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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
John S. Adams
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아티스트
Manolis Frangidis (Μανώλης Φραγγίδης)
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인원
게임 소개
로켓 주먹! 은하검을 만들어라! 오마이크론 어뢰 발사! 거대한 로봇들은 당신이 가장 좋아하는 일본 만화의 스타일로 전투를 벌인다.
Duel Bots는 자신만의 덱을 디자인하고, 첨단 부품과 파괴적인 무기를 장착한 거대한 로봇을 탑재한 다음, 정면 대결하거나 멀티플레이어 데스매치를 할 수 있는 카드 게임입니다.
결투 팩은 미리 만들어진 두 개의 데크를 포함합니다. 갤럭시 소드의 덱은 새로운 플레이어들이 게임을 배울 수 있도록 설계되었다. 규칙에 익숙해지면 카드를 단독으로 사용하거나 다른 결투 팩과 함께 사용하여 자신만의 맞춤형 데크를 디자인할 수 있습니다.
-- 게임 실행 요약 --
32장의 카드 데크를 직접 디자인하거나 결투팩에서 미리 제작된 데크를 사용하세요. 카드에는 세 가지 종류가 있다: 구성 요소(무기 또는 기타 장비), 자원(손 관리에 초점을 맞춘), 데미지 카드. 데미지 카드는 따로 쌓여서 로봇이 데미지를 입었을 때 그리게 됩니다. 당신의 피해 더미가 비어있을 때, 당신은 지는 것입니다.
각 턴마다 사용 가능한 7개의 슬롯 중 하나에 한 개의 구성 요소를 끼울 수 있습니다. 이것은 경기의 페이스를 설정합니다. 게임 진행에 따라 구성요소는 더욱 강력해집니다. Tier I 구성요소는 바로 재생할 수 있지만 그다지 강력하지는 않습니다. 보다 강력한 Tier II 구성요소를 재생하려면 테이블에 3개의 구성요소가 있어야 합니다. 7개의 슬롯 중 6개가 채워지면 시그니처 컴포넌트를 재생할 수 있습니다. 각각의 데크에는 정확히 하나의 시그니처 컴포넌트가 있고, 그들이 테이블을 치기 시작하면 게임은 곧 끝날 것이다. 이것은 거대 무기가 작은 공격으로 왔다 갔다 한 후 전투를 결정하는 경향이 있는 거대한 로봇 테마에 뒤따른다.
손상 카드는 먼저 사용 가능한 구성 요소 슬롯에 들어갑니다. 손상된 슬롯에는 새 구성 요소를 재생할 수 없습니다. 테이블에 있는 구성 요소에 손상을 입힐 수도 있으므로 손상이 제거될 때까지 해당 구성 요소를 사용할 수 없습니다. 일부 카드는 손상 부위를 폐기 더미로 이동시켜 결국 다시 손에 쥐어주므로 임시방편일 뿐입니다. 대신 데미지 카드에 기재된 비용을 지불하면 게임에서 제거할 수 있습니다. 데미지는 5가지 종류가 있으며 비용은 5가지이므로 데크 디자인에서 호환되는 데미지 카드를 선택하는 것이 중요합니다. 또한 사용할 손상 카드 수(8 - 12)를 선택할 수 있지만 총계는 항상 32장이므로 더 많은 "적중 포인트"를 선택하면 사용 가능한 구성 요소 및 리소스 카드 수가 줄어듭니다.
이 게임은 모든 카드 게임에서 존재하는 행운의 요소를 제한한다. 특정 리소스를 사용하면 폐기된 더미에서 카드를 선택할 수 있으며, 다른 리소스는 추첨 더미에서 카드를 선택할 수 있습니다. 작은 데크 크기로 인해 매 게임마다 여러 번 전체 무승부를 볼 수 있습니다. (폐기된 말뚝은 소진 시 뒤섞여 새로운 말뚝을 형성합니다.) 운은 구성요소가 먼저 나오고 때로는 자신을 뒤처지게 할 구성요소가 없는 자신을 발견하는 요인으로 작용한다.
Duel Bots는 자신만의 덱을 디자인하고, 첨단 부품과 파괴적인 무기를 장착한 거대한 로봇을 탑재한 다음, 정면 대결하거나 멀티플레이어 데스매치를 할 수 있는 카드 게임입니다.
결투 팩은 미리 만들어진 두 개의 데크를 포함합니다. 갤럭시 소드의 덱은 새로운 플레이어들이 게임을 배울 수 있도록 설계되었다. 규칙에 익숙해지면 카드를 단독으로 사용하거나 다른 결투 팩과 함께 사용하여 자신만의 맞춤형 데크를 디자인할 수 있습니다.
-- 게임 실행 요약 --
32장의 카드 데크를 직접 디자인하거나 결투팩에서 미리 제작된 데크를 사용하세요. 카드에는 세 가지 종류가 있다: 구성 요소(무기 또는 기타 장비), 자원(손 관리에 초점을 맞춘), 데미지 카드. 데미지 카드는 따로 쌓여서 로봇이 데미지를 입었을 때 그리게 됩니다. 당신의 피해 더미가 비어있을 때, 당신은 지는 것입니다.
각 턴마다 사용 가능한 7개의 슬롯 중 하나에 한 개의 구성 요소를 끼울 수 있습니다. 이것은 경기의 페이스를 설정합니다. 게임 진행에 따라 구성요소는 더욱 강력해집니다. Tier I 구성요소는 바로 재생할 수 있지만 그다지 강력하지는 않습니다. 보다 강력한 Tier II 구성요소를 재생하려면 테이블에 3개의 구성요소가 있어야 합니다. 7개의 슬롯 중 6개가 채워지면 시그니처 컴포넌트를 재생할 수 있습니다. 각각의 데크에는 정확히 하나의 시그니처 컴포넌트가 있고, 그들이 테이블을 치기 시작하면 게임은 곧 끝날 것이다. 이것은 거대 무기가 작은 공격으로 왔다 갔다 한 후 전투를 결정하는 경향이 있는 거대한 로봇 테마에 뒤따른다.
손상 카드는 먼저 사용 가능한 구성 요소 슬롯에 들어갑니다. 손상된 슬롯에는 새 구성 요소를 재생할 수 없습니다. 테이블에 있는 구성 요소에 손상을 입힐 수도 있으므로 손상이 제거될 때까지 해당 구성 요소를 사용할 수 없습니다. 일부 카드는 손상 부위를 폐기 더미로 이동시켜 결국 다시 손에 쥐어주므로 임시방편일 뿐입니다. 대신 데미지 카드에 기재된 비용을 지불하면 게임에서 제거할 수 있습니다. 데미지는 5가지 종류가 있으며 비용은 5가지이므로 데크 디자인에서 호환되는 데미지 카드를 선택하는 것이 중요합니다. 또한 사용할 손상 카드 수(8 - 12)를 선택할 수 있지만 총계는 항상 32장이므로 더 많은 "적중 포인트"를 선택하면 사용 가능한 구성 요소 및 리소스 카드 수가 줄어듭니다.
이 게임은 모든 카드 게임에서 존재하는 행운의 요소를 제한한다. 특정 리소스를 사용하면 폐기된 더미에서 카드를 선택할 수 있으며, 다른 리소스는 추첨 더미에서 카드를 선택할 수 있습니다. 작은 데크 크기로 인해 매 게임마다 여러 번 전체 무승부를 볼 수 있습니다. (폐기된 말뚝은 소진 시 뒤섞여 새로운 말뚝을 형성합니다.) 운은 구성요소가 먼저 나오고 때로는 자신을 뒤처지게 할 구성요소가 없는 자신을 발견하는 요인으로 작용한다.
Rocket Fist! Form Galaxy Sword! Omicron Torpedo, fire! Giant robots battle in the style of your favorite Japanese cartoons.
Duel Bots is a card game that lets you design your own deck, load up a giant robot with high-tech components and devastating weapons, then duel head-to-head or in a multi-player death-match.
Duel packs contain two pre-constructed decks. The decks in Galaxy Sword are designed for new players to learn the game. Once you're familiar with the rules the cards can be used alone or with other duel packs to design your own custom deck.
-- Game play summary --
Design your own deck of 32 cards or use a pre-constructed deck from the duel pack. There are three type of cards: components (such as weapons or other gear), resources (which focus on hand management) and damage cards. Damage cards go in a separate pile and you draw them when your robot takes damage. When your damage pile is empty, you lose.
Each turn you may put one component into play from your hand into one of 7 available slots. This sets the pace of the game. Components get more powerful as the game goes on: Tier I components can be played right away but aren't very powerful. You must have 3 components on the table to play a more powerful Tier II component. When 6 of the 7 slots are filled you can play your signature component. Each deck has exactly one signature component, and once they start hitting the table the game will end soon. This follows with the giant robot theme, where mega-weapons tend to decide the battle after some back and forth with smaller attacks.
Damage cards first go into available component slots; you can't play a new component into a damaged slot. You may also put damage on a component on the table, which keeps you from using that component until the damage is removed. Some cards let you move damage to the discard pile where it will eventually cycle back into your hand, so that's just a temporary fix. If instead you pay the cost listed on the damage card you can remove it from the game. There are 5 different kinds of damage with 5 different costs, so choosing compatible damage cards is an important part of deck design. You also choose how many damage cards to use (8 to 12) but the total is always 32 cards, so choosing more "hit points" reduces your available number of components and resource cards.
The game has elements that limit the luck factor present in all card games. Certain resources let you choose cards from your discard pile, others from your draw pile. The small deck size ensures you will see your whole draw pile several times each game. (The discard pile shuffles to form a new draw pile when it's exhausted.) Luck plays a factor in which components come out first and in occasionally finding yourself without a component to play which can put you a turn behind.
Duel Bots is a card game that lets you design your own deck, load up a giant robot with high-tech components and devastating weapons, then duel head-to-head or in a multi-player death-match.
Duel packs contain two pre-constructed decks. The decks in Galaxy Sword are designed for new players to learn the game. Once you're familiar with the rules the cards can be used alone or with other duel packs to design your own custom deck.
-- Game play summary --
Design your own deck of 32 cards or use a pre-constructed deck from the duel pack. There are three type of cards: components (such as weapons or other gear), resources (which focus on hand management) and damage cards. Damage cards go in a separate pile and you draw them when your robot takes damage. When your damage pile is empty, you lose.
Each turn you may put one component into play from your hand into one of 7 available slots. This sets the pace of the game. Components get more powerful as the game goes on: Tier I components can be played right away but aren't very powerful. You must have 3 components on the table to play a more powerful Tier II component. When 6 of the 7 slots are filled you can play your signature component. Each deck has exactly one signature component, and once they start hitting the table the game will end soon. This follows with the giant robot theme, where mega-weapons tend to decide the battle after some back and forth with smaller attacks.
Damage cards first go into available component slots; you can't play a new component into a damaged slot. You may also put damage on a component on the table, which keeps you from using that component until the damage is removed. Some cards let you move damage to the discard pile where it will eventually cycle back into your hand, so that's just a temporary fix. If instead you pay the cost listed on the damage card you can remove it from the game. There are 5 different kinds of damage with 5 different costs, so choosing compatible damage cards is an important part of deck design. You also choose how many damage cards to use (8 to 12) but the total is always 32 cards, so choosing more "hit points" reduces your available number of components and resource cards.
The game has elements that limit the luck factor present in all card games. Certain resources let you choose cards from your discard pile, others from your draw pile. The small deck size ensures you will see your whole draw pile several times each game. (The discard pile shuffles to form a new draw pile when it's exhausted.) Luck plays a factor in which components come out first and in occasionally finding yourself without a component to play which can put you a turn behind.
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