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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Jim Werbaneth
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아티스트
Marc von Martial
-
인원
게임 소개
롬멜 & 스쿼의 가장 위대한 승리
1942년 5월 26일, 에르빈 롬멜은 토브룩을 보호하기 위해 영국군이 공들여 건설한 지뢰밭과 요새를 공격하며 강력한 오른쪽 갈고리를 사막으로 발사했다. 치열한 격전 끝에 에르빈 롬멜 장군은 영국군을 격파하고 토브룩을 탈환하여 원수의 지휘봉을 얻었다.
롬멜 아트 가잘라(Rommel At Gazala)는 1941년 5월부터 6월까지 리비아 가잘라 근교의 영국 제8군 요새 방어선에 대한 아프리카 기갑군 기갑군의 대담한 공격을 시뮬레이션한 책이다.
가잘라의 롬멜은 빠르고 접근하기 쉬운 게임이다. 새로운 선수들이 보드 워게이밍에 들어가는 것은 충분히 쉽지만, 신예와 베테랑 선수 모두에게 상당한 재생 가치를 제공할 수 있는 충분한 가능성을 가지고 있다. 카운터 밀도가 낮아 선수들이 세세한 부분보다 전략에 집중할 수 있고 속도도 빠르다. 전투의 특별한 맛을 자아내는 특별한 규칙도 있다: 갑옷의 우월함, 무서운 “88,” 요새, 그리고 물론 에르빈 롬멜의 특별한 능력.
게임 규모:
턴: 2일
16진수: 4.8km/3마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
두 개의 11 x 17.5" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(72 5/8" 카운터)
16페이지 분량의 롬멜 at Gazala 규칙 책자
듀얼 사이드 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
6면 주사위 하나
복잡성: 낮음
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-2시간
1942년 5월 26일, 에르빈 롬멜은 토브룩을 보호하기 위해 영국군이 공들여 건설한 지뢰밭과 요새를 공격하며 강력한 오른쪽 갈고리를 사막으로 발사했다. 치열한 격전 끝에 에르빈 롬멜 장군은 영국군을 격파하고 토브룩을 탈환하여 원수의 지휘봉을 얻었다.
롬멜 아트 가잘라(Rommel At Gazala)는 1941년 5월부터 6월까지 리비아 가잘라 근교의 영국 제8군 요새 방어선에 대한 아프리카 기갑군 기갑군의 대담한 공격을 시뮬레이션한 책이다.
가잘라의 롬멜은 빠르고 접근하기 쉬운 게임이다. 새로운 선수들이 보드 워게이밍에 들어가는 것은 충분히 쉽지만, 신예와 베테랑 선수 모두에게 상당한 재생 가치를 제공할 수 있는 충분한 가능성을 가지고 있다. 카운터 밀도가 낮아 선수들이 세세한 부분보다 전략에 집중할 수 있고 속도도 빠르다. 전투의 특별한 맛을 자아내는 특별한 규칙도 있다: 갑옷의 우월함, 무서운 “88,” 요새, 그리고 물론 에르빈 롬멜의 특별한 능력.
게임 규모:
턴: 2일
16진수: 4.8km/3마일
부대: 대대 대대로
게임 인벤토리:
두 개의 11 x 17.5" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(72 5/8" 카운터)
16페이지 분량의 롬멜 at Gazala 규칙 책자
듀얼 사이드 인쇄된 플레이어 보조 카드 2개
6면 주사위 하나
복잡성: 낮음
카드놀이 적합성: 중간
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 1-2시간
Rommel’s Greatest Victory
On 26 May, 1942, Erwin Rommel launched a strong right hook into the desert, flanking the minefields and fortifications painstakingly built by the British to protect Tobruk. Against heavy odds and in a tensely contested battle, Colonel General Erwin Rommel defeated the British and recaptured Tobruk, earning himself a Field Marshal’s baton in the process.
Rommel At Gazala is the 2nd Edition of Jim Werbaneth’s simulation of the daring offensive of Panzerarmee Afrika against the British Eighth Army’s fortified line near Gazala, Libya, in May and June 1941.
Rommel at Gazala is a quick-playing, accessible game. It is sufficiently easy for new players to enter into board wargaming, but with enough possibilities to offer significant replay value to newcomer and veteran player alike. Counter density is low, letting the players concentrate on strategy more than minutiae, and the pace is fast. There are also special rules to evoke the special flavor of the battle; armor superiority, the dreaded “88,” fortifications, and of course the special capabilities of Erwin Rommel himself.
Game Scale:
Turn: 2 days
Hex: 3 miles / 4.8 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Two 11 x 17.5" full-color mapsheets
One dual-side printed countersheets (72 5/8" counters)
One 16-page Rommel at Gazala rules booklet
Two dual-side printed Player Aid cards
One 6-sided die
Complexity: Low
Solitaire Suitability: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 1-2 Hours
On 26 May, 1942, Erwin Rommel launched a strong right hook into the desert, flanking the minefields and fortifications painstakingly built by the British to protect Tobruk. Against heavy odds and in a tensely contested battle, Colonel General Erwin Rommel defeated the British and recaptured Tobruk, earning himself a Field Marshal’s baton in the process.
Rommel At Gazala is the 2nd Edition of Jim Werbaneth’s simulation of the daring offensive of Panzerarmee Afrika against the British Eighth Army’s fortified line near Gazala, Libya, in May and June 1941.
Rommel at Gazala is a quick-playing, accessible game. It is sufficiently easy for new players to enter into board wargaming, but with enough possibilities to offer significant replay value to newcomer and veteran player alike. Counter density is low, letting the players concentrate on strategy more than minutiae, and the pace is fast. There are also special rules to evoke the special flavor of the battle; armor superiority, the dreaded “88,” fortifications, and of course the special capabilities of Erwin Rommel himself.
Game Scale:
Turn: 2 days
Hex: 3 miles / 4.8 kilometers
Units: Battalion to Division
Game Inventory:
Two 11 x 17.5" full-color mapsheets
One dual-side printed countersheets (72 5/8" counters)
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