-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
8The Lord of the Rings: The Card Game – The Treachery of Rhudaur (2015) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Caleb Grace, MJ Newman
-
아티스트
Arden Beckwith, Sara Betsy, Yoann Boissonnet, Joshua Calloway, Matthew Cowdery, Nick Deligaris, Anthony Devine, Davis Engel, Logan Feliciano, Sebastian Giacobino, Joel Hustak, Tomasz Jedruszek, Romana Kendelic, Adam Lane, Titus Lunter, Marcel Mercado, Chris Metcalf, David Ogilvie, Oleg Saakyan, Preston Stone, Eva Maria Toker, David Vargo, Magali Villeneuve, Wibben
-
인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
1409년 앙마르에서 거대한 숙주가 나타나 강을 건너 카르돌란으로 들어가 웨더탑을 포위했다. Dúnedain은 패배했고 아르벨레그는 살해되었다. 아몬 Sûl 탑은 불타고 파괴되었지만, 팔랑트ír은 구하여 포르노스트로 후퇴했고, 루다우르는 앙마르에게 점령당했으며, 그곳에 남아있던 드와쿠테;네딘은 죽임을 당하거나 서쪽으로 도망쳤다.
–J.R.R. 톨킨, "에리아도르, 아르노르, 그리고 이실두르의 상속자들"
젊은 Dúnedain 레인저 Amarthíul과 함께, 몇몇 중간지구의 위대한 영웅들이 치명적인 트롤의 추락에서 벗어나 무너져가는 루다우르의 폐허로 들어간다. 그들의 길은 그 지역의 역사적인 붕괴의 증거물들을 따라 그들을 과거로 이끈다; 그들은 누더기가 된 도시들을 가로지르고, 오랫동안 잊혀지고 황폐해진 돌과 돌무더기 탑들을 따라 길을 걷는다.
그램산의 지하감옥 이후 자신들을 쫓는 악을 감지하는 순간에도 영웅들은 아마스íul이 레인저에게서 물려받은 펜던트에 새겨진 것과 같은 상징이 새겨진 성채의 잔해를 우연히 만나게 된다. 여긴 안전하지 않아 시간이 촉박해 그러나 영웅들은 이 파괴된 성채가 현재 북한에서 증가하고 있는 위협에 대한 단서를 가지고 있을지도 모른다는 것을 깨닫고 있다. 위험에도 불구하고, 그들은 그것이 만들어낼 수 있는 비밀이 무엇이든 찾기 위해 그 계단 통로와 어두운 홀을 무릅쓰기로 결정했다.
1409년 앙마르에서 거대한 숙주가 나타나 강을 건너 카르돌란으로 들어가 웨더탑을 포위했다. Dúnedain은 패배했고 아르벨레그는 살해되었다. 아몬 Sûl 탑은 불타고 파괴되었지만, 팔랑트ír은 구하여 포르노스트로 후퇴했고, 루다우르는 앙마르에게 점령당했으며, 그곳에 남아있던 드와쿠테;네딘은 죽임을 당하거나 서쪽으로 도망쳤다.
–J.R.R. 톨킨, "에리아도르, 아르노르, 그리고 이실두르의 상속자들"
젊은 Dúnedain 레인저 Amarthíul과 함께, 몇몇 중간지구의 위대한 영웅들이 치명적인 트롤의 추락에서 벗어나 무너져가는 루다우르의 폐허로 들어간다. 그들의 길은 그 지역의 역사적인 붕괴의 증거물들을 따라 그들을 과거로 이끈다; 그들은 누더기가 된 도시들을 가로지르고, 오랫동안 잊혀지고 황폐해진 돌과 돌무더기 탑들을 따라 길을 걷는다.
그램산의 지하감옥 이후 자신들을 쫓는 악을 감지하는 순간에도 영웅들은 아마스íul이 레인저에게서 물려받은 펜던트에 새겨진 것과 같은 상징이 새겨진 성채의 잔해를 우연히 만나게 된다. 여긴 안전하지 않아 시간이 촉박해 그러나 영웅들은 이 파괴된 성채가 현재 북한에서 증가하고 있는 위협에 대한 단서를 가지고 있을지도 모른다는 것을 깨닫고 있다. 위험에도 불구하고, 그들은 그것이 만들어낼 수 있는 비밀이 무엇이든 찾기 위해 그 계단 통로와 어두운 홀을 무릅쓰기로 결정했다.
From the publisher's website:
"A great host came out of Angmar in 1409, and crossing the river entered Cardolan and surrounded Weathertop. The Dúnedain were defeated and Arveleg was slain. The Tower of Amon Sûl was burned and razed; but the palantír was saved and carried back in retreat to Fornost, Rhudaur was occupied by evil Men subject to Angmar, and the Dúnedain that remained there were slain or fled west."
–J.R.R. Tolkien, "Eriador, Arnor, and the Heirs of Isildur"
Accompanied by the young Dúnedain Ranger Amarthíul, a handful of Middle-earth's greatest heroes make their way out of the deadly troll-fells and into the crumbling ruins of Rhudaur. Their path leads them past piece after piece of evidence of the region's historic collapse; they cross through tattered cities and make their way around towers of stone and rubble, long forgotten and ravaged by years of disrepair.
At length, even as they can still sense the evils that have pursued them since the dungeons of Mount Gram, the heroes come across the remnants of a keep marked by the same symbol that appears on the pendant that Amarthíul inherited from the captured Ranger, Iárion. They are not safe here, and time is pressing. Still, the heroes realize this ruined keep might hold some clue to the threat currently growing in the North. Despite the dangers, they decide to brave its foreboding stairwells and darkened halls in search of whatever secrets it may yield…
"A great host came out of Angmar in 1409, and crossing the river entered Cardolan and surrounded Weathertop. The Dúnedain were defeated and Arveleg was slain. The Tower of Amon Sûl was burned and razed; but the palantír was saved and carried back in retreat to Fornost, Rhudaur was occupied by evil Men subject to Angmar, and the Dúnedain that remained there were slain or fled west."
–J.R.R. Tolkien, "Eriador, Arnor, and the Heirs of Isildur"
Accompanied by the young Dúnedain Ranger Amarthíul, a handful of Middle-earth's greatest heroes make their way out of the deadly troll-fells and into the crumbling ruins of Rhudaur. Their path leads them past piece after piece of evidence of the region's historic collapse; they cross through tattered cities and make their way around towers of stone and rubble, long forgotten and ravaged by years of disrepair.
At length, even as they can still sense the evils that have pursued them since the dungeons of Mount Gram, the heroes come across the remnants of a keep marked by the same symbol that appears on the pendant that Amarthíul inherited from the captured Ranger, Iárion. They are not safe here, and time is pressing. Still, the heroes realize this ruined keep might hold some clue to the threat currently growing in the North. Despite the dangers, they decide to brave its foreboding stairwells and darkened halls in search of whatever secrets it may yield…
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18