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BGG랭킹
BGG전체 : 10248
WARGAMES : 1379
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.40 / 5
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디자이너
Juan Carlos Cebrián, Nicolás Eskubi
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아티스트
Nicolás Eskubi
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인원
게임 소개
《지옥으로 가는 길》 (PTH)은 워 스톰 시리즈 (WSS)의 독립 게임이다. 당시의 사건을 재현하고 플레이어가 동부 전선에서 가장 유명한 블리츠크리그 전투를 전술적 수준으로 재현할 수 있습니다. 플레이어는 각 시나리오의 전술 전투에서 연합군 또는 추축군의 지휘를 맡거나 솔리테어를 할 수 있다.
PTH는 "La Batayle de France, 1940" 기본 규칙을 활용하면서 이 새로운 전선을 위해 새롭고 채택된 규칙과 추가를 통합한다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
인파 공격
대대장교
공산당 위원
재구성 규칙
화염방사기 탱크
오토바이 정찰
무장친위대
루나니아어
굴리
철도 도로
오버레이가 많은 하나의 8'5 x 11" 차트
PTH는 중간 정도의 복잡도를 가지며 솔리테어 적합성이 좋다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 저울은 유닛이 있는 소대 레벨이다.
AFV/수송차량(AFV/수송차량)은 30명에서 40명 사이의 군인을 대표하며, 병력은 3-4개의 무기와 그에 딸린 승무원(병사 20명-25명), AFV/수송차량(AFV/수송차량)은 3~5대의 차량 및 해당 군인을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 맵보드에서 같은 길이의 가장자리에 정렬할 수 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
구성 요소들
동형 지도 4개
오버레이 8개
카운터 5장(5/8&rdqu; 중 3장 및 3/4&rdqu; 중 2장)
1 표준 규칙집
1 배타적 규칙집
13가지 시나리오가 포함된 7가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 3개
2개 대대 차트 카드
6면 주사위 2개
PTH는 "La Batayle de France, 1940" 기본 규칙을 활용하면서 이 새로운 전선을 위해 새롭고 채택된 규칙과 추가를 통합한다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
인파 공격
대대장교
공산당 위원
재구성 규칙
화염방사기 탱크
오토바이 정찰
무장친위대
루나니아어
굴리
철도 도로
오버레이가 많은 하나의 8'5 x 11" 차트
PTH는 중간 정도의 복잡도를 가지며 솔리테어 적합성이 좋다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 저울은 유닛이 있는 소대 레벨이다.
AFV/수송차량(AFV/수송차량)은 30명에서 40명 사이의 군인을 대표하며, 병력은 3-4개의 무기와 그에 딸린 승무원(병사 20명-25명), AFV/수송차량(AFV/수송차량)은 3~5대의 차량 및 해당 군인을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 맵보드에서 같은 길이의 가장자리에 정렬할 수 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
구성 요소들
동형 지도 4개
오버레이 8개
카운터 5장(5/8&rdqu; 중 3장 및 3/4&rdqu; 중 2장)
1 표준 규칙집
1 배타적 규칙집
13가지 시나리오가 포함된 7가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 3개
2개 대대 차트 카드
6면 주사위 2개
Paths to Hell (PTH) (Volume III) is a stand-alone game in the War Storms series (WSS). Recreates the events of those days and allows the players to reproduce the most famous battles of the Blitzkrieg on the East Front at a tactical level. Players take command of either the Allied or Axis forces (or can play solitaire) in the tactical battles of each scenario.
PTH while utilizing "La Bataille de France, 1940" base rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new front. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Human wave attacks
Battalion officers
Communist Commissars
Recon rules
Flamethrower tanks
Motorcycle recon
Waffen SS
Rumnanian
Gully
Rail Roads
One 8'5 x 11" chart with many overlays
PTH has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units
representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFVs/Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which can align to any edge of equal length on any other mapboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
Components
4 Isomorphic Maps
8 Overlays
5 sheets of Counters (3 of 5/8” and 2 of 3/4”)
1 Standard Rulebook
1 Exclusive Rulebook
7 Scenario Cards featuring 13 scenarios
3 Charts and Table Cards
2 Battalion Charts Cards
2 six-side dice
PTH while utilizing "La Bataille de France, 1940" base rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new front. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Human wave attacks
Battalion officers
Communist Commissars
Recon rules
Flamethrower tanks
Motorcycle recon
Waffen SS
Rumnanian
Gully
Rail Roads
One 8'5 x 11" chart with many overlays
PTH has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units
representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFVs/Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which can align to any edge of equal length on any other mapboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
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