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BGG랭킹
BGG전체 : 3858
WARGAMES : 121
8.7Last Blitzkrieg: Wacht am Rhein, The Battle of the Bulge (2016) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
180-960 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.73 / 5
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디자이너
Dean Essig
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
라스트 블리츠크리그는 제2차 세계 대전의 전투를 대대 규모로 시뮬레이션한 새로운 시리즈: 대대 전투 시리즈(MMP)의 첫 번째 참가작이다. 주체는 독일 아르덴 공세 와흐트 암 라인(벌지 전투)으로 4개의 세부지도(육각당 1㎞)에 1,680개의 카운터가 배치돼 있다. 라스트 블리츠크리그는 이전에는 볼 수 없었던 수준의 디테일로 전투를 다루고 있으며 플레이 가능한 방식으로 전개한다. BCS는 대대급 전투가 소규모 사단도 대형 소대도 아닌 자체 주제임을 보여주기 위해 설계되었다. 이 결과는 일부 선수들을 놀라게 할 수도 있지만, 바라건대 모든 이들의 흥미를 유발하고 그들이 이미 알고 있다고 생각했던 많은 것들을 새로운 시각으로 볼 수 있게 해 줄 것이다.
주요 대대 전투 시리즈의 개념은 다음과 같다.
목표
유닛 재구성
집중된 방어구 및 지원
준비된 방어
MSR 및 전투열차
조각 조합 대 조각 조합 설정. 충격 공격 vs. 계약
포병부대
포병부대
불의 공격
스나푸
폼별 활성화
트래픽 및 조정
피로감
메모리 마커
라스트 블리츠크리그는 다음과 같이 덧붙인다.
브릿지 블링
그리프 팀
날씨
호랑이 정비 문제
보라우스 부대
경기는 44년 12월 16일에 시작하여 44년 12월 31일에 종료된다. 승자는 승리 포인트 헥스의 독일 고수위 마크와 경기 막판 상황을 비교해 승부가 결정된다.
4-맵 "box" 레이아웃을 사용하는 전체 캠페인 외에도, 다양한 크기의 총 10개의 시나리오에 대한 9개의 추가 시나리오가 있습니다.
두 가지 4-맵 시나리오:
라스트 블리츠크리그 캠페인: 16턴
파이널 블리츠크리그: 10회전
2가지 지도 시나리오:
획기적인 캠페인: 지도 C와 D를 사용하여 6회전
전진 및 파괴: 지도 D와 지도 B의 일부를 사용하여 10바퀴 돌리기
6개의 1-맵 시나리오(단일 맵의 일부에 대한 2개의 시나리오 포함)
북부 전역: 지도 C를 사용하여 6회전
남부 전역: 지도 D를 사용하여 6회전
캄프그루페 파이퍼: 지도 C의 일부를 사용하여 5회전
구스 에그: 맵 C의 일부를 사용하여 5바퀴 돌리기
바스토뉴: 포위된 독수리 소리지르기: 맵 B와 D의 일부를 사용하여 8회전(총 플레이 영역은 맵 1개 미만)
창 끝: 지도 A를 사용하여 4회전
라스트 블리츠크릭은 이 모든&mdash와 훨씬 더 많은&mdash를 정보들로 가득 찬 역사적으로 가장 정확한 게임으로 여러분의 테이블로 불러오기 위해 고안되었습니다. BCS는 전투에 대한 최대한의 통찰력을 제공하는 것과 최대의 플레이 가능성을 가진 게임을 제공하는 두 가지 목표를 가지고 설계되었다.
마지막 Blitzkrieg 내용:
22" x 34" 지도 4개
카운터시트 6개
1개 대대 전투 시리즈 규칙 책자
마지막 블리츠크리그 특정 규칙집 하나
1개 대대 전투 시리즈 크립 노트
2대대 전투 시리즈 차트 및 표 책자
두 개의 마지막 블리츠크리그 차트 및 테이블 책자
상자 하나와 뚜껑 하나
6면 주사위 2개
(MMP 웹 사이트 및 사용자의 설명)
주요 대대 전투 시리즈의 개념은 다음과 같다.
목표
유닛 재구성
집중된 방어구 및 지원
준비된 방어
MSR 및 전투열차
조각 조합 대 조각 조합 설정. 충격 공격 vs. 계약
포병부대
포병부대
불의 공격
스나푸
폼별 활성화
트래픽 및 조정
피로감
메모리 마커
라스트 블리츠크리그는 다음과 같이 덧붙인다.
브릿지 블링
그리프 팀
날씨
호랑이 정비 문제
보라우스 부대
경기는 44년 12월 16일에 시작하여 44년 12월 31일에 종료된다. 승자는 승리 포인트 헥스의 독일 고수위 마크와 경기 막판 상황을 비교해 승부가 결정된다.
4-맵 "box" 레이아웃을 사용하는 전체 캠페인 외에도, 다양한 크기의 총 10개의 시나리오에 대한 9개의 추가 시나리오가 있습니다.
두 가지 4-맵 시나리오:
라스트 블리츠크리그 캠페인: 16턴
파이널 블리츠크리그: 10회전
2가지 지도 시나리오:
획기적인 캠페인: 지도 C와 D를 사용하여 6회전
전진 및 파괴: 지도 D와 지도 B의 일부를 사용하여 10바퀴 돌리기
6개의 1-맵 시나리오(단일 맵의 일부에 대한 2개의 시나리오 포함)
북부 전역: 지도 C를 사용하여 6회전
남부 전역: 지도 D를 사용하여 6회전
캄프그루페 파이퍼: 지도 C의 일부를 사용하여 5회전
구스 에그: 맵 C의 일부를 사용하여 5바퀴 돌리기
바스토뉴: 포위된 독수리 소리지르기: 맵 B와 D의 일부를 사용하여 8회전(총 플레이 영역은 맵 1개 미만)
창 끝: 지도 A를 사용하여 4회전
라스트 블리츠크릭은 이 모든&mdash와 훨씬 더 많은&mdash를 정보들로 가득 찬 역사적으로 가장 정확한 게임으로 여러분의 테이블로 불러오기 위해 고안되었습니다. BCS는 전투에 대한 최대한의 통찰력을 제공하는 것과 최대의 플레이 가능성을 가진 게임을 제공하는 두 가지 목표를 가지고 설계되었다.
마지막 Blitzkrieg 내용:
22" x 34" 지도 4개
카운터시트 6개
1개 대대 전투 시리즈 규칙 책자
마지막 블리츠크리그 특정 규칙집 하나
1개 대대 전투 시리즈 크립 노트
2대대 전투 시리즈 차트 및 표 책자
두 개의 마지막 블리츠크리그 차트 및 테이블 책자
상자 하나와 뚜껑 하나
6면 주사위 2개
(MMP 웹 사이트 및 사용자의 설명)
Last Blitzkrieg is the first entry in the new Series: Battalion Combat Series (MMP), which simulates combat in World War II (and beyond) at the battalion scale. Its subject is the German Ardennes offensive Wacht Am Rhein (the Battle of the Bulge) on four detailed maps (at 1km per hex) and with 1,680 counters. Last Blitzkrieg covers the battle in a level of detail rarely seen before and does so in a very playable manner. The BCS itself was designed to show that battalion level combat is its own subject, being neither "small divisions" nor "large platoons". The results may surprise some players, but will hopefully pique the interest of all and allow them to see many things they thought they already knew in a fresh light.
Key Battalion Combat Series concepts include:
Objectives
Recon Units
Concentrated Armor and Support
Prepared Defense
MSRs and Combat Trains
Set Piece Combats vs. Shock Attacks vs. Engagements
Artillery Barrages
Artillery Asset Points
Attack by Fire
SNAFU
Activation by Formation
Traffic and Coordination
Fatigue
Memory Markers
Last Blitzkrieg also adds:
Bridge Blowing
Greif Teams
Weather
Tiger Maintenance Woes
Voraus Units
Game play commences on 16 December 44 and ends on 31 December 44 (with each turn being one day) allowing the first phase of the Allied counterattack to proceed. The winner is determined by comparing the German high water mark in Victory Point hexes against the situation at the very end of the game.
In addition to the full campaign, which uses a 4-map "box" layout, there are 9 additional scenarios for a total of 10 scenarios of various sizes:
Two 4-map scenarios:
Last Blitzkrieg Campaign: 16 turns
Final Blitzkrieg: 10 turns
Two 2-map scenarios:
Breakthrough Campaign: 6 turns using Maps C and D
Advance & Destroy: 10 turns using Map D and a portion of Map B
Six 1-map scenarios (including two scenarios on portions of a single map)
Northern Campaign: 6 turns using Map C
Southern Campaign: 6 turns using Map D
Kampfgruppe Peiper: 5 turns using portion of Map C
The Goose Egg: 5 turns using portion of Map C
Bastogne: Screaming Eagles Under Siege: 8 turns using portions of Maps B and D (total playing area is less than one map)
Tip of the Spear: 4 turns using Map A
Last Blitzkrieg was designed to bring all of this—and much more—to your table in a most historically accurate game that is jam-packed with information. The BCS was designed with twin goals: to provide the most insight possible into a battle and to provide games that have maximum playability.
Last Blitzkrieg contents:
Four 22" x 34" maps
Six countersheets
One Battalion Combat Series rules booklet
One Last Blitzkrieg specific rulebook
One Battalion Combat Series Crib Notes booklet
Two Battalion Combat Series Charts and Tables booklets
Two Last Blitzkrieg Charts and Tables booklets
One box and lid
Two 6-sided dice
(description from MMP website and user)
Key Battalion Combat Series concepts include:
Objectives
Recon Units
Concentrated Armor and Support
Prepared Defense
MSRs and Combat Trains
Set Piece Combats vs. Shock Attacks vs. Engagements
Artillery Barrages
Artillery Asset Points
Attack by Fire
SNAFU
Activation by Formation
Traffic and Coordination
Fatigue
Memory Markers
Last Blitzkrieg also adds:
Bridge Blowing
Greif Teams
Weather
Tiger Maintenance Woes
Voraus Units
Game play commences on 16 December 44 and ends on 31 December 44 (with each turn being one day) allowing the first phase of the Allied counterattack to proceed. The winner is determined by comparing the German high water mark in Victory Point hexes against the situation at the very end of the game.
In addition to the full campaign, which uses a 4-map "box" layout, there are 9 additional scenarios for a total of 10 scenarios of various sizes:
Two 4-map scenarios:
Last Blitzkrieg Campaign: 16 turns
Final Blitzkrieg: 10 turns
Two 2-map scenarios:
Breakthrough Campaign: 6 turns using Maps C and D
Advance & Destroy: 10 turns using Map D and a portion of Map B
Six 1-map scenarios (including two scenarios on portions of a single map)
Northern Campaign: 6 turns using Map C
Southern Campaign: 6 turns using Map D
Kampfgruppe Peiper: 5 turns using portion of Map C
The Goose Egg: 5 turns using portion of Map C
Bastogne: Screaming Eagles Under Siege: 8 turns using portions of Maps B and D (total playing area is less than one map)
Tip of the Spear: 4 turns using Map A
Last Blitzkrieg was designed to bring all of this—and much more—to your table in a most historically accurate game that is jam-packed with information. The BCS was designed with twin goals: to provide the most insight possible into a battle and to provide games that have maximum playability.
Last Blitzkrieg contents:
Four 22" x 34" maps
Six countersheets
One Battalion Combat Series rules booklet
One Last Blitzkrieg specific rulebook
One Battalion Combat Series Crib Notes booklet
Two Battalion Combat Series Charts and Tables booklets
Two Last Blitzkrieg Charts and Tables booklets
One box and lid
Two 6-sided dice
(description from MMP website and user)
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