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7.7맨하탄 프로젝트: 에너지의 제국
The Manhattan Project: Energy Empire (2016) -
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.04 / 5
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디자이너
Tom Jolly, Luke Laurie
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아티스트
Josh Cappel, Jeffrey Edwards
-
인원
게임 소개
전쟁의 잿더미에서, 국가들은 원자 시대에 권력으로 일어납니다. 각 플레이어는 20세기 후반에 권력을 위해 고군분투하는 국가를 통제한다. 그들은 자원을 얻고, 구조물을 짓고, 에너지원을 이용함으로써 자국의 산업, 상업, 정부를 건설한다. 석유 가격이 오르고 있고, 원자력은 미래의 물결이다. 맨해튼 프로젝트: Energy Empire는 The Manhattan Project와 같은 "우주"를 배경으로 하고 있지만, 이것은 확장이 아닌 독립 게임입니다.
에너지 제국의 가장 큰 위협은 전쟁이 아니라 산업화와 오염의 부작용으로 인한 불확실한 세계적 영향이다. 많은 행동에는 대가가 따른다. 그래서, 국가들이 더 근면해짐에 따라, 그들은 또한 환경 오염의 양을 증가시킨다. 과학을 주의 깊게 사용하면 산업의 폐해를 완화할 수 있고, 세계적인 위기를 피할 수 있다.
Energy Empire는 노동자 배치, 테이블오 빌딩, 자원 관리 메커니즘을 사용합니다. 각 턴마다 플레이어는 작업 또는 생성을 선택할 수 있습니다. 작업 차례에 따라 플레이어는 메인보드에서 한 명의 일꾼을 연기한 다음, 일꾼과 에너지를 사용하여 테이블라우에서 카드를 활성화합니다. 플레이어들은 메인보드의 점유된 공간을 사용하기 위해 에너지를 소비할 수 있기 때문에 어떤 공간도 완전히 차단되지 않는다. 생성 시 플레이어들은 핵, 석탄, 석유, 태양 및 다른 형태의 에너지를 나타내는 "에너지 주사위"를 굴려 에너지 공급을 갱신하게 된다.
에너지 제국의 가장 큰 위협은 전쟁이 아니라 산업화와 오염의 부작용으로 인한 불확실한 세계적 영향이다. 많은 행동에는 대가가 따른다. 그래서, 국가들이 더 근면해짐에 따라, 그들은 또한 환경 오염의 양을 증가시킨다. 과학을 주의 깊게 사용하면 산업의 폐해를 완화할 수 있고, 세계적인 위기를 피할 수 있다.
Energy Empire는 노동자 배치, 테이블오 빌딩, 자원 관리 메커니즘을 사용합니다. 각 턴마다 플레이어는 작업 또는 생성을 선택할 수 있습니다. 작업 차례에 따라 플레이어는 메인보드에서 한 명의 일꾼을 연기한 다음, 일꾼과 에너지를 사용하여 테이블라우에서 카드를 활성화합니다. 플레이어들은 메인보드의 점유된 공간을 사용하기 위해 에너지를 소비할 수 있기 때문에 어떤 공간도 완전히 차단되지 않는다. 생성 시 플레이어들은 핵, 석탄, 석유, 태양 및 다른 형태의 에너지를 나타내는 "에너지 주사위"를 굴려 에너지 공급을 갱신하게 된다.
From the ashes of war, nations rise to power in the atomic age. Each player takes control of a nation struggling for power in the latter part of the 20th century. They build up their nation’s industry, commerce, and government by acquiring resources, building structures, and tapping sources of energy. The price of oil is going up, and nuclear energy is the wave of the future. The Manhattan Project: Energy Empire is set in the same "universe" as The Manhattan Project, but it's a standalone game, not an expansion.
The major threat in Energy Empire is not war, but uncertain global impacts, that result from side effects of industrialization and pollution. Many actions come with a cost. So, as nations become more industrious, they also increase the amount of pollution in the environment. Careful use of science can mitigate the harmful effects of industry, and can also help avert global crises.
Energy Empire uses worker placement, tableau-building, and resource management mechanics. On each turn, a player can choose to either work or generate. On a work turn, a player plays a single worker on the main board, then uses workers and energy to activate cards in their tableau. Players may spend energy to use an occupied space on the main board, so no spaces are ever completely blocked. On a generate turn, players get to renew their supply of energy by rolling "energy dice" that represent nuclear, coal, oil, solar, and other forms of energy.
The major threat in Energy Empire is not war, but uncertain global impacts, that result from side effects of industrialization and pollution. Many actions come with a cost. So, as nations become more industrious, they also increase the amount of pollution in the environment. Careful use of science can mitigate the harmful effects of industry, and can also help avert global crises.
Energy Empire uses worker placement, tableau-building, and resource management mechanics. On each turn, a player can choose to either work or generate. On a work turn, a player plays a single worker on the main board, then uses workers and energy to activate cards in their tableau. Players may spend energy to use an occupied space on the main board, so no spaces are ever completely blocked. On a generate turn, players get to renew their supply of energy by rolling "energy dice" that represent nuclear, coal, oil, solar, and other forms of energy.
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