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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: 3-8 명
  • 게임시간

    45-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.43 / 5

게임 소개

로보랠리 자동차 공장의 로봇들은 평일에 조립 라인에서 고군분투하며 보냅니다. 그들은 결코 실제로 볼 수 없는 고속 슈퍼카를 만드는데 힘든 시간을 들인다. 그러나 토요일 밤, 이 로봇들이 그들만의 서사시 레이스를 펼치면서 공장은 미친 기계들과 위험한 계획들로 가득한 세상이 된다.경주 전설이 되기 위해서는 속도, 재치, 그리고 더러운 속임수가 필요합니다! 각 플레이어는 로봇을 선택하고 카드 게임을 함으로써 로봇을 움직이게 합니다. 모든 선수들이 자신이 선택한 카드를 공개하면서 혼란이 뒤따른다. 플레이어들은 산업용 레이저, 틈새 구덩이, 그리고 움직이는 컨베이어 벨트와 같은 장애물에 직면하지만, 그것들은 또한 그들의 이익에 사용될 수 있습니다! 각 선수는 각각의 체크포인트에 숫자 순서대로 들어가는 것을 목표로 한다. 모든 체크포인트에 가장 먼저 도달한 플레이어가 승리합니다. (출처: http://avalonhill.wizards.com/games/robo-rally/comingsoon)

Rally 플레이어들은 위험한 공장 바닥을 통과하는 경주에서 각각 다른 로봇을 조종합니다. 몇 가지 목표가 보드에 배치되며 특정 순서로 로봇을 탐색해야 합니다. 보드들은 서로 다른 플레이어 수를 수용하기 위해 여러 다른 방식으로 결합될 수 있으며 레이스는 플레이어가 원하는 만큼 길거나 짧을 수 있다.

일반적으로 플레이어는 먼저 로봇 "등록기"를 모두 페이스다운 이동 카드로 채웁니다. 이것은 동시에 발생하며 시간 요소가 관련된다. 만약 당신이 충분히 빠르게 행동하지 않는다면, 당신은 나머지를 채우기 위해 무작위로 카드를 배치해야 합니다. 이어 첫 번째 접수부터 모두가 자신의 카드를 공개한다. 가장 높은 번호를 가진 카드가 먼저 움직입니다. 모든 사람이 자신의 움직임을 해결한 후 다음 카드 등을 표시합니다. 이동 카드의 예로는 왼쪽 또는 오른쪽으로 90도 회전하거나, 두 칸 앞으로 이동하거나, 그보다 더 다양한 방법이 있지만 한 칸 뒤로 이동하는 것이 있습니다. 당신은 완벽한 경로를 계획할 수 있지만, 만약 다른 로봇이 당신을 우연히 마주친다면 그것은 당신을 항로에서 멀어지게 할 수 있다. 카드를 수정하기 위해 어떤 카드도 다시 프로그래밍할 수 없기 때문에 이것은 치명적일 수 있습니다!

Robots는 각 움직임 후에 레이저를 발사하고 공장 요소가 해결되어 로봇이 손상될 수 있습니다. 충분히 데미지를 입으면 특정 이동 카드는 고정되므로 더 이상 변경할 수 없습니다. 만약 그들이 더 많이 가져간다면 그들은 완전히 파괴될지도 모른다. 비록 어떤 로봇은 점수를 부여하거나 토너먼트 방식으로 경기를 할 수 있지만, 모든 골을 올바른 순서로 주장하는 로봇이 승리한다.

이 게임은 2005년 아발론 힐(Hasbro/WotC)에 의해 재인쇄되었다.
The robots of the Robo Rally automobile factory spend their weekdays toiling at the assembly line. They put in hard hours building high-speed supercars they never get to see in action. But on Saturday nights, the factory becomes a world of mad machines and dangerous schemes as these robots engage in their own epic race.It takes speed, wits, and dirty tricks to become a racing legend! Each player chooses a robot and directs its moves by playing cards. Chaos ensues as all players reveal the cards they've chosen. Players face obstacles like industrial lasers, gaping pits, and moving conveyor belts -- but those can also be used to their advantage! Each player aims to make it to each of the checkpoints in numerical order. The first player to reach all of the checkpoints wins. (source: http://avalonhill.wizards.com/games/robo-rally/comingsoon)

In RoboRally players each control a different robot in a race through a dangerous factory floor. Several goals will be placed on the board and you must navigate your robot to them in a specific order. The boards can be combined in several different ways to accommodate different player counts and races can be as long or as short as player's desire.

In general, players will first fill all of their robot's "registers" with facedown movement cards. This happens simultaneously and there is a time element involved. If you don't act fast enough you are forced to place cards randomly to fill the rest. Then, starting with the first register, everyone reveals their card. The card with the highest number moves first. After everyone resolves their movement they reveal the next card and so on. Examples of movement cards may be to turn 90 degrees left or right, move forward 2 spaces, or move backward 1 space though there are a bigger variety than that. You can plan a perfect route, but if another robot runs into you it can push you off course. This can be disastrous since you can't reprogram any cards to fix it!

Robots fire lasers and factory elements resolve after each movement and robots may become damaged. If they take enough damage certain movement cards become fixed and can no longer be changed. If they take more they may be destroyed entirely. The first robot to claim all the goals in the correct order wins, though some may award points and play tournament style.

The game was reprinted by Avalon Hill (Hasbro/WotC) in 2005.

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