-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Debbie Mountstephens, Neal Mountstephens
-
아티스트
-
인원
게임 소개
조랑말 - 새로운 포레스트 포니 체이스 게임
상자에서:
모란꽃은 우리 집안에서 통용되는 말로, 1985년쯤 신숲에서 우리 아이들을 비 오는 날 조용히 시키기 위해 만들어졌다.
먼저 우리는 어린 아이들을 위해 논쟁과 눈물로 끝나지 않는 재미있는 게임을 원했다. 포니즈"는 뉴 포레스트에서 우리가 가장 좋아하는 산책로로 가는 드라이브를 기반으로 했습니다. 플레이어들은 도로에서 발견된 조랑말들을 모아서 10마리를 코랄로 돌려보내야만 했다.
그러다가 우리 어른들도 놀고 싶어한다는 것을 발견하고, 어른들의 교활함이 떨어지는 요소를 적용해서 좀 더 재미있게 만들었습니다. Verderer 및 Game Licenses를 입력하고 "조랑말은 현재의 모습으로 태어났다.
게임은 주사위 던지기로 결정되지만 체이스 카드는 기획과 전략 범위를 도입해 긴장감과 흥분을 자아낸다. 초반의 행운의 리더는 좀처럼 이기지 못하고, 최종 승자는 버데러의 도전을 받아야 하며, 그래서 종종 마지막 주사위 던지기가 3, 4번의 접전 끝에 승자를 가리게 된다.
우리 가족과 모든 친구들이 그 이후로 계속 게임을 해왔고, 어른들과 아이들 모두 수년간 중독된 상태로 남아있었다. 결국 모든 사람들의 열정에 고개를 숙여 인사하면서 "을 공개하기로 결정했다.당신도 우리처럼 열렬한 베르데르가 될 거예요!
상자에서:
모란꽃은 우리 집안에서 통용되는 말로, 1985년쯤 신숲에서 우리 아이들을 비 오는 날 조용히 시키기 위해 만들어졌다.
먼저 우리는 어린 아이들을 위해 논쟁과 눈물로 끝나지 않는 재미있는 게임을 원했다. 포니즈"는 뉴 포레스트에서 우리가 가장 좋아하는 산책로로 가는 드라이브를 기반으로 했습니다. 플레이어들은 도로에서 발견된 조랑말들을 모아서 10마리를 코랄로 돌려보내야만 했다.
그러다가 우리 어른들도 놀고 싶어한다는 것을 발견하고, 어른들의 교활함이 떨어지는 요소를 적용해서 좀 더 재미있게 만들었습니다. Verderer 및 Game Licenses를 입력하고 "조랑말은 현재의 모습으로 태어났다.
게임은 주사위 던지기로 결정되지만 체이스 카드는 기획과 전략 범위를 도입해 긴장감과 흥분을 자아낸다. 초반의 행운의 리더는 좀처럼 이기지 못하고, 최종 승자는 버데러의 도전을 받아야 하며, 그래서 종종 마지막 주사위 던지기가 3, 4번의 접전 끝에 승자를 가리게 된다.
우리 가족과 모든 친구들이 그 이후로 계속 게임을 해왔고, 어른들과 아이들 모두 수년간 중독된 상태로 남아있었다. 결국 모든 사람들의 열정에 고개를 숙여 인사하면서 "을 공개하기로 결정했다.당신도 우리처럼 열렬한 베르데르가 될 거예요!
Ponies - The New Forest Pony Chase Game
From the Box:
"Ponies", as it is popularly called in our family, was invented heres (Sway) in the New Forest in about 1985 to keep our children quiet on wet days.
Firstly we wanted an interesting game for younger children that was not contentious and would not end in arguments and tears. "Ponies" was based upon a drive in the New Forest, taking the routes to our favorite walks. Players had to collect the Ponies found on the road, and get ten back to their Corral, avoiding the usual hazards of Forest roads.
Then, finding that we adults also wanted to play, we made it more interesting with scope for an element of low adult cunning. Enter the Verderer and Game Licenses; and "Ponies" was born in its current form.
The game is ruled by the throw of dice, but the Chase Cards introduce scope for planning and strategy and generate suspense and excitement. The lucky early leader rarely wins, and the ultimate winner has to run the gauntlet of determined Verderers so that often it is the last throw of the dice which decides the victor between three or four neck and neck contenders.
My family and all our friends have been playing it ever since, both adults and children have remained addicted over the years. Bowing eventually to everyone's enthusiasm we have at last decided to go public with "Ponies": we are certain you are going to become as ardent Verderers as the rest of us!"
From the Box:
"Ponies", as it is popularly called in our family, was invented heres (Sway) in the New Forest in about 1985 to keep our children quiet on wet days.
Firstly we wanted an interesting game for younger children that was not contentious and would not end in arguments and tears. "Ponies" was based upon a drive in the New Forest, taking the routes to our favorite walks. Players had to collect the Ponies found on the road, and get ten back to their Corral, avoiding the usual hazards of Forest roads.
Then, finding that we adults also wanted to play, we made it more interesting with scope for an element of low adult cunning. Enter the Verderer and Game Licenses; and "Ponies" was born in its current form.
The game is ruled by the throw of dice, but the Chase Cards introduce scope for planning and strategy and generate suspense and excitement. The lucky early leader rarely wins, and the ultimate winner has to run the gauntlet of determined Verderers so that often it is the last throw of the dice which decides the victor between three or four neck and neck contenders.
My family and all our friends have been playing it ever since, both adults and children have remained addicted over the years. Bowing eventually to everyone's enthusiasm we have at last decided to go public with "Ponies": we are certain you are going to become as ardent Verderers as the rest of us!"
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
462
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18