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BGG랭킹
BGG전체 : 10656
THEMATIC : 1254
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.43 / 5
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디자이너
Glenn Rahman, Kenneth Rahman
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아티스트
Darlene, Jeff Dee, Dave LaForce, Kenneth Rahman, David C. Sutherland, III
-
인원
게임 소개
카멜롯 기사단은 Divine Right와 함께 순위를 매긴다; 그것은 풍미가 가득한 초기 TSR 게임이다.
플레이어는 갓 기사 작위를 받고 아서 왕국을 떠돌며 조난당한 여인숙, 도적, 괴물, 그리고 싸움을 할 다른 기사 등을 찾는다. 이 게임은 다양한 만남을 유도할 수 있는 랜덤 테이블 생성 드라이버를 사용한다. 나는 두 가지 사건을 애틋하게 기억한다.
처음에 한 기사가 말을 타고 난쟁이를 만났다. 그에게 다가가서 (피하거나 돌격하는 대신) 마주치기로 결심한 난쟁이는 변장한 기사로 밝혀졌지만, 아무 기사도 아니었다! 랜슬롯이야 왕국 최고의 기사! 우리는 갑자기 랜슬롯의 덩치를 감추기 위해 필요한 속이 빈 말을 보았다.
또 다른 사건에서는, 한 선수가 성배를 찾기 위해 다른 선수들보다 앞서며 매혹적인 삶을 살았다. 그는 계속해서 멀린을 만났고 결국 특별한 충전기, 마법의 창, 마법의 방패—작품들을 갖게 되었습니다! 잉글랜드는 더 이상 그에게 도전의 대상이 아니었고, 그래서 그는 해협을 건너 프랑스로 가기로 결정했다. 잘못 움직였어! 그의 배는 폭풍으로 침몰했고, 그래서 그는 모든 장비와 추종자들을 제외하고 해안으로 떠밀려왔다. 낙담하여, 그는 도움을 청하기 위해 가장 가까운 성으로 터벅터벅 걸어갔지만, 한 거인이 해자에서 뛰어 나와 단숨에 그를 죽였다!
드래곤 매거진 Issue#58의 기사들은 어떻게 노브(나쁜 기사)를 할 수 있는지에 대해 설명하고 있으며 GM은 RPG의 어드벤처 생성기로 이 게임을 사용하는 것으로 알려져 있다.
플레이어는 갓 기사 작위를 받고 아서 왕국을 떠돌며 조난당한 여인숙, 도적, 괴물, 그리고 싸움을 할 다른 기사 등을 찾는다. 이 게임은 다양한 만남을 유도할 수 있는 랜덤 테이블 생성 드라이버를 사용한다. 나는 두 가지 사건을 애틋하게 기억한다.
처음에 한 기사가 말을 타고 난쟁이를 만났다. 그에게 다가가서 (피하거나 돌격하는 대신) 마주치기로 결심한 난쟁이는 변장한 기사로 밝혀졌지만, 아무 기사도 아니었다! 랜슬롯이야 왕국 최고의 기사! 우리는 갑자기 랜슬롯의 덩치를 감추기 위해 필요한 속이 빈 말을 보았다.
또 다른 사건에서는, 한 선수가 성배를 찾기 위해 다른 선수들보다 앞서며 매혹적인 삶을 살았다. 그는 계속해서 멀린을 만났고 결국 특별한 충전기, 마법의 창, 마법의 방패—작품들을 갖게 되었습니다! 잉글랜드는 더 이상 그에게 도전의 대상이 아니었고, 그래서 그는 해협을 건너 프랑스로 가기로 결정했다. 잘못 움직였어! 그의 배는 폭풍으로 침몰했고, 그래서 그는 모든 장비와 추종자들을 제외하고 해안으로 떠밀려왔다. 낙담하여, 그는 도움을 청하기 위해 가장 가까운 성으로 터벅터벅 걸어갔지만, 한 거인이 해자에서 뛰어 나와 단숨에 그를 죽였다!
드래곤 매거진 Issue#58의 기사들은 어떻게 노브(나쁜 기사)를 할 수 있는지에 대해 설명하고 있으며 GM은 RPG의 어드벤처 생성기로 이 게임을 사용하는 것으로 알려져 있다.
Knights of Camelot ranks right alongside Divine Right; it is an early TSR game brimming with flavour.
The players are freshly knighted and wander the Arthurian realm looking for damsels in distress, brigands, monsters, other knights to joust with, etc. The game uses a random table generation driver that can lead to an enormous variety of encounters. I remember fondly two incidents:
In the first, a knight met a Dwarf on a horse. Deciding to approach and meet him (instead of avoiding or charging), the dwarf turned out to be a knight in disguise—but not just any knight! It was Lancelot, the foremost knight of the realm! We had a sudden vision of the hollowed-out horse necessary to hide Lancelot's bulk…
In another incident, a player led a charmed life and pulled ahead of the others in their quest for the Holy Grail. He met Merlin repeatedly and ended up with a special charger, magic lance, and magic shield—the works! England wasn't much of a challenge for him any more, so he decided to cross the Channel to France. Bad move! His ship sank in a storm so he washed up on the shore minus all his equipment and followers. Dejected, he trudged to the nearest castle to ask for help—but a giant jumped out of the moat and killed him in one blow!
The game has heavy role-playing elements to it; articles in Dragon Magazine, Issue# 58 explained how one could play knaves (bad knights), and GMs have been known to use the game as an adventure generator for RPGs.
The players are freshly knighted and wander the Arthurian realm looking for damsels in distress, brigands, monsters, other knights to joust with, etc. The game uses a random table generation driver that can lead to an enormous variety of encounters. I remember fondly two incidents:
In the first, a knight met a Dwarf on a horse. Deciding to approach and meet him (instead of avoiding or charging), the dwarf turned out to be a knight in disguise—but not just any knight! It was Lancelot, the foremost knight of the realm! We had a sudden vision of the hollowed-out horse necessary to hide Lancelot's bulk…
In another incident, a player led a charmed life and pulled ahead of the others in their quest for the Holy Grail. He met Merlin repeatedly and ended up with a special charger, magic lance, and magic shield—the works! England wasn't much of a challenge for him any more, so he decided to cross the Channel to France. Bad move! His ship sank in a storm so he washed up on the shore minus all his equipment and followers. Dejected, he trudged to the nearest castle to ask for help—but a giant jumped out of the moat and killed him in one blow!
The game has heavy role-playing elements to it; articles in Dragon Magazine, Issue# 58 explained how one could play knaves (bad knights), and GMs have been known to use the game as an adventure generator for RPGs.
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