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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

그렉시트는 최대 4개 채권국(미국·독일·러시아·중국)이 경제적 압박과 정책 집행으로 채무국(그리스)의 귀중한 자원을 놓고 콘톨을 다투는 카드 주도형 경쟁 게임이다.

각 채권국에는 게임의 균형에 영향을 미치는 고유한 특수 능력이 있는 반면, 채무국에는 "정당"카드가 있어 어떤 종류의 정부가 집권하고 있는지(좌파, 중도 또는 우파, 각각 자신의 특수 능력을 가지고 있는지) 판별합니다. 모든 선수들은 자신들만의 안건을 채워줄 숨겨진 목표 카드를 뽑는다. 이런 의제들은 대부분 선수들 간의 이해충돌로 이어질 것이다. 예를 들어, 목적은 한 종류의 자원(예: 석유 매장량, 천연가스) 대부분을 통제하고, 공익사업이나 일반 관심 용역(예: 천연가스)을 소유하는 것이다. (국가가 망하거나 파산을 선언하는 것을 막는 것) 또는 (8번째 턴 전에 경기를 끝내는 것) 또는 (국가를 망치는 것.

게임은 각 플레이어가 숨겨진 목표 카드를 그리는 것으로 시작합니다.
각 턴마다 이벤트 카드가 추첨되며, 이 카드는 해당 턴 동안 취한 정책과 행동에 영향을 줄 뿐만 아니라 게임에 맛을 부여한다.
그리고 채권국을 지배하는 선수들은 "에서 카드를 뽑는다.비망록과 인용문을 작성하고 채무국가가 어떤 정책을 채택하고 싶은지 선택하세요. 채무자를 유인하기 위해, 그들은 뇌물 카드를 뒤집어 놓고 정책을 제공합니다. 뇌물은 채무자에게 각각 승점과 숨통을 틔워주는 돈이나 구제책이 될 수 있다.

시행된 각서 정책은 현재 법으로 제정되어 이사회에 상정되어 있다. 정책에는 예산 삭감, 감봉 등 다양한 범주가 있다.

채무자는 채권자의 제안과 숨겨진 조치 카드를 거부할 수 있지만, 이는 채권자가 일반적으로 채무자에게 부정적인 영향을 미치는 "압박" 카드를 사용할 수 있게 한다.

이러한 정책이 적용되는 동안, 동일한 범주의 구제 조치 카드가 실행되어 일반적으로 정책 카드를 게임에서 제거하고 정책 소유자를 승리 포인트에서 박탈할 때까지 이러한 정책을 제안한 채권자에게 승리 포인트를 제공합니다.

다만 채권단은 더 큰 목표를 염두에 두고 있다. 이 나라는 자원과 재산이 풍부하며, 통제되는 동안 소유주에게 승점을 제공한다. 부동산을 소유하기 위해서는 채권자가 민영화 정책을 통과시켜야 하며, 이를 통해 채권자는 소유 부채를 하나 이상의 부동산과 교환해야 한다.

그렇긴 하지만, 게임의 어느 시점 이후, 행복/불행과 계속 늘어나는 부채 사이에는 미묘한 균형이 유지되어야 한다.

조치를 집행하는 것은 국민들의 행복이 떨어지고 부채가 증가하는 것을 보는 채무국가에 영향을 미칩니다. 국민의 행복이 0이 되면 민중들이 봉기한다. 채무가 최고점에 도달하면 국가는 파산을 선언한다. 두 경우 모두 게임은 종료됩니다. 그렇지 않으면 게임은 8턴으로 끝납니다. 앞서 언급한 방식으로 경기가 끝나면 선수들은 자신의 승점을 비교하여 승자를 선언한다.

일반적으로 채권자가 승점을 얻기 위해서는 재산을 통제하고 숨겨진 목적을 충실히 이행해야 승리할 수 있으며, 게임이 끝날 때까지 채무자가 진 빚은 모두 탕감된다. 반면에 채무자는 뇌물 수수, 공개 재산, 국민 행복, 채무 수준(파산을 선언하지 않은 경우)에서 승점을 얻는다.
Grexit is a card driven competitive game in which up to 4 creditor countries (USA, Germany, Russia and China) vie for contol over the valuable resources of the debtor country (Greece) through economic pressure and by enforcing policies.

Each Creditor country has it's own special ability that affects it's balance in the game, while the Debtor country draws a "political party" card to determine what kind of government is in power (left, center or right, each with it's own special ability). All the players draw a hidden objective card which will give them their own personal agenda to fullfill. These agendas will most of the time lead to conflict of interest between the players. Objectives can be for example: to control the most of one kind of resource (eg. oil deposits, natural gas), to own public utilities or services of general interest (eg. Power, Water or Telecommunications) or to save the country (preventing the country from either falling apart in revolt or declaring bankruptcy) or ruining the country (to end the game before the 8th turn).

The game begins with each player drawing hidden objective cards
Each turn, an event card is drawn, which will give flavor to the game as well as affect the policies and actions taken during that turn.
Then, the players controlling the creditor countries, draw cards from the "Memorandum" deck and choose which policies they'd like to have adopted by the debtor country. In order to entice the Debtor, they offer the policies face down with a bribe card face up. Bribes can be either money or relief measures which give victory points and breathing space respectively to the Debtor player.

Memorandum policies enforced are now laws and are placed on the board. There are various categories of policies, such as budget cuts, salary reductions, etc.

The Debtor player may reject a Creditor's offer and hidden measure card but that will enable the Creditor to play a "pressure" card which usually has a negative effect on the Debtor.

While these policies are in effect, they provide victory points to the Creditor that proposed them, until a relief measure card of the same category is played which generally negates the policy card removing it from the game and depriving the policy's owner from it's victory points.

However, the creditors have a greater goal in mind. The country is rich in resources and properties which, while controlled, also provide victory points to their owner. To own a property, a creditor needs to pass privatisation policies, through which, he exchanges the debt owned to him for one or more properties.

That said, after a certain point in the game, there is a delicate balance to be maintained between happiness/unhappiness and the ever growing debt.

Enforcing measures has impact on the Debtor country, which sees it's people's happiness dropping and it's Debt rising. Should the people's happiness reach 0, the people rise up in revolt. Should the Debt reach it's maximum point, the Country declares bankruptcy. In either case, the game will end. Otherwise, the game ends in 8 turns. After the game ends in any of the afore mentioned ways, the players compare their victory points to declare the winner.

As a general rule, in order for the creditor player to earn victory points, he needs to control properties and to fullfill their hidden objectives to win the game, while any debt owed to him by the debtor player by the end of the game will be lost. On the other hand, the debtor player earns victory points from the bribes accepted, from the properties that remain public, from the happiness of his people (if any) and from the level of the debt (if he hasn't declared bankruptcy).

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