-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Craig Duncan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
크로마토믹스(Cromatix)는 3명의 플레이어를 위한 연결 게임이다. 이 게임은 “hex” 보드(육각형 셀로 만들어진 육각형 모양의 보드)에서 진행된다. 보드의 반대쪽에는 주황색, 보라색, 녹색의 세 가지 2차 색상으로 라벨이 붙어 있다. 한 선수는 주황색 면, 다른 선수는 보라색 면, 그리고 마지막 선수는 녹색 면을 소유한다. 플레이 스톤은 빨간색, 파란색, 노란색의 기본 색상입니다. 각 플레이어는 자신의 2차 색을 형성하기 위해 혼합되는 원색을 연주한다(예: 주황색 면을 소유한 플레이어가 빨간색과 노란색 스톤을 연주한다). 차례가 되면, 플레이어는 비어있는 셀에 자신의 두 가지 기본 색상("소유색") 중 하나의 스톤을 재생해야 한다. 한번 놓으면 돌이 움직이지 않는다. 모서리 셀은 그곳에서 만나는 양쪽 면에 속합니다.
플레이어는 두 가지 방법으로 승리할 수 있다: (a) 자신의 측면을 연결하는 자기 스톤 그룹이 있는 경우 또는 (b) 인접하지 않은 세 면을 연결하는 자기 스톤 그룹이 있는 경우. 만약 두 개 이상의 승리 기준이 동시에 달성된다면, 우승자는 승리 기준을 충족한 첫 번째 이동 순서(이동자부터 시작)가 된다. 승리하는 두 가지 방법 모두 차단된 선수는 게임에서 탈락한다.
마지막 규칙은 &ldquo입니다.STOP-Next” 규칙: 선수는 다음 차례에 즉시 승리할 수 있는 방식으로 플레이할 수 없습니다. (즉, 가능하면 다음 선수를 차단해야 합니다.)
크로마토믹스는 빌 테일러와 조아오 네토가 디자인한 3인 연결 게임 트리스켈리온에서 영감을 받았다.
플레이어는 두 가지 방법으로 승리할 수 있다: (a) 자신의 측면을 연결하는 자기 스톤 그룹이 있는 경우 또는 (b) 인접하지 않은 세 면을 연결하는 자기 스톤 그룹이 있는 경우. 만약 두 개 이상의 승리 기준이 동시에 달성된다면, 우승자는 승리 기준을 충족한 첫 번째 이동 순서(이동자부터 시작)가 된다. 승리하는 두 가지 방법 모두 차단된 선수는 게임에서 탈락한다.
마지막 규칙은 &ldquo입니다.STOP-Next” 규칙: 선수는 다음 차례에 즉시 승리할 수 있는 방식으로 플레이할 수 없습니다. (즉, 가능하면 다음 선수를 차단해야 합니다.)
크로마토믹스는 빌 테일러와 조아오 네토가 디자인한 3인 연결 게임 트리스켈리온에서 영감을 받았다.
Chromatix is a connection game (in the vein of Hex) for three players. The game is played on a “hexhex” board (a hexagon shaped board made of hexagonal cells). Opposite sides of the board are labeled in the three secondary colors orange, purple, and green. One player owns the orange sides, another owns the purple sides, and the final player owns the green sides. The playing stones are the primary colors of red, blue, and yellow. Each player plays the primary colors that mix to form his/her secondary color (e.g. the player who owns the orange sides plays the red and yellow stones). On his turn, a player must play a single stone in one of his/her two primary colors ("own-stones") to any empty cell. Once placed, stones do not move. Corner cells belong to both of the sides that meet there.
A player can win in two ways: if there is (a) a group of own-stones that connects his sides; or (b) a group of own-stones that connects three non-adjacent sides. If more than one win criterion is achieved simultaneously, then the winner is the first player in move order (beginning with mover) who has thus fulfilled a win criterion. A player who is blocked from both ways of winning is eliminated from the game (but his/her stones remain on the board).
One last rule is the “STOP-NEXT” rule: A player may NOT play in a way that leaves the next player with an immediate win on his/her next turn. (In other words, you must block the next player if possible.)
Chromatix was inspired by the three player connection game Triskelion, designed by Bill Taylor and Joao Neto.
A player can win in two ways: if there is (a) a group of own-stones that connects his sides; or (b) a group of own-stones that connects three non-adjacent sides. If more than one win criterion is achieved simultaneously, then the winner is the first player in move order (beginning with mover) who has thus fulfilled a win criterion. A player who is blocked from both ways of winning is eliminated from the game (but his/her stones remain on the board).
One last rule is the “STOP-NEXT” rule: A player may NOT play in a way that leaves the next player with an immediate win on his/her next turn. (In other words, you must block the next player if possible.)
Chromatix was inspired by the three player connection game Triskelion, designed by Bill Taylor and Joao Neto.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
482
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18