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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: 1-3 명
  • 게임시간

    90-360 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

역사적 미니어처로 19세기 후반의 전쟁을 즐기는 규칙입니다. 블러디 빅 배틀즈! (BBB)는 제목 그대로이다. 1850년에서 1900년 사이에 벌어진 가장 크고 피비린내 나는 전투를 다루기 쉽게 하기 위한 것이다. 구체적인 설계 목표는 다음과 같다.
솔페리노, 게티스버그, Königgrätz, 스당 또는 플레브나 같은 주요 전투와 싸우기 위해 종종 며칠 동안 지속된다.
그것들을 6’x4’ 테이블 상판에 맞추다;
2~6명(일반적으로 4명)의 선수들로 3~4시간짜리 단일 세션에서 온전히 그들과 싸운다.

BBB는 한 편에서 수천 명의 작은 행동을 위한 것이 아니다. 그렇게 하는 규칙집합이 많이 있습니다. 그러나 BBB는 다음과 같은 점에서 구별된다.
플레이어가 10만 명 이상의 군대를 통솔할 수 있도록 하는 것.
테이블 위에 가로 20km 이내의 전장 설치
여전히 빠르고, 재미있고, 맛있는 게임을 만들어내면서 저녁에는 결과를 얻을 수 있습니다.

규모는 전투에 따라 다르지만 일반적으로 다음과 같다.
규모 1,500명의 병력 또는 1/rdquo; 기지당 36문의 대포(보통 3-7개의 보병 기지, 2-3개의 기병 기지 또는 1개의 포병 기지로 구성된 다중 기지 사단 또는 여단 규모의 부대로 구성됨);
지상 눈금은 200-250야드당 1/”
시간 척도는 한 차례에 1시간입니다.

BBB는 명확한 2페이지 QRC에 맞는 간단한 메커니즘과 기억 가능한 표를 사용한다.
턴 시퀀스: IGO-UGO
명령 및 제어: 테이블에 표시되는 장군 수와 유닛의 등급에 따라 부분적으로 반영됩니다.
이동: 2D6 이동표에는 어려운 지형, 장군 및 교리, 군대의 질과 사기, 손실 복구 등이 포함되어 있습니다.
화재전투: 화재지점을 합산하여 계산한다. 2D6 화재표, 기지 제거로 기록한다.
폭행: 몇 가지 관련 요소를 통합한 D6 롤에 반대했습니다.
야간 간격 규칙: 수일 전투를 허용합니다.

BBB는 역사적 전투를 위한 것이다. 따라서 BBB와 그것의 동반자인 블러디 빅 유럽 전투(Bloody Big European Battle)는 전체 캠페인과 연계된, 그 시기의 가장 중요한 전투 중 25개에 대해 완전히 검증된 시나리오를 제공한다. 추가 무료 시나리오는 웹에서도 이용할 수 있다.

모든 시나리오는 그들이 묘사하는 전투와 아름답고 촘촘히 짜여진 게임 구조에 들어맞는다. 그들은 역사적 상황을 재현하고 합리적인 시기에 완성될 수 있는 흥미진진하고 균형 잡힌 경기를 만들어내기 위해 고안된 명확하고 단순하지만 신중하게 심사숙고된 승리 조건을 가지고 있다. 이러한 규모의 역사적 행동에 맞서 싸우는 특별한 즐거움은 보통 양쪽 모두 사용할 수 있는 몇 가지 다른 실행 가능한 전략을 가지고 있다는 것인데, 이는 시나리오가 재생 가치로 가득 차 있고 매번 상당히 다른 게임을 생산할 수 있다는 것을 의미한다.
Rules for wargaming the Late Nineteenth Century with historical miniatures. Bloody Big Battles! (BBB) does exactly what its title says. It is intended for fighting the biggest, bloodiest battles of 1850-1900 in a manageable way. Specific design goals included:
to tackle the major battles such as Solferino, Gettysburg, Königgrätz, Sedan or Plevna, often spanning several days’ combat;
to fit them on a 6’x4’ tabletop;
and to fight them in their entirety, in a single 3-to-4-hour session, with 2-6 players (typically 4).

BBB is not intended for small actions of a few thousand men a side. There are plenty of rulesets that do that. But BBB is distinctive in:
Enabling players to command entire armies of 100,000+ men;
Fitting battlefields of up to 20km across on the table;
While still producing a fast, fun, flavorful game and a result in an evening.

Scale varies according to the battle but is typically:
Figure scale 1,500 men or 36 cannon per 1” base (organized into multi-base division or brigade-sized units, usually of 3-7 infantry bases, 2-3 cavalry bases or 1 artillery base);
Ground scale 1” per 200-250 yards;
Timescale 1 hour per turn.

BBB uses simple mechanisms and memorisable tables that fit on a clear 2-page QRC.
Turn sequence: IGO-UGO
Command and Control: reflected partly by how many generals get represented on table, partly by how units are rated.
Movement: 2D6 movement table incorporates difficult terrain, generalship and doctrine, troop quality and morale, loss recovery.
Fire Combat: calculated by adding fire points. 2D6 fire table to determine casualties, recorded by base removal.
Assault: opposed D6 roll incorporating a few relevant factors.
Night Interval rules to allow multi-day battles.

BBB is meant for fighting historical battles. BBB and its companion volume, Bloody Big European Battles, therefore provide fully playtested scenarios for 25 of the most important battles of the period, linked into full campaigns. Further free scenarios are also available on the web.

All the scenarios fit the battles they depict into a beautiful, tightly engineered game structure. They have clear, simple, but carefully thought-out victory conditions, designed both to recreate the historical situation and to generate an exciting and balanced game that can be completed in a sensible period of time. A particular joy of fighting historical actions on this scale is that usually both sides have several different viable strategies available, meaning the scenarios are full of replay value and can produce quite different games each time.

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