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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    10-45 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.60 / 5

게임 소개

갤럭시 커맨드에서는 1~4명이 갤럭시 커맨더 역할을 맡는다. 각각은 은하를 탐험하면서 자원, 군사력, 기술적 성취의 미묘한 균형을 유지하려고 노력한다. 게임 플레이는 빠르고 재미있으며, 각 플레이어가 미션 중에 내려야 할 다양한 결정들이 있다.

갤럭시 커맨드의 게임마다 새로운 자원과 부를 끌어오기 위해 극복해야 할 근·원격 시스템이 있다. 멀리 있는 시스템에 도달하기 전에 가까운 시스템을 탐색해야 합니다. 일부 원거리 시스템은 성공 가능성이 있는 핵심 기술에 도달해야 합니다. Near 시스템은 우주 깊숙이 들어갈수록 군사력을 증강하고 난관을 극복할 수 있는 기술을 개발할 수 있는 자원을 제공합니다.

차례가 진행되는 동안 플레이어는 자신의 미션 경로에 시스템 카드(근접 시스템부터 시작)를 보여주고 장애물을 극복하려고 노력한다. 다음으로 그들은 부와 자원을 모으고 군사력과 기술을 구축한다. 그리고 마지막으로 게임의 한 명 또는 모든 플레이어에게 영향을 미칠 수 있는 랜덤 이벤트 카드를 뽑습니다. 이벤트 카드는 게임의 타이머이기도 합니다. 이벤트 카드가 다 떨어지면 게임은 끝납니다. 갤럭시 커맨드(모든 플레이어)는 제국을 지탱할 수 있는 충분한 원거리 시스템에 도달함으로써 임무를 구하거나 실패한다. 제국을 건진다면 갤럭시 커맨더(개인전)는 전체 미션 성공에 기여한 점(점수)이 동료 중 최고가 될 수 있다.

어떤 두 게임도 당신이 받은 시스템과 같은 게임을 하지 않을 것이며, 당신이 내린 결정은 게임을 게임으로 바꿀 것이다.이벤트 카드는 각 게임 동안 다른 선수들에게 영향을 미칩니다.경기는 선수 수와 경기 속도에 따라 15분에서 45분 만에 진행된다.이 게임은 8~800세까지 플레이할 수 있습니다(혹은성 출신일 경우...).

원래 로버트가 인쇄하여 19장의 카드로 카드놀이를 하는 게임으로 출판되었습니다. 이 버전에서는 오리지널 게임을 가져다가 54개의 카드, 새로운 아트워크, 행성, 도전으로 덱을 확장하여 멀티 플레이어 요소를 추가했지만 깨끗한 메카니즘은 그대로 유지했습니다. 경기는 지금처럼 반응이 좋았고 지금은 1명에서 4명까지 플레이할 수 있게 만들었지만 45분도 채 안 돼 플레이가 가능하다.
In Galaxy Command, 1 to 4 players take the role of a galaxy commander. Each tries to maintain a delicate balance of resources, military power, and technological achievements as they explore the galaxy. Game play is fast and fun with varied decisions to be made by each player during their missions.

In each game of Galaxy Command there are near and far systems that must be overcome in order to bring in new resources and wealth. Near systems must be explored before attempting to reach far systems. Some far systems require key technology to be reached with any chance of success. Near systems provide resources that can build your military strength and develop technologies allowing you to overcome challenges as you go deeper into space.

During a turn players reveal a system card (starting with near systems) on their mission path and try to overcome its obstacles. Next they collect wealth and resources and build military strength and technology. And finally a random event card is drawn that may affect one or all players in the game. The event cards are also the timer on the game. When the event cards run out the game is over. The Galaxy Command (all players) saves or fails in its mission by reaching enough far systems to sustain its empire. Each Galaxy Commander (individual player), provided the empire is saved, can be the best among peers by his contribution (score) to the overall mission success.

No two games will play the same as the systems you get, and the decisions you make will change game to game.The event cards affect different players during each game.The game plays in 15 to 45 minutes depending on the number of players and how quick they play.The game is playable for ages 8 to 800 (if you're from planet Cirius...).

Originally published by Robert as a print and play solitaire game with 19 cards. In this version we have taken the original game, added a multi-player element by expanding the deck to 54 cards, new artwork, planets, and challenges but keeping the clean mechanics in place. The game was well received as it was and now we have made it playable from 1 to 4 players yet still keeping it playable in under 45 minutes.

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