-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.4Marignan 1515: la chevauchée de François 1er en Italie (2015) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-300 분
-
연령
15+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Philippe Hardy
-
아티스트
Vincent Burger
-
인원
게임 소개
마리냥 1515: la shevauchée Fran¸ois Ier en Italie (마리냥 1515: 프란체스코 1세의 이탈리아 승마)는 &ldquo의 새로운 작품입니다.Gold & Steel” 시리즈는 부르고뉴의 바르스(Wars of Bourgogne)에서 시작되었다.
이것은 1515년 7월부터 1517년 2월까지의 제5차 이탈리아 전쟁의 역사적 시뮬레이션이다. 마리냐노 전투는 수세기 동안 전장에서의 패권을 끝내는 데 있어 스위스 연방과의 관계를 형성한 프랑스의 승리이며 올해 500주년이 될 것이다.
한 명은 프랑스군과 그 동맹군(베네치아 공화국과 제노바 공화국)을 이끌며, 다른 한 명은 스위스 연방과 그 동맹군인 홀리 리그 (파팔 주, 밀라노 공국, 홀리 로마 제국, 나폴리 왕국)를 지휘한다. 그들의 목표는 밀라노 공국과 제국이 보유한 베네치아의 영토를 장악하고, 전투나 주요 공성전에서 승리하며, 상대의 동맹을 무력화하는 것이다.
게임의 핵심 요소 중 하나는 모든 용병 부대(강철)와 독일 란츠크네히트, 스위스 병사들에게 지불할 수 있는 충분한 자원을 모으는 것이다. 그렇지 않으면 그들은 전장을 떠날 것이다. 이 돈은 적의 아군을 무력화하는데도 사용될 수 있다.
이것은 북부와 중 이탈리아를 대표하는 주요 전략 지도에서 진화하는 군대와 수비대와 전형적인 16세기 전장을 특징으로 하는 전술 지도에서 싸우는 전략 및 전술 게임이다. 병력은 1,500~2,000명, 750~1,000명의 기병, 100문의 대포, 장창병, 석궁병, 할버디어, 하르크부지어, 검 및 버클러, 지네트, 스트라디오트(두 경기병) 개척자이다. 그 시기의 구체적인 전투 요소들은 전술적 치트(롤링 샷, 보병 또는 기병 돌격, 괴롭힘, 도랑, 울타리, 창의 충돌, 고슴도치, 고슴도치, 대포 포대 등), 그리고 비, 눈, 작은 동맹군, 전투나 배반, 날개 전개, 자금과 같은 사건들과 함께 추가된다.ies, Alle Freunde (모든 친구). 선택적 규칙에는 알프스 산맥의 숨겨진 횡단이 포함됩니다.
턴의 전체 시퀀스:
I/ 프랑스 왕국
1) 보강, 교체
2) 전략적인 움직임
3) 감소 단계
4) 전투 단계(전투 및 공성)
II/ 홀리 리그
같은 수열
III/ 외교 단계
승리 확인
이것은 1515년 7월부터 1517년 2월까지의 제5차 이탈리아 전쟁의 역사적 시뮬레이션이다. 마리냐노 전투는 수세기 동안 전장에서의 패권을 끝내는 데 있어 스위스 연방과의 관계를 형성한 프랑스의 승리이며 올해 500주년이 될 것이다.
한 명은 프랑스군과 그 동맹군(베네치아 공화국과 제노바 공화국)을 이끌며, 다른 한 명은 스위스 연방과 그 동맹군인 홀리 리그 (파팔 주, 밀라노 공국, 홀리 로마 제국, 나폴리 왕국)를 지휘한다. 그들의 목표는 밀라노 공국과 제국이 보유한 베네치아의 영토를 장악하고, 전투나 주요 공성전에서 승리하며, 상대의 동맹을 무력화하는 것이다.
게임의 핵심 요소 중 하나는 모든 용병 부대(강철)와 독일 란츠크네히트, 스위스 병사들에게 지불할 수 있는 충분한 자원을 모으는 것이다. 그렇지 않으면 그들은 전장을 떠날 것이다. 이 돈은 적의 아군을 무력화하는데도 사용될 수 있다.
이것은 북부와 중 이탈리아를 대표하는 주요 전략 지도에서 진화하는 군대와 수비대와 전형적인 16세기 전장을 특징으로 하는 전술 지도에서 싸우는 전략 및 전술 게임이다. 병력은 1,500~2,000명, 750~1,000명의 기병, 100문의 대포, 장창병, 석궁병, 할버디어, 하르크부지어, 검 및 버클러, 지네트, 스트라디오트(두 경기병) 개척자이다. 그 시기의 구체적인 전투 요소들은 전술적 치트(롤링 샷, 보병 또는 기병 돌격, 괴롭힘, 도랑, 울타리, 창의 충돌, 고슴도치, 고슴도치, 대포 포대 등), 그리고 비, 눈, 작은 동맹군, 전투나 배반, 날개 전개, 자금과 같은 사건들과 함께 추가된다.ies, Alle Freunde (모든 친구). 선택적 규칙에는 알프스 산맥의 숨겨진 횡단이 포함됩니다.
턴의 전체 시퀀스:
I/ 프랑스 왕국
1) 보강, 교체
2) 전략적인 움직임
3) 감소 단계
4) 전투 단계(전투 및 공성)
II/ 홀리 리그
같은 수열
III/ 외교 단계
승리 확인
Marignan 1515: la chevauchée de François Ier en Italie (Marignan 1515: the ride of Francis I in Italy) is the new opus of the “Gold & Steel” series started with Les guerres de Bourgogne (Wars of Burgundy).
This is an historical simulation of the 5th War of Italy - July 1515 to February 1517 – featuring Marignano battle: a French victory that shapes the relationships with the Swiss confederacy for centuries in ending their supremacy on battlefields and will reach this year its 500th anniversary
One player leads the French armies and their allies (Republics of Venetia and Genoa and the other one is in command of the Swiss Confederacy and its allies – the Holly League - (Papal states, Duchy of Milano, Holly Roman Empire, Kingdom of Naples). The goal of both of them is to take control of the Duchy of Milano and Venetian territories hold by the Empire, win pitched battles or major sieges, and neutralise the opponent's allies.
One key element of the game is collecting enough resource each turn (the gold) to pay all the mercenaries troops (the steel); German landsknechts and Swiss soldiers. Otherwise they will quit the battlefield… The money can be used to neutralize enemy allies as well.
This is both a strategic & tactical game with armies and garrisons evolving on the main strategic map representing Northern and Middle Italy and units fighting on a tactical map featuring a typical XVIth century battleground. Units are men-at-arms, pikemen, crossbowmen, halberdiers, harquebusiers, swords & bucklers, jinetes and stradiots (both light cavalrymen) pioneers, cannons, from 1,500 to 2,000 men at full strength, 750 to 1,000 horsemen or 100 cannons of all calibres. The specifics fighting elements of that period are added with tactical chits (rolling shots, infantry or cavalry charges, harassment, ditch, fence, clash of pikes, feint, hedgehog, cannon battery, etc.), arms combination – early Tercios - and events such as rain, snow, minor ally no fight or betrayal, no wing deployment, no money no mercenaries, Alle Freunde (all friends). Optional rule includes a hidden crossing of the Alps Mountains.
The complete sequence of a turn:
I/ Kingdom of France
1) Reinforcement, replacement
2) Strategic move
3) Attrition phase
4) Combat phase (battles & sieges)
II/ Holy League
Same sequence
III/ Diplomatic phase
Check for victory
This is an historical simulation of the 5th War of Italy - July 1515 to February 1517 – featuring Marignano battle: a French victory that shapes the relationships with the Swiss confederacy for centuries in ending their supremacy on battlefields and will reach this year its 500th anniversary
One player leads the French armies and their allies (Republics of Venetia and Genoa and the other one is in command of the Swiss Confederacy and its allies – the Holly League - (Papal states, Duchy of Milano, Holly Roman Empire, Kingdom of Naples). The goal of both of them is to take control of the Duchy of Milano and Venetian territories hold by the Empire, win pitched battles or major sieges, and neutralise the opponent's allies.
One key element of the game is collecting enough resource each turn (the gold) to pay all the mercenaries troops (the steel); German landsknechts and Swiss soldiers. Otherwise they will quit the battlefield… The money can be used to neutralize enemy allies as well.
This is both a strategic & tactical game with armies and garrisons evolving on the main strategic map representing Northern and Middle Italy and units fighting on a tactical map featuring a typical XVIth century battleground. Units are men-at-arms, pikemen, crossbowmen, halberdiers, harquebusiers, swords & bucklers, jinetes and stradiots (both light cavalrymen) pioneers, cannons, from 1,500 to 2,000 men at full strength, 750 to 1,000 horsemen or 100 cannons of all calibres. The specifics fighting elements of that period are added with tactical chits (rolling shots, infantry or cavalry charges, harassment, ditch, fence, clash of pikes, feint, hedgehog, cannon battery, etc.), arms combination – early Tercios - and events such as rain, snow, minor ally no fight or betrayal, no wing deployment, no money no mercenaries, Alle Freunde (all friends). Optional rule includes a hidden crossing of the Alps Mountains.
The complete sequence of a turn:
I/ Kingdom of France
1) Reinforcement, replacement
2) Strategic move
3) Attrition phase
4) Combat phase (battles & sieges)
II/ Holy League
Same sequence
III/ Diplomatic phase
Check for victory
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18