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BGG랭킹
BGG전체 : 13805
WARGAMES : 2369
8.7A Glorious Chance: The Naval Struggle for Lake Ontario in the War of 1812 (2022) -
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인원
1-1 명
BGG추천: 1+-1+ 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Gina Willis
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아티스트
Randy Lein, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
형식: 개발 중; 보드 워게임 및 VOSAL 모듈.
영광스러운 찬스는 1813년의 중요한 여름에 온타리오 호수에 있는 미국 또는 영국 해군 함대를 지휘하게 하는 솔리테어 전쟁 게임이다.
4개월 안에 호수를 지배할 수 있어 그러나 각 순찰, 호송 임무, 승리를 추구하기 위해 하는 수륙 양용 착륙은 AI 비행대 &NDASH와의 전면적인 전투의 위험을 안고 있습니다. 이는 몇 시간 안에 승리하거나 산산조각 날 수도 있는 전투이다. 다이나믹 카드 기반 AI 상대가 적의 미션을 할당하고, 새로운 선박을 재진입 및 진수하며, 보급로와 해안선을 급습할 계획을 세운다.
당신의 목표는 여름 전역이 끝날 때까지 온타리오 호수를 통제하고 당신네 함대를 잃지 않는 것이다. AI 비행대의 전략적 목표와 전투 전술은 당신의 움직임에 동적으로 반응합니다.
게임플레이: 선박 임무 및 할당 구역에 대한 결정을 내립니다. 적군을 정찰하고 미행하여 식별하십시오. 감지된 적군을 요격합니다. 수륙 양용 공격을 하다. 보급 호송선을 공격하고 방어합니다.
이 게임의 특별한 점은 다음과 같습니다.
1. 몬스터 크기 이하로 약 4시간 내에 플레이할 수 있으며 선박 처리 또는 기간 전술에 대한 전문 지식이 필요하지 않은 유일한 운영 가능한 항해 연령 게임입니다.
2. 이 캠페인은 전쟁 게임의 특정 초점이 된 적이 없습니다. (워게임에 등장할 정도로 it&rsquo는 전면전 전략 게임의 일부이거나 일반적인 나폴레옹 시대를 아우르는 전술 해군 게임 내의 작은 시나리오였다.)
영광스러운 찬스는 1813년의 중요한 여름에 온타리오 호수에 있는 미국 또는 영국 해군 함대를 지휘하게 하는 솔리테어 전쟁 게임이다.
4개월 안에 호수를 지배할 수 있어 그러나 각 순찰, 호송 임무, 승리를 추구하기 위해 하는 수륙 양용 착륙은 AI 비행대 &NDASH와의 전면적인 전투의 위험을 안고 있습니다. 이는 몇 시간 안에 승리하거나 산산조각 날 수도 있는 전투이다. 다이나믹 카드 기반 AI 상대가 적의 미션을 할당하고, 새로운 선박을 재진입 및 진수하며, 보급로와 해안선을 급습할 계획을 세운다.
당신의 목표는 여름 전역이 끝날 때까지 온타리오 호수를 통제하고 당신네 함대를 잃지 않는 것이다. AI 비행대의 전략적 목표와 전투 전술은 당신의 움직임에 동적으로 반응합니다.
게임플레이: 선박 임무 및 할당 구역에 대한 결정을 내립니다. 적군을 정찰하고 미행하여 식별하십시오. 감지된 적군을 요격합니다. 수륙 양용 공격을 하다. 보급 호송선을 공격하고 방어합니다.
이 게임의 특별한 점은 다음과 같습니다.
1. 몬스터 크기 이하로 약 4시간 내에 플레이할 수 있으며 선박 처리 또는 기간 전술에 대한 전문 지식이 필요하지 않은 유일한 운영 가능한 항해 연령 게임입니다.
2. 이 캠페인은 전쟁 게임의 특정 초점이 된 적이 없습니다. (워게임에 등장할 정도로 it&rsquo는 전면전 전략 게임의 일부이거나 일반적인 나폴레옹 시대를 아우르는 전술 해군 게임 내의 작은 시나리오였다.)
Format: In development; board wargame and VASSAL module.
A Glorious Chance is a solitaire wargame that puts you in command of the U.S. or British naval squadron on Lake Ontario in the critical summer of 1813.
You have four months to dominate the lake. But each patrol, each convoy mission, each amphibious landing you make to pursue victory risks full-scale battle with the AI squadron – a battle that could leave you triumphant or shattered in a matter of hours. A dynamic card-driven AI opponent assigns enemy missions, refits and launches new ships, and plots raids on your supply routes and coastlines.
Your objective: Control Lake Ontario by the end of the summer campaign, without losing your own squadron. The AI squadron's strategic objectives and battle tactics react dynamically to your moves.
Gameplay: Make decisions about ship missions and assignment zones. Scout and shadow enemy forces to identify them. Intercept detected enemy forces. Make amphibious assaults. Attack and defend supply convoys.
What's special about this game:
1. The only operational age-of-sail game that’s below monster size, playable in approximately four hours, and requires no specialized knowledge of ship-handling or period tactics.
2. This campaign has never before been the specific focus of a wargame. (To the extent that it appears at all in wargames, it’s either been part of a full-war strategic game, or a small scenario within tactical naval games that cover the general Napoleonic period.)
A Glorious Chance is a solitaire wargame that puts you in command of the U.S. or British naval squadron on Lake Ontario in the critical summer of 1813.
You have four months to dominate the lake. But each patrol, each convoy mission, each amphibious landing you make to pursue victory risks full-scale battle with the AI squadron – a battle that could leave you triumphant or shattered in a matter of hours. A dynamic card-driven AI opponent assigns enemy missions, refits and launches new ships, and plots raids on your supply routes and coastlines.
Your objective: Control Lake Ontario by the end of the summer campaign, without losing your own squadron. The AI squadron's strategic objectives and battle tactics react dynamically to your moves.
Gameplay: Make decisions about ship missions and assignment zones. Scout and shadow enemy forces to identify them. Intercept detected enemy forces. Make amphibious assaults. Attack and defend supply convoys.
What's special about this game:
1. The only operational age-of-sail game that’s below monster size, playable in approximately four hours, and requires no specialized knowledge of ship-handling or period tactics.
2. This campaign has never before been the specific focus of a wargame. (To the extent that it appears at all in wargames, it’s either been part of a full-war strategic game, or a small scenario within tactical naval games that cover the general Napoleonic period.)
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