-
BGG랭킹
BGG전체 : 16764
WARGAMES : 3285
-
-
인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
-
디자이너
Ryan Miller
-
아티스트
Peter Dennis
-
인원
게임 소개
파이팅 세일: 플릿 액션 1775–1815는 캔버스, 대포, 목재 시대의 플릿 전투의 테이블 상판 미니어처 워게임이다. 플레이어들은 미국 독립 전쟁부터 나폴레옹 전쟁과 1812년 전쟁에 이르는 전투에서 함대 제독의 역할을 맡는다. 각 함대는 각기 다른 함선, 전술, 사령부 성격에 접근할 수 있다. 세밀함과 단순함이 독특하게 혼합된 시나리오는 역사적 행위 또는 '가정' 시나리오를 재현할 수 있도록 했다.
규칙은 1/1200 스케일 선박 미니어처에 맞게 설계되었지만 작은 스케일에 대해서는 쉽게 조정할 수 있습니다. 게임은 6등급 이상 선박에 집중된다. 이 게임은 육각형이 없으므로 줄자나 자와 함께 움직임과 회전 템플릿을 사용합니다. 전투 및 기타 테스트는 6면 주사위 풀을 활용한다.
파이팅세일은 승무원 중심의 접근 방식으로 설계되었으며 시뮬레이션보다 몰입하는 것을 목표로 한다. 동작을 수행하기 위해 플레이어는 목표 숫자에 대해 테스트하기 위해 승무원과 선박 능력에 따라 여러 개의 주사위를 굴립니다. 더 많은 성공이 있을수록 더 좋은 결과(더 많은 움직임, 더 많은 전투 명중, 더 많은 데미지 절약 등)를 얻을 수 있습니다. 적의 사기를 0으로 떨어뜨려 함대를 무너뜨리는 게 게임의 목표다. 피해를 입거나, 충돌을 겪거나, 선박이 공격을 받거나, 침몰하거나, 선박에 나포되어 사기가 저하될 수 있다.
파이팅 세일 규칙에는 함대를 구축하고 시나리오의 균형을 맞추기 위한 포인트 기반 시스템이 포함되어 있습니다. 8개 함대에 대한 배/승무원의 능력과 특별한 규칙은 사략선과 해적들을 포함한 책에 자세히 설명되어 있다. 미래의 제독들이 모험적인 항해시대로의 여정을 시작할 수 있도록 6가지 일반적인 교전 시나리오가 설명되어 있습니다.
규칙은 1/1200 스케일 선박 미니어처에 맞게 설계되었지만 작은 스케일에 대해서는 쉽게 조정할 수 있습니다. 게임은 6등급 이상 선박에 집중된다. 이 게임은 육각형이 없으므로 줄자나 자와 함께 움직임과 회전 템플릿을 사용합니다. 전투 및 기타 테스트는 6면 주사위 풀을 활용한다.
파이팅세일은 승무원 중심의 접근 방식으로 설계되었으며 시뮬레이션보다 몰입하는 것을 목표로 한다. 동작을 수행하기 위해 플레이어는 목표 숫자에 대해 테스트하기 위해 승무원과 선박 능력에 따라 여러 개의 주사위를 굴립니다. 더 많은 성공이 있을수록 더 좋은 결과(더 많은 움직임, 더 많은 전투 명중, 더 많은 데미지 절약 등)를 얻을 수 있습니다. 적의 사기를 0으로 떨어뜨려 함대를 무너뜨리는 게 게임의 목표다. 피해를 입거나, 충돌을 겪거나, 선박이 공격을 받거나, 침몰하거나, 선박에 나포되어 사기가 저하될 수 있다.
파이팅 세일 규칙에는 함대를 구축하고 시나리오의 균형을 맞추기 위한 포인트 기반 시스템이 포함되어 있습니다. 8개 함대에 대한 배/승무원의 능력과 특별한 규칙은 사략선과 해적들을 포함한 책에 자세히 설명되어 있다. 미래의 제독들이 모험적인 항해시대로의 여정을 시작할 수 있도록 6가지 일반적인 교전 시나리오가 설명되어 있습니다.
Fighting Sail: Fleet Actions 1775–1815 is a tabletop miniatures wargame of fleet battles in the age of canvas, cannon, and timbers. Players take on the roles of fleet admirals in battles ranging from the American War of Independence to the Napoleonic Wars and the War of 1812. Each fleet has access to different ships, tactics, and command personalities - each with its own strengths and weaknesses. Offering a unique blend of detail and simplicity, the scenarios included enable the recreation of historic actions or 'what-if' scenarios.
The rules are designed for 1/1200 scale ship miniatures, although they can be easily adjusted for smaller scales. Game focus is on ships of 6th Rate or above. The game is hex-less, so uses movement and turning templates along with a tape measure or ruler. Combat and other tests utilize a pool of six-sided dice.
Fighting Sail was designed with a crew-centric approach and has a goal of immersion over simulation. To perform actions players roll a number of dice based on crew and ship capability to test against a target number. More successes return a better result (more movement, more hits in combat, more damage saves, etc.). The goal of the game is to break the enemy fleet by reducing their morale to zero. Morale can be lost by taking damage, suffering a collision, or when a ship is taken out of action (by striking, being sunk, or captured in a boarding action).
The Fighting Sail rules include a points-based system for building fleets and balancing scenarios. The ship/crew capabilities and special rules for eight fleets are detailed in the book (including privateers and pirates). Six general engagement scenarios are described to get prospective admirals started on their journey into the adventurous age of fighting sail.
The rules are designed for 1/1200 scale ship miniatures, although they can be easily adjusted for smaller scales. Game focus is on ships of 6th Rate or above. The game is hex-less, so uses movement and turning templates along with a tape measure or ruler. Combat and other tests utilize a pool of six-sided dice.
Fighting Sail was designed with a crew-centric approach and has a goal of immersion over simulation. To perform actions players roll a number of dice based on crew and ship capability to test against a target number. More successes return a better result (more movement, more hits in combat, more damage saves, etc.). The goal of the game is to break the enemy fleet by reducing their morale to zero. Morale can be lost by taking damage, suffering a collision, or when a ship is taken out of action (by striking, being sunk, or captured in a boarding action).
The Fighting Sail rules include a points-based system for building fleets and balancing scenarios. The ship/crew capabilities and special rules for eight fleets are detailed in the book (including privateers and pirates). Six general engagement scenarios are described to get prospective admirals started on their journey into the adventurous age of fighting sail.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18