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BGG랭킹
BGG전체 : 6826
WARGAMES : 779
7.5Panzer Battles: 11th Panzer on the Chir River (2016) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
120-600 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.78 / 5
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디자이너
Dean Essig, Lee Forester
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
《치르강 11기갑 전투》는 독일 제11기갑사단의 치르강 전투를 다룬 멀티맨 퍼블리싱의 표준 전투 시리즈 게임이다. 소련은 스탈린그라드 포위망을 성공적으로 파헤쳤고, 포위망을 더욱 강하게 잠그는 과정에 있다.
1942년 12월. 제1전차와 제5기계화군을 포함한 강력한 소련군은 서쪽에서 스탈린그라드로 향하는 구호 활동을 차단하기 위해 독일군 진지에 연합 공격을 가했다. 독일 제11기갑사단은 돈 벤드 서쪽의 스탈린그라드 지역을 봉쇄하려는 소련군의 노력을 저지하고 격퇴하기 위해 번개 같은 일련의 전투를 벌였다.
흥미로운 사건 전개로, 최근 프랑스에서 도착한 독일 제11기갑사단은 스탈린그라드 작전에 대한 독일군 구호 활동에 참여할 준비를 하고 있다. 완전한 힘과 가용성으로, 사단은 오늘날까지 연구되고 있는 기동 방어와 반격의 교과서적인 예가 된 소련 추진에 착수한다. 제2차 세계 대전 당시 동부 전선에서 사용되었던 '소방대'라는 용어가 유래되었다.
헤르만 발크 소장과 그의 참모총장 오베르스트라우트난트 폰 멜린틴의 강력한 지휘 아래, 11기갑사단은 소련의 기계화 공세를 물리칠 수 있었다.
독일군 기록은 여기서 멈췄고 독일의 승리로 끝이 났습니다. 그러나 우승은 파우스티안 협상이었다. 소련군의 공격은 중단되었지만, 스탈린그라드 구호 활동을 위해 지정된 독일군의 희생이 컸다. 이제 북방 핀커는 없을 것이다. 서던 핀커는 혼자 싸웠다. 그리고 실패했다.
이 게임은 이 모든 소용돌이치는 모바일 액션을 2-3일과 500m의 육각 스케일로 다룬다. 부대는 중대 대 연대이다. 플레이는 형태에 의한 치트 풀 시스템을 사용하여 매우 상호작용적이다. 이 규칙들은 바스토뉴의 제도를 계속 수정한 것이다. '24년 12월 18일부터 27일까지 포위된 독수리 소리 지르기' '눈은 오지 않는다' 1944년 노르망디 침공.
시나리오(총 4개의 시나리오, 2개의 단일 맵 시나리오):
기갑전투, 2개의 지도와 7개의 턴.
격납고, 지도 2개, 6회전.
State Farm 79, 1지도 2회전
1지도 2바퀴 돌고 올게요.
게임 규모:
게임 턴: 2-3일
헥스: 547야드/500m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
8페이지 SCS 버전 1.8 시스템 규칙집 하나
12페이지 분량의 기갑전투 관련 규칙집
6면 주사위 2개
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-10시간
1942년 12월. 제1전차와 제5기계화군을 포함한 강력한 소련군은 서쪽에서 스탈린그라드로 향하는 구호 활동을 차단하기 위해 독일군 진지에 연합 공격을 가했다. 독일 제11기갑사단은 돈 벤드 서쪽의 스탈린그라드 지역을 봉쇄하려는 소련군의 노력을 저지하고 격퇴하기 위해 번개 같은 일련의 전투를 벌였다.
흥미로운 사건 전개로, 최근 프랑스에서 도착한 독일 제11기갑사단은 스탈린그라드 작전에 대한 독일군 구호 활동에 참여할 준비를 하고 있다. 완전한 힘과 가용성으로, 사단은 오늘날까지 연구되고 있는 기동 방어와 반격의 교과서적인 예가 된 소련 추진에 착수한다. 제2차 세계 대전 당시 동부 전선에서 사용되었던 '소방대'라는 용어가 유래되었다.
헤르만 발크 소장과 그의 참모총장 오베르스트라우트난트 폰 멜린틴의 강력한 지휘 아래, 11기갑사단은 소련의 기계화 공세를 물리칠 수 있었다.
독일군 기록은 여기서 멈췄고 독일의 승리로 끝이 났습니다. 그러나 우승은 파우스티안 협상이었다. 소련군의 공격은 중단되었지만, 스탈린그라드 구호 활동을 위해 지정된 독일군의 희생이 컸다. 이제 북방 핀커는 없을 것이다. 서던 핀커는 혼자 싸웠다. 그리고 실패했다.
이 게임은 이 모든 소용돌이치는 모바일 액션을 2-3일과 500m의 육각 스케일로 다룬다. 부대는 중대 대 연대이다. 플레이는 형태에 의한 치트 풀 시스템을 사용하여 매우 상호작용적이다. 이 규칙들은 바스토뉴의 제도를 계속 수정한 것이다. '24년 12월 18일부터 27일까지 포위된 독수리 소리 지르기' '눈은 오지 않는다' 1944년 노르망디 침공.
시나리오(총 4개의 시나리오, 2개의 단일 맵 시나리오):
기갑전투, 2개의 지도와 7개의 턴.
격납고, 지도 2개, 6회전.
State Farm 79, 1지도 2회전
1지도 2바퀴 돌고 올게요.
게임 규모:
게임 턴: 2-3일
헥스: 547야드/500m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 맵
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
8페이지 SCS 버전 1.8 시스템 규칙집 하나
12페이지 분량의 기갑전투 관련 규칙집
6면 주사위 2개
카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-10시간
Panzer Battles: 11th Panzer on the Chir River, is a Standard Combat Series (SCS) game by Multi-Man Publishing and covers the classic mobile defensive Chir River Battles of the German 11th Panzer Division against the culminating point spearheads of Soviet Operation Uranus. The Soviets have successfully entombed the Stalingrad Pocket and are in the process of locking down the pocket even harder.
In December, 1942. Strong Soviet forces, including the 1st Tank and 5th Mechanized Armies, conducted a concerted attack against German positions in an attempt to block relief efforts directed at Stalingrad from the west. In what is considered a masterpiece of mobile defensive warfare, the German 11th Panzer Division fought a lightning series of ‘fire brigade’ battles to contain and beat back the efforts of the Soviets to further seal the Stalingrad Area west of the Don Bend.
In an interesting twist of events, the German 11th Panzer Division, recently arrived from France is preparing to take part in the northern portion of the German relief attempt on Stalingrad (Operation Winter Storm). Full strength and available, the division launches into the Soviet drive in what has become a textbook example of a mobile defense and counter-attack which is studied to this day. It originated the term 'Fire Brigade' as used on the Eastern Front in WW2.
Under the energetic leadership of Generalmajor Hermann Balck and his Chief of Staff Oberstleutnant von Mellinthin, the 11th Panzer was able to defeat the Soviet mechanized drive.
German accounts stop right there, with a German victory. However, the win (if it can be called that) was a Faustian bargain. The Soviet drive was stopped, but at the cost of the German units designated to make the Stalingrad relief effort. There would be no Northern Pincer now. The Southern Pincer soldiered on alone. And failed.
The game covers all this swirling mobile action in turn representing two to three days and a hex scale of 500 meters. Units are companies to regiments. Play is highly interactive (the only way to show its mobile nature) using a chit pull system by formation. The rules are a continued adaptation of the system shown in Bastogne: Screaming Eagles Under Siege 18-27 Dec' 44, It Never Snows, and Day of Days: The Invasion of Normandy 1944.
Scenarios (4 scenarios total, 2 one-map scenarios):
Panzer Battles Campaign, 2 maps and 7 turns.
Containment Battles, 2 maps and 6 turns.
State Farm 79, 1 map and 2 turns.
"I'll be back", 1 map and 2 turns.
Game Scale:
Game Turn: 2-3 days
Hex: 547 yards / 500 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 8-page SCS version 1.8 system rulebook
One 12-page Panzer Battles specific rulebook
Two 6-sided dice
Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-10 hours
In December, 1942. Strong Soviet forces, including the 1st Tank and 5th Mechanized Armies, conducted a concerted attack against German positions in an attempt to block relief efforts directed at Stalingrad from the west. In what is considered a masterpiece of mobile defensive warfare, the German 11th Panzer Division fought a lightning series of ‘fire brigade’ battles to contain and beat back the efforts of the Soviets to further seal the Stalingrad Area west of the Don Bend.
In an interesting twist of events, the German 11th Panzer Division, recently arrived from France is preparing to take part in the northern portion of the German relief attempt on Stalingrad (Operation Winter Storm). Full strength and available, the division launches into the Soviet drive in what has become a textbook example of a mobile defense and counter-attack which is studied to this day. It originated the term 'Fire Brigade' as used on the Eastern Front in WW2.
Under the energetic leadership of Generalmajor Hermann Balck and his Chief of Staff Oberstleutnant von Mellinthin, the 11th Panzer was able to defeat the Soviet mechanized drive.
German accounts stop right there, with a German victory. However, the win (if it can be called that) was a Faustian bargain. The Soviet drive was stopped, but at the cost of the German units designated to make the Stalingrad relief effort. There would be no Northern Pincer now. The Southern Pincer soldiered on alone. And failed.
The game covers all this swirling mobile action in turn representing two to three days and a hex scale of 500 meters. Units are companies to regiments. Play is highly interactive (the only way to show its mobile nature) using a chit pull system by formation. The rules are a continued adaptation of the system shown in Bastogne: Screaming Eagles Under Siege 18-27 Dec' 44, It Never Snows, and Day of Days: The Invasion of Normandy 1944.
Scenarios (4 scenarios total, 2 one-map scenarios):
Panzer Battles Campaign, 2 maps and 7 turns.
Containment Battles, 2 maps and 6 turns.
State Farm 79, 1 map and 2 turns.
"I'll be back", 1 map and 2 turns.
Game Scale:
Game Turn: 2-3 days
Hex: 547 yards / 500 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
Two 22 x 34" full color map
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 8-page SCS version 1.8 system rulebook
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