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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-3 명
  • 게임시간

    30-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

갑판 쌓기 게임인 Cthulhu의 카드는 Cthulhu가 유명한 러브크래프트 장르를 중심으로 전개됩니다.

이 게임에서 당신은 다른 수사관들보다 더 나은 갑판을 만들기 위해 경쟁할 것입니다. 고대 수사관들을 물리치고, 그 동안 미쳐가지 않을 것입니다.

Cthulhu의 카드는 플레이어와 최대 4명의 플레이어가 각각 자신의 라이브러리라고 불리는 최고의 데크를 만들기 위해 노력하고 게임에서 승리하기 위해 그만큼의 승점을 획득하는 데크빌딩 게임입니다. 각 플레이어는 동일한 라이브러리, 7가지 강점, 3가지 두려움으로 게임을 시작합니다. 플레이어들은 도서관을 뒤섞고 5장의 카드를 스스로 처리합니다. 각 강도의 값은 1입니다. 두려움은 아무 가치도 없다. 시작 손은 2~5개의 파워 포인트를 가질 수 있습니다. 메인 카드 덱은 스토리보드에 5장의 카드를 배포합니다. 만약 어떤 사건이 일어난다면, 카드에 적힌 대로 하세요, 그렇지 않다면, 놀라운 효과가 있는 카드를 확인하세요(보통 여러분의 정신 이상을 증가시킵니다. 이제 첫 번째 선수가 차례입니다. 스토리보드에서 아이템을 구매하기 위해 카드 손을 사용할 수 있다(그리고 호러스의 경우, 아이템을 추방하기 위한 미친 수준). 공포 카드가 아닌 카드는 플레이어의 묘지에 배치되고 공포 카드는 추방된 스택으로 추방됩니다. 차례가 끝나면 플레이어는 5장의 카드를 다시 뽑고, 만약 도서관이 충분한 카드가 없다면, 묘지를 다시 도서관에 넣고 나머지 5장의 카드 추첨을 완료한다. 플레이는 다음 플레이어에게 전달되며, 다음 플레이어는 이전 플레이어가 구매하거나 폐기한 카드의 메인 덱에서 스토리보드를 리필한다. 해결 및 이벤트와 서프라이즈 효과를 확인한 다음 차례가 시작됩니다.

정신 이상 규칙 - 게임에서, 여러분이 얼마나 미쳤는지 추적하는 것은 매우 중요합니다! 모든 사람은 완전히 정상적인 상태에서 시작합니다 - 광기 제로 - 사건, 깜짝 효과, 특정 불가사의 또는 인공물을 사용하면 광기가 증가하거나 감소합니다. 13세 정신이상자가 되면 넘어와 정신이상자에 굴복한 것이다. 이 시점에서 당신의 광기를 줄일 수 있는 유일한 방법은 당신의 광기를 감소시키는 카드를 하거나 카드의 승리 포인트 값만큼 당신의 광기를 감소시키기 위해 카드를 버리는 것입니다. 20살이 되면 완전히 정신을 잃고 고대인의 신하가 되기 때문에(또는 게임 용어로 말하면 방금 져서 게임에서 제외된 상태임) 가능한 한 빨리 이 작업을 수행해야 합니다.

고대의 자들 - 게임을 시작하기 전에 고대 자들, 아자토스, 하스투르, 크툴루를 분리하여 바닥에 놓습니다. 이그는 꺼내고 나머지는 섞어서 그 위에 올려놓는다. 그런 다음 Yig가 스택 위에 위를 향하도록 배치됩니다. 고대인들이 스택 위에 있는 동안, 그들은 유령이라고 불리는 효과를 가지고 있는데, 이것은 게임에 영향을 미친다. 예를 들어, Yig는 물리치는데 8점이 들었지만, 그의 잊혀지지 않는 효과는 추방된 Horrors 한 명당 물리치는데 1점이 더 드는 것이다. 만약 세 명의 호러가 추방된다면, 이그는 패배하는데 9점이 들 것입니다. 한 명이 패배한 후에 새로운 고대의 것이 스택에서 드러났을 때, 그들은 한 번 "깨어남" 공격을 받는다. 이것은 그들이 고개를 들고 공격했을 때 즉시 일어나는 효과이다. 만약 플레이어가 수비가 있다면, 그들은 - 허락한다면 - 공격을 방어할 수 있다. 예를 들어, 이타콰의 각성 공격은 각 플레이어가 묘지에 있던 모든 연합군을 스토리에 다시 집어넣는 것이다.

심령 폭발 - 이 카드들은 주 갑판이나 고대 갑판 바깥에 쌓여 있습니다. 가격은 3점이고 차례대로라면 언제든지 구매할 수 있습니다. 때때로 스토리보드는 당신이 원하지 않거나 살 수 없는 카드들을 포함하고 당신이 원한다면 언제든지 사이킥 블래스트를 살 수 있다. 사이킥 블래스트를 파괴하면 파괴된 더미 안에 넣어집니다. 스택이 비어 있으면 더 이상 심령 폭발을 구입할 수 없습니다.

부패 - 이 카드들은 주 데크나 고대 카드 바깥의 스택에 넣어집니다. 손상을 입었다고 말하는 카드 효과는 이 카드 스택에서 비롯됩니다. 부패는 -1의 승리 포인트를 가지며, 만약 그것이 당신의 라이브러리에 있다면 당신은 게임 마지막에 점수를 얻어야 합니다. 손상이 파괴되면 손상 스택으로 반환됩니다. 손상 스택이 비어 있으면 플레이어에게 더 이상 손상을 전달할 수 없습니다.

조사관 - 각 플레이어는 조사관, 갱스터, 법 집행관, 수녀, 사제, 사설 조사관, 교수 또는 심령술사를 나타냅니다. 각각의 수사관들은 그들의 차례 동안 그들의 특별한 일을 할 수 있는 특별한 능력을 가지고 있습니다. 심령술사의 능력으로 플레이어는 자신의 차례가 시작될 때 데크의 상위 두 개의 카드를 보고 그 중 하나를 묘지에 둘 수 있습니다. 대부분의 경우 두 카드 중 가장 좋은 카드를 선택하는 데 도움이 되며, 뽑지 않는 카드를 버릴 수도 있고, 때로는 두 카드 모두 매우 잘 작동하지만 여전히 하나는 폐기해야 한다. 다른 능력들은 그려진 카드, 카드의 힘, 스토리보드 등에 영향을 미칩니다.
Cards of Cthulhu a deck building game is centered around the Lovecraft genre which Cthulhu is famously known by.

In the game you will compete to build a better deck than the other investigators, defeat Ancient Ones, all the while not going insane.

Cards of Cthulhu is a deckbuilding game where you and up to 4 other players each strive to build the best deck, called your library and score as many victory points in order to win the game. Each player starts the game with the same library, 7 Strengths and 3 Fears. Players shuffle the library and deal themselves 5 cards. Each Strength is worth 1 power. Fears are worth nothing. The opening hand can have from 2 to 5 points of power. The main deck of cards is then dealt 5 cards out to the Storyboard. If any events happen, do what the card says, otherwise, check for card's with surprise effects (which usually add to your insanity). Now the first player takes their turn. They can use their hand of cards to buy items from the storyboard based on their cost (and, in the case of Horrors, the insanity level to banish them). Non-horror cards are placed in that player's graveyard, Horror cards are banished to the banished stack. At the end of the turn, the player draws their five cards again, if the library lacks sufficient cards, shuffle the graveyard back in to the library and complete the rest of the five card draw. The play is passed on to the next player, who then refills the storyboard from the main deck of any cards that were purchased or banished by the prior player. Resolves and event and surprise effects and then their turn starts.

Insanity rules - In the game, it is very important to track just how insane you are! Everyone starts out totally normal - with zero insanity - event, surprise effects and using certain arcane or artifacts will increase or decrease your insanity. If you reach 13 insanity, you have crossed over and succumbed to insanity. At this point, the only way to reduce your insanity is playing cards that reduce your insanity or discarding cards to reduce your insanity by the Victory Point value of the card. You'll need to do this as soon as possible because if your reach 20, you've completely lost your mind and are a vassal for the Ancient Ones (or, in game terms, you just lost and are out of the game).

Ancient Ones - Before the game is started, you separate the Ancient Ones, Azathoth, Hastur and Cthulhu are shuffled and put on the bottom of the stack. Yig is taken out and the rest are shuffled and put on top of the stack. Then Yig is placed face up on the stack. While the Ancient Ones are face up on the stack, they have an effect, called The Haunting - which impacts the game. Yig, for example, cost 8 points to defeat, however, his haunting effect is that, for each two banished Horrors, Yig costs 1 more point to defeat. If three Horrors are banished, Yig would cost 9 points to defeat. When a new ancient one is revealed from the stack, which happens after one has been defeated, they have a one time "awakening" attack - this is an effect that happens immediately when they are turned face up and the attack is against each player. If the player has a defense, they can defend against the attack - if allowed. For example, Ithaqua's Awakening Attack is that each player puts all Allies from their graveyard back in to the story.

Psychic Blast - These cards are put in a stack outside of the main deck or the Ancient One's. They cost three points and can be purchased at anytime during your turn. Sometimes the storyboard will contain cards you don't want or can't buy and you can always buy a Psychic Blast if you would like. When a Psychic Blast is destroyed, it is placed in the destroyed pile. If the stack is empty, no more Psychic blasts can be purchased.

Corruption - These cards are put in a stack outside of the main deck or the Ancient One's. Card effects that say you gain a corruption are from this stack of cards. Corruptions are have a -1 victory point, which, costs you points at the end of the game if they are in your library. When a Corruption is destroyed, it is returned to the corruption stack. If the corruption stack is empty, no more corruptions can be handed out to players.

Investigators - Each player represents an investigator, a Gangster, Law Enforcement, Nun, Priest, Private Investigator, Professor or Psychic. Each investigator has a special ability that allows them to do their special thing during their turns. The Psychic's ability allow that player - at the beginning of their turn, to look at the top two cards of their deck and then put one of those cards in the graveyard. Most of the time, this will help the player select the best of the two cards, possibly discarding a card they would rather not draw, sometimes both cards would work very well, but they still have to discard one. Other abilities affect the cards drawn, power of cards, the storyboard and so on.

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