-
BGG랭킹
BGG전체 : 504
FAMILYGAMES : 119
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.20 / 5
-
디자이너
François Gandon
-
아티스트
Cyrille Daujean, Sabrina Miramon
-
인원
게임 소개
각 플레이어는 쿼드로폴리스(City Mania로 처음 발표됨)에 그들만의 대도시를 짓지만, 상점, 공원, 공공 서비스 및 그 안에 들어설 다른 건물들을 놓고 서로 경쟁하고 있다.
게임은 4라운드로 진행되며, 각 라운드에서 플레이어는 5x5 격자에 무작위로 적합한 라운드의 타일을 배치한다. 각 플레이어는 1-4번으로 번호가 매겨진 4명의 설계자를 가지고 있으며, 차례에 따라 플레이어는 그리드의 행이나 컬럼 옆에 건축가를 배치하고, 건축가의 숫자만큼 멀리 있는 타일(예: 건축가 #4의 경우 4번째 타일)을 클레임하고, 플레이어의 4x4 도시 보드에 적절하게 번호가 매겨진 행이나 컬럼에 타일을 배치한다.타일(핵물질 또는 에너지)과 관련된 y 리소스.
플레이어가 타일을 가져가면, 지금은 비어있는 공간에 인물이 배치되고 다음 플레이어는 이 타일이 있던 같은 열이나 열에 건축가를 배치할 수 없다. 또한 한 건축가를 다른 건축가의 위에 배치할 수 없으므로 각 배치마다 플레이 옵션이 차단됩니다. 모든 플레이어가 4명의 건축가를 모두 배치한 후 라운드 엔드가 끝나고 남은 타일이 모두 제거되고 다음 라운드의 타일이 배치된다.
4라운드가 끝나면 게임은 끝납니다. 플레이어는 게임 중 어느 시점에서든 거주자와 타일의 에너지를 이동시켜 점수를 극대화할 수 있다. 그런 다음 필요에 따라 거주자 또는 에너지로 건물을 활성화하는 한, 도시 & mdash를 얼마나 잘 건설하느냐에 따라 6가지 유형의 건물에 대해 점수를 매긴다.
주거용 건물은 높이에 따라 점수를 매긴다.
상점들은 고객 수에 따라 점수를 매긴다.
공공 서비스 점수는 해당 서비스가 있는 도시의 구역 수에 따라 결정됩니다.
공원은 옆에 있는 주거용 건물의 수에 따라 점수를 매긴다.
항구는 도시에서 가장 긴 행 또는 열의 활성화된 항구를 기준으로 점수를 매깁니다.
공장들은 인접한 상점과 항구의 수를 기준으로 점수를 매긴다.
어떤 건물들은 스스로 승리 포인트(VP)를 얻을 가치가 있고, 플레이어들이 자신이 사는 도시의 건물 유형별로 점수를 합산하면 가장 높은 점수를 가진 사람이 승리한다.
게임은 4라운드로 진행되며, 각 라운드에서 플레이어는 5x5 격자에 무작위로 적합한 라운드의 타일을 배치한다. 각 플레이어는 1-4번으로 번호가 매겨진 4명의 설계자를 가지고 있으며, 차례에 따라 플레이어는 그리드의 행이나 컬럼 옆에 건축가를 배치하고, 건축가의 숫자만큼 멀리 있는 타일(예: 건축가 #4의 경우 4번째 타일)을 클레임하고, 플레이어의 4x4 도시 보드에 적절하게 번호가 매겨진 행이나 컬럼에 타일을 배치한다.타일(핵물질 또는 에너지)과 관련된 y 리소스.
플레이어가 타일을 가져가면, 지금은 비어있는 공간에 인물이 배치되고 다음 플레이어는 이 타일이 있던 같은 열이나 열에 건축가를 배치할 수 없다. 또한 한 건축가를 다른 건축가의 위에 배치할 수 없으므로 각 배치마다 플레이 옵션이 차단됩니다. 모든 플레이어가 4명의 건축가를 모두 배치한 후 라운드 엔드가 끝나고 남은 타일이 모두 제거되고 다음 라운드의 타일이 배치된다.
4라운드가 끝나면 게임은 끝납니다. 플레이어는 게임 중 어느 시점에서든 거주자와 타일의 에너지를 이동시켜 점수를 극대화할 수 있다. 그런 다음 필요에 따라 거주자 또는 에너지로 건물을 활성화하는 한, 도시 & mdash를 얼마나 잘 건설하느냐에 따라 6가지 유형의 건물에 대해 점수를 매긴다.
주거용 건물은 높이에 따라 점수를 매긴다.
상점들은 고객 수에 따라 점수를 매긴다.
공공 서비스 점수는 해당 서비스가 있는 도시의 구역 수에 따라 결정됩니다.
공원은 옆에 있는 주거용 건물의 수에 따라 점수를 매긴다.
항구는 도시에서 가장 긴 행 또는 열의 활성화된 항구를 기준으로 점수를 매깁니다.
공장들은 인접한 상점과 항구의 수를 기준으로 점수를 매긴다.
어떤 건물들은 스스로 승리 포인트(VP)를 얻을 가치가 있고, 플레이어들이 자신이 사는 도시의 건물 유형별로 점수를 합산하면 가장 높은 점수를 가진 사람이 승리한다.
Each player builds their own metropolis in Quadropolis (first announced as City Mania), but they're competing with one another for the shops, parks, public services and other structures to be placed in them.
The game lasts four rounds, and in each round players first lay out tiles for the appropriate round at random on a 5x5 grid. Each player has four architects numbered 1-4 and on a turn, a player places an architect next to a row or column in the grid, claims the tile that's as far in as the number of the architect placed (e.g., the fourth tile in for architect #4), places that tile in the appropriately numbered row or column on the player's 4x4 city board, then claims any resources associated with the tile (inhabitants or energy).
When a player takes a tile, a figure is placed in this now-empty space and the next player cannot place an architect in the same row or column where this tile was located. In addition, you can't place one architect on top of another, so each placement cuts off play options for you and everyone else later in the round. After all players have placed all four architects, the round ends, all remaining tiles are removed, and the tiles for the next round laid out.
After four rounds, the game ends. Players can move the inhabitants and energy among their tiles at any point during the game to see how to maximize their score. At game end, they then score for each of the six types of buildings depending on how well they build their city — as long as they have activated the buildings with inhabitants or energy as required:
Residential buildings score depending on their height
Shops score depending on how many customers they have
Public services score depending on the number of districts in your city that have them
Parks score depending on the number of residential buildings next to them
Harbors score based on the longest row or column of activated harbors in the city
Factories score based on the number of adjacent shops and harbors
Some buildings are worth victory points (VPs) on their own, and once players sum these values with what they've scored for each type of building in their city, whoever has the highest score wins.
The game lasts four rounds, and in each round players first lay out tiles for the appropriate round at random on a 5x5 grid. Each player has four architects numbered 1-4 and on a turn, a player places an architect next to a row or column in the grid, claims the tile that's as far in as the number of the architect placed (e.g., the fourth tile in for architect #4), places that tile in the appropriately numbered row or column on the player's 4x4 city board, then claims any resources associated with the tile (inhabitants or energy).
When a player takes a tile, a figure is placed in this now-empty space and the next player cannot place an architect in the same row or column where this tile was located. In addition, you can't place one architect on top of another, so each placement cuts off play options for you and everyone else later in the round. After all players have placed all four architects, the round ends, all remaining tiles are removed, and the tiles for the next round laid out.
After four rounds, the game ends. Players can move the inhabitants and energy among their tiles at any point during the game to see how to maximize their score. At game end, they then score for each of the six types of buildings depending on how well they build their city — as long as they have activated the buildings with inhabitants or energy as required:
Residential buildings score depending on their height
Shops score depending on how many customers they have
Public services score depending on the number of districts in your city that have them
Parks score depending on the number of residential buildings next to them
Harbors score based on the longest row or column of activated harbors in the city
Factories score based on the number of adjacent shops and harbors
Some buildings are worth victory points (VPs) on their own, and once players sum these values with what they've scored for each type of building in their city, whoever has the highest score wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
439
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18