 플레이어는 시계 방향으로 전문가 행동을 수행합니다(강경한 스크립트/앱의 필요성을 제거하고 실수로 자신의 역할을 드러낼 가능성을 줄입니다). 전문가 행동에는 정보 수집, 역할 전환, 플레이어가 하루가 가기 전에 정보원을 식별하도록 돕는 것이 포함된다. 대다수의 플레이어가 정보원을 식별하면 반란군이 승리하고, 정보원이 숨겨져 있으면 그들이 승리합니다!
One Night Revolution (formerly One Night Resistance) is a super fast game of secret identities for 3 to 10 players that combines all the deductive and chaotically fun elements of the One Night Ultimate Werewolf series with more structured game play. The result is a very addictive game that is easy to learn and will be played over and over again.
Every player starts with a specialist role and an ID (either Government Informant or Rebel Fighter). At night the Informants reveal themselves to one another — assuming any exist, that is, as at all player counts between zero and three Informants are in play — then all players complete their specialist action in a clockwise order (removing the need for a rigid script/app and reducing the potential to accidentally reveal your role). Specialist actions include gathering information, switching roles, and helping players in their attempt to identify the Informant(s) before the day is over. If a majority of players identify an Informant, the Rebels wins — but if the Informant(s) remain hidden, they win!
Every player starts with a specialist role and an ID (either Government Informant or Rebel Fighter). At night the Informants reveal themselves to one another — assuming any exist, that is, as at all player counts between zero and three Informants are in play — then all players complete their specialist action in a clockwise order (removing the need for a rigid script/app and reducing the potential to accidentally reveal your role). Specialist actions include gathering information, switching roles, and helping players in their attempt to identify the Informant(s) before the day is over. If a majority of players identify an Informant, the Rebels wins — but if the Informant(s) remain hidden, they win!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18