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BGG랭킹
BGG전체 : 11592
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Péter Szöllősi
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아티스트
Feyér Ákos
-
인원
게임 소개
GY&Uml에서 먹었던 과일들을 기억해보세요.MI Géniusz (FRUTA)! Genius 또는 GYUMI Genius)를 사용하여 점수를 극대화하십시오.
게임을 설정하려면 과일 카드를 섞은 다음 대략 같은 크기의 세 개의 면 아래 데크를 만든 다음 카드 한 장을 위로 돌려 폐기 더미를 시작합니다. 데크에는 7종류의 과일카드가 들어있는데 과일 6종(코코넛, 파파야, 무화과, 아보카도, 파인애플, 석류)은 1~5번부터 번호가 매겨지고 패션프루트는 1~7번까지 번호가 매겨진다. 과일 종류별로 동일한 카드의 비율이 다릅니다.
한 번에 두 가지 작업 중 하나를 수행합니다. 즉, 갑판 중 하나에서 맨 위 카드를 뽑거나, 폐기된 더미에서 맨 위 카드를 뽑습니다. 만약 당신이 카드를 원하지 않는다면, 카드를 폐기 더미 위에 두세요. 그렇지 않으면 해당 유형의 과일로 더미를 시작하거나 해당 카드를 이미 가지고 있는 다른 카드 위에 놓으십시오. 각 더미의 카드를 위로 펼치면 각 더미의 맨 위 카드 수만 표시되도록 하여 각 더미의 카드 수를 볼 수 있습니다. 사람들이 카드를 계속 가져가는 바람에 폐기 더미가 비었을 경우, 카드 하나를 뒤집어서 새로운 폐기 더미를 시작합니다.
3개의 덱이 모두 소진되면 플레이어가 마지막 카드를 폐기하거나 컬렉션에 추가하면 게임이 종료된다. 그런 다음 선수들은 그들이 수집한 과일 종류별로 점수를 매기지만, 과일들은 연속해서 1개부터 점수를 매긴다. 예를 들어 파인애플 1-2-3-4-5가 있으면 11점, 무화과 1-2-4-5가 있으면 1-2만 세면 3점에 불과하다. 만약 여러분이 과일에서 1을 얻는 것에 실패하거나 과일 시퀀스에서 숫자를 복제한다면, 여러분은 그 과일에 대해 0점을 얻습니다!
어떤 카드에는 특별한 색상의 숫자가 그려져 있고, 코코넛에 1, 파파야, 2 등이 있는 것처럼 크로스 과일 시퀀스를 만들 수 있습니다. 이 "천재"숫자들이 유효한 과일 시퀀스에 있는 한, 여러분은 이 천재적인 시퀀스에 대한 점수도 얻게 될 것입니다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다.
게임을 설정하려면 과일 카드를 섞은 다음 대략 같은 크기의 세 개의 면 아래 데크를 만든 다음 카드 한 장을 위로 돌려 폐기 더미를 시작합니다. 데크에는 7종류의 과일카드가 들어있는데 과일 6종(코코넛, 파파야, 무화과, 아보카도, 파인애플, 석류)은 1~5번부터 번호가 매겨지고 패션프루트는 1~7번까지 번호가 매겨진다. 과일 종류별로 동일한 카드의 비율이 다릅니다.
한 번에 두 가지 작업 중 하나를 수행합니다. 즉, 갑판 중 하나에서 맨 위 카드를 뽑거나, 폐기된 더미에서 맨 위 카드를 뽑습니다. 만약 당신이 카드를 원하지 않는다면, 카드를 폐기 더미 위에 두세요. 그렇지 않으면 해당 유형의 과일로 더미를 시작하거나 해당 카드를 이미 가지고 있는 다른 카드 위에 놓으십시오. 각 더미의 카드를 위로 펼치면 각 더미의 맨 위 카드 수만 표시되도록 하여 각 더미의 카드 수를 볼 수 있습니다. 사람들이 카드를 계속 가져가는 바람에 폐기 더미가 비었을 경우, 카드 하나를 뒤집어서 새로운 폐기 더미를 시작합니다.
3개의 덱이 모두 소진되면 플레이어가 마지막 카드를 폐기하거나 컬렉션에 추가하면 게임이 종료된다. 그런 다음 선수들은 그들이 수집한 과일 종류별로 점수를 매기지만, 과일들은 연속해서 1개부터 점수를 매긴다. 예를 들어 파인애플 1-2-3-4-5가 있으면 11점, 무화과 1-2-4-5가 있으면 1-2만 세면 3점에 불과하다. 만약 여러분이 과일에서 1을 얻는 것에 실패하거나 과일 시퀀스에서 숫자를 복제한다면, 여러분은 그 과일에 대해 0점을 얻습니다!
어떤 카드에는 특별한 색상의 숫자가 그려져 있고, 코코넛에 1, 파파야, 2 등이 있는 것처럼 크로스 과일 시퀀스를 만들 수 있습니다. 이 "천재"숫자들이 유효한 과일 시퀀스에 있는 한, 여러분은 이 천재적인 시퀀스에 대한 점수도 얻게 될 것입니다. 가장 많은 득점을 한 사람이 승리합니다.
Try to remember all the fruit you've grabbed in GYÜMI Géniusz (FRUTTA! Genius or GYUMI Genius) to maximize your score!
To set up the game, shuffle the fruit cards, then create three face-down decks of approximately equal size, then turn one card face up to start a discard pile. The deck contains fruit cards of seven types, with six types of fruit (coconut, papaya, fig, avocado, pineapple, and pomegranate) being numbered from 1-5 while passion fruit is numbered 1-7. The ratio of identical cards differs by fruit type.
On a turn, you take one of two actions: Draw the top card from one of the decks, or draw the top card from the discard pile. If you draw from a deck and don't want the card, place it on the discard pile. Otherwise, start a pile with that type of fruit or place that card on top of any other cards of that type that you already have. (Thus, you can have at most seven piles.) Splay the cards in each pile upward so that you (and everyone else) can see how many cards of each type you've collected, but with the number of only the topmost card of each pile being visible. If the discard pile is emptied because people keep taking the cards, flip over one card to start a new discard pile.
When all three decks have run out, the game ends once the player holding the final card discards it or adds it to their collection. Players then score points for each type of fruit they've collected, but fruits score only from 1 up in consecutive order. If you have 1-2-3-4-5 of pineapple, for example, you score 11 points, whereas if you have 1-2-4-5 of fig, you score only 3 points since only the 1-2 count. If you fail to get a 1 in a fruit or you duplicate a number in a fruit sequence, then you score 0 points for that fruit!
Some cards have special colored numbers on them, and with these you can create a cross-fruit sequence as the coconut has the 1, the papaya the 2, and so on. As long as these "genius" numbers are in valid fruit sequences, then you'll score points for this genius sequence, too. Whoever scores the most points wins.
To set up the game, shuffle the fruit cards, then create three face-down decks of approximately equal size, then turn one card face up to start a discard pile. The deck contains fruit cards of seven types, with six types of fruit (coconut, papaya, fig, avocado, pineapple, and pomegranate) being numbered from 1-5 while passion fruit is numbered 1-7. The ratio of identical cards differs by fruit type.
On a turn, you take one of two actions: Draw the top card from one of the decks, or draw the top card from the discard pile. If you draw from a deck and don't want the card, place it on the discard pile. Otherwise, start a pile with that type of fruit or place that card on top of any other cards of that type that you already have. (Thus, you can have at most seven piles.) Splay the cards in each pile upward so that you (and everyone else) can see how many cards of each type you've collected, but with the number of only the topmost card of each pile being visible. If the discard pile is emptied because people keep taking the cards, flip over one card to start a new discard pile.
When all three decks have run out, the game ends once the player holding the final card discards it or adds it to their collection. Players then score points for each type of fruit they've collected, but fruits score only from 1 up in consecutive order. If you have 1-2-3-4-5 of pineapple, for example, you score 11 points, whereas if you have 1-2-4-5 of fig, you score only 3 points since only the 1-2 count. If you fail to get a 1 in a fruit or you duplicate a number in a fruit sequence, then you score 0 points for that fruit!
Some cards have special colored numbers on them, and with these you can create a cross-fruit sequence as the coconut has the 1, the papaya the 2, and so on. As long as these "genius" numbers are in valid fruit sequences, then you'll score points for this genius sequence, too. Whoever scores the most points wins.
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