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BGG랭킹
BGG전체 : 12255
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jeff Chin, Andrew Nerger
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아티스트
Jeff Chin
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인원
게임 소개
로드 투 인파미(Road to Infamy)는 2-4명의 플레이어를 위한 빠른 속도의 입찰, 갱스터 테마 게임이다. Road to Infamy는 상대방이 어떤 움직임을 보일지 예측하고 위험을 감수하고 역행하는 것이다. 3분 안에 배울 수 있을 정도로 간단하지만 플레이할 때마다 새로운 전략을 발견할 수 있습니다. 하지만 무엇보다도, 항상 네 차례야.
플레이어는 6번의 입찰을 통해 시작합니다. 입찰은 1 - 5로 평가되며, 낮은 가치의 카드에는 게임 전환 동작이 포함되어 있습니다. 선수들은 입찰을 선택했고 준비된 위치에 그것을 엎어 놓았습니다. 모두가 준비가 되면 입찰이 동시에 공개됩니다. 입찰 색상은 당신이 입찰하는 것을 나타냅니다. 빨간 입찰은 독특한 능력을 가진 갱스터들을 모집하고, 녹색 입찰은 다양한 종류의 밀수품을 구입하며(승점 가치가 있음), 파란 입찰은 당신의 포인트를 보호하고 경쟁자가 그들의 포인트를 잃게 하는 경찰에게 뇌물을 준다. 3라운드 후, 주어진 색상의 최고 입찰자가 해당 상품을 획득한다. 플레이어들은 그들의 승리를 가져다가 다음 번을 위해 보드를 리셋합니다.
플레이어들의 상호작용은 낮은 번호의 비드 카드에서의 동작에서 비롯된다. 행동은 당신이 경쟁자들의 밀수품을 훔치고, 그들의 용병을 암살하고, 당신에게 승산을 걸 수 있게 합니다.
갱스터마다 경기 내내 활약하는 자신만의 능력이 있다. 어떤 조폭을 영입하느냐에 따라 다른 전략이 나올 것이다. 예를 들어, 조직폭력배 보스가 팀 내 각 갱스터에게 추가 승리 포인트를 부여하면, 이 카드는 빨간색 입찰 총액에 +2를 영구적으로 주는 리크루이터와 잘 어울립니다. 이 조합은 새로운 갱스터에게 상대방을 앞지르고 승리 포인트를 획득하는 데 도움이 됩니다.
그 게임은 12라운드의 입찰 후에 끝난다. 승점이 가장 많은 선수가 승리합니다.
플레이어는 6번의 입찰을 통해 시작합니다. 입찰은 1 - 5로 평가되며, 낮은 가치의 카드에는 게임 전환 동작이 포함되어 있습니다. 선수들은 입찰을 선택했고 준비된 위치에 그것을 엎어 놓았습니다. 모두가 준비가 되면 입찰이 동시에 공개됩니다. 입찰 색상은 당신이 입찰하는 것을 나타냅니다. 빨간 입찰은 독특한 능력을 가진 갱스터들을 모집하고, 녹색 입찰은 다양한 종류의 밀수품을 구입하며(승점 가치가 있음), 파란 입찰은 당신의 포인트를 보호하고 경쟁자가 그들의 포인트를 잃게 하는 경찰에게 뇌물을 준다. 3라운드 후, 주어진 색상의 최고 입찰자가 해당 상품을 획득한다. 플레이어들은 그들의 승리를 가져다가 다음 번을 위해 보드를 리셋합니다.
플레이어들의 상호작용은 낮은 번호의 비드 카드에서의 동작에서 비롯된다. 행동은 당신이 경쟁자들의 밀수품을 훔치고, 그들의 용병을 암살하고, 당신에게 승산을 걸 수 있게 합니다.
갱스터마다 경기 내내 활약하는 자신만의 능력이 있다. 어떤 조폭을 영입하느냐에 따라 다른 전략이 나올 것이다. 예를 들어, 조직폭력배 보스가 팀 내 각 갱스터에게 추가 승리 포인트를 부여하면, 이 카드는 빨간색 입찰 총액에 +2를 영구적으로 주는 리크루이터와 잘 어울립니다. 이 조합은 새로운 갱스터에게 상대방을 앞지르고 승리 포인트를 획득하는 데 도움이 됩니다.
그 게임은 12라운드의 입찰 후에 끝난다. 승점이 가장 많은 선수가 승리합니다.
Road to Infamy, is a fast-paced bidding, gangster-themed game for 2-4 players. Road to Infamy is all about anticipating what moves your opponents will make, taking risks, and playing counter moves. It’s simple enough to learn in 3 minutes, yet deep enough where you are discovering new strategies every time you play it. But best of all, it’s always your turn.
Players start with a hand of 6 bids. Bids are valued 1 - 5 with the lower valued cards containing some game changing actions. Players chose a bid and place it face down in the ready position. When everyone is ready the bids are simultaneously revealed. The bids’ colors signify what you are bidding on. Red bids recruit gangsters with unique abilities, green bids buy various types of Contraband (worth victory points), and blue bids bribe the Cop, which protects your points and forces the competition to lose theirs. After 3 rounds the highest bidder for a given color wins the corresponding prize. Players take their winnings and reset the board for the next hand.
Player interaction comes from the actions on the lower numbered bid cards. Actions allow you to steal your rivals contraband, assassinate their mercenaries, and put the odds in your favor.
Each gangster has their own unique ability that is active throughout the entire game. Depending on which gangsters you recruit, different strategies will become available. For example, the Mob Boss gives you an additional Victory Point for each Gangster on your team, this card pairs well with the Recruiter who gives you a permanent +2 to your red bid total. This combination helps you outbid your opponents for new gangsters and earn you victory points when you do so.
The game ends after 12 rounds of bidding. The player with the most victory points wins.
Players start with a hand of 6 bids. Bids are valued 1 - 5 with the lower valued cards containing some game changing actions. Players chose a bid and place it face down in the ready position. When everyone is ready the bids are simultaneously revealed. The bids’ colors signify what you are bidding on. Red bids recruit gangsters with unique abilities, green bids buy various types of Contraband (worth victory points), and blue bids bribe the Cop, which protects your points and forces the competition to lose theirs. After 3 rounds the highest bidder for a given color wins the corresponding prize. Players take their winnings and reset the board for the next hand.
Player interaction comes from the actions on the lower numbered bid cards. Actions allow you to steal your rivals contraband, assassinate their mercenaries, and put the odds in your favor.
Each gangster has their own unique ability that is active throughout the entire game. Depending on which gangsters you recruit, different strategies will become available. For example, the Mob Boss gives you an additional Victory Point for each Gangster on your team, this card pairs well with the Recruiter who gives you a permanent +2 to your red bid total. This combination helps you outbid your opponents for new gangsters and earn you victory points when you do so.
The game ends after 12 rounds of bidding. The player with the most victory points wins.
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