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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
R. J. Boehmer
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아티스트
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인원
게임 소개
주제: 경비실을 질주하는 로봇들이 "마스터 컨트롤"에 가장 먼저 도달하여 승리합니다.
설정: 캐릭터가 선택되고 나머지 덱은 메인 덱, "마스터 컨트롤"골카드, 쉴드패스 카드, 주사위 덱으로 구분됩니다. 메인 데크는 뒤섞여 있고 처음 13장의 카드는 십자 모양으로 테이블 위에 엎드려 놓는데, 가운데에 1장이 있고 각 스포크 위에 3장이 있다. 각 플레이어는 시작할 스포크 엔드 중 하나를 선택합니다. 골카드는 네 번째 카드로 미선택 스포크의 끝에 올려놓는다. 메인 덱의 카드 한 장이 각 플레이어에게 전달되고, 각 플레이어가 선택한 스포크 끝에 있는 카드가 뒤집혀져 첫 번째 방을 통과해야 한다.
게임 실행: 플레이어는 새로운 카드를 뽑고, 보호용 쉴드패스 카드를 조작하기 위해 특별한 방을 사용하고, 하나 이상의 카드에 인접한 빈 곳에 새 방을 배치하고, 옆을 내려다보거나, 방을 옮겨 다니는 등의 여러 가지 행동을 한다. 카드를 사용하지 않고 룸에서 이동하려면 룸의 보안 권한(세타, 시그마, 오메가) 또는 룸의 공격 유형(파이어, 아이스, 볼트)과 일치하는 쉴드 패스를 부착해야 합니다. 또한, 플레이어는 자신의 손에서 카드를 버리고 다이스 덱에서 카드를 뽑아서 자신이 속한 보안 룸의 왼쪽 위에 있는 숫자와 같거나 극복하기 위해 룸을 "크래쉬"로 선택할 수 있다. 한 번 방이 부서지면, 그것은 더 이상 그 어떤 선수도 방해하지 않는다. 로봇 캐릭터를 골카드로 옮기고 그곳에서 행동을 취하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 아트 포커 덱의 대체 역할도 하며 표준 덱과 일대일 서신을 제공한다. 표준 카드 데크를 사용하여 무료 버전을 재생하는 규칙도 사용할 수 있습니다.
설정: 캐릭터가 선택되고 나머지 덱은 메인 덱, "마스터 컨트롤"골카드, 쉴드패스 카드, 주사위 덱으로 구분됩니다. 메인 데크는 뒤섞여 있고 처음 13장의 카드는 십자 모양으로 테이블 위에 엎드려 놓는데, 가운데에 1장이 있고 각 스포크 위에 3장이 있다. 각 플레이어는 시작할 스포크 엔드 중 하나를 선택합니다. 골카드는 네 번째 카드로 미선택 스포크의 끝에 올려놓는다. 메인 덱의 카드 한 장이 각 플레이어에게 전달되고, 각 플레이어가 선택한 스포크 끝에 있는 카드가 뒤집혀져 첫 번째 방을 통과해야 한다.
게임 실행: 플레이어는 새로운 카드를 뽑고, 보호용 쉴드패스 카드를 조작하기 위해 특별한 방을 사용하고, 하나 이상의 카드에 인접한 빈 곳에 새 방을 배치하고, 옆을 내려다보거나, 방을 옮겨 다니는 등의 여러 가지 행동을 한다. 카드를 사용하지 않고 룸에서 이동하려면 룸의 보안 권한(세타, 시그마, 오메가) 또는 룸의 공격 유형(파이어, 아이스, 볼트)과 일치하는 쉴드 패스를 부착해야 합니다. 또한, 플레이어는 자신의 손에서 카드를 버리고 다이스 덱에서 카드를 뽑아서 자신이 속한 보안 룸의 왼쪽 위에 있는 숫자와 같거나 극복하기 위해 룸을 "크래쉬"로 선택할 수 있다. 한 번 방이 부서지면, 그것은 더 이상 그 어떤 선수도 방해하지 않는다. 로봇 캐릭터를 골카드로 옮기고 그곳에서 행동을 취하는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 아트 포커 덱의 대체 역할도 하며 표준 덱과 일대일 서신을 제공한다. 표준 카드 데크를 사용하여 무료 버전을 재생하는 규칙도 사용할 수 있습니다.
Theme: Robots racing through security rooms to be the first to reach "Master Control" and win.
Set-up: Characters are selected and the remaining deck is separated into a Main Deck, the "Master Control" goal card, Shieldpass cards, and the Dice Deck. The Main Deck is shuffled and the first thirteen cards are placed face down on the table in a cross, with one in the center and three leading out on each spoke. Each player chooses one of the spoke ends to start on. The goal card is placed face up as a fourth card at the end of one of the unchosen spokes. One card from the Main Deck is then dealt to each player and the card at the end of the spoke they each chose is flipped face up, revealing the first room they must move through.
Game-play: Players take two actions per turn from an assortment of actions including drawing new cards, using special rooms to fabricate protective Shieldpass cards, place a new room from their hand into an empty spot adjacent to one or more cards, check a neighboring face down room, or move from room to room. To move from a room without spending cards, a player must either have a Shieldpass attached that matches either the Security clearance of the room (Theta, Sigma, or Omega) or the attack type of the room (Fire, Ice, or Bolt). Alternatively, a player may elect to "crash" a room by discarding cards from their hand to draw cards from the Dice Deck in order to equal or overcome the number at the top left of the Security Room they are in. Once a room is crashed, it no longer hinders any player for the rest of the game. The first player to move their robot character to the goal card and spend an action there wins the game.
The game also serves as an alternate art poker deck, and has a one-to-one correspondence with a standard deck. Rules for playing a free version, by using a standard deck of cards are also available.
Set-up: Characters are selected and the remaining deck is separated into a Main Deck, the "Master Control" goal card, Shieldpass cards, and the Dice Deck. The Main Deck is shuffled and the first thirteen cards are placed face down on the table in a cross, with one in the center and three leading out on each spoke. Each player chooses one of the spoke ends to start on. The goal card is placed face up as a fourth card at the end of one of the unchosen spokes. One card from the Main Deck is then dealt to each player and the card at the end of the spoke they each chose is flipped face up, revealing the first room they must move through.
Game-play: Players take two actions per turn from an assortment of actions including drawing new cards, using special rooms to fabricate protective Shieldpass cards, place a new room from their hand into an empty spot adjacent to one or more cards, check a neighboring face down room, or move from room to room. To move from a room without spending cards, a player must either have a Shieldpass attached that matches either the Security clearance of the room (Theta, Sigma, or Omega) or the attack type of the room (Fire, Ice, or Bolt). Alternatively, a player may elect to "crash" a room by discarding cards from their hand to draw cards from the Dice Deck in order to equal or overcome the number at the top left of the Security Room they are in. Once a room is crashed, it no longer hinders any player for the rest of the game. The first player to move their robot character to the goal card and spend an action there wins the game.
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