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BGG랭킹
BGG전체 : 5181
STRATEGY : 1865
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.93 / 5
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디자이너
Amabel Holland
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아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
19세기 후반 러시아 정부는 서쪽의 모스크바와 동쪽의 블라디보스토크를 연결하는 철도 건설 프로젝트를 의뢰했다. 당신과 동료들은 러시아 전역으로 확장될 철도의 주식을 사들이고 있습니다. 차르에게 철도를 빼앗기지 않고 스스로를 부유하게 만들려고 시도하고 있습니다!
시베리아 횡단 철도 — 원래 윈섬 게임즈의 2015년 에센 세트 &mdash에 있는 세 개의 타이틀 중 하나는 철도 네트워크가 이미 보드에 인쇄되어 있고 개별 철도 회사들이 인쇄된 링크를 구입하는 오래된 윈섬 타이틀과 몇 가지 유사점을 공유한다. 게임 시작 시 4개 회사(레드, 블루, 그린, 옐로우)가 활발하게 활동하며, 각 회사의 1주씩을 플레이어에게 경매해 해당 회사의 시작 자본을 제공한다. 각 경매의 낙찰자는 모스크바에서 다른 도시로 가는 빈 링크를 선택한다. 각 링크에는 가치가 나열되어 있고 철도의 초기 수입은 이 값으로 설정된다.
게임이 시작되면 차례대로 다음을 수행할 수 있습니다.
• 주식을 사세요. 구체적으로 한 회사 주식 한 주나 두 회사 주식 한 주씩 사세요. 지불한 돈은 철도 회사의 금고에 넣어두는데, 두 회사 중 한 회사에게 4달러를 추가로 지불해야 합니다.
• 링크 하나, 링크 두 개 또는 외부 링크 하나(즉, 러시아 국경에 있는 위치로) — 하지만 철도가 공개되어 있고(즉, 적어도 두 개의 주식을 구입했음) 해당 철도에서 다른 플레이어만큼 많은 주식을 보유하고 있는 경우에만 해당 링크를 구축합니다. (철도가 주식을 하나만 구입한 경우, priv)해당 철도의 기존 네트워크를 확장하는 직접 링크를 구축하거나 다른 철도의 링크를 건너뛰어 보다 복잡한 방식으로 네트워크를 확장할 수 있습니다. 두 개의 링크를 작성할 때 두 번째 링크는 해당 턴을 완료한 첫 번째 링크에서 시작해야 합니다. 내부 링크를 건설하는 데 드는 비용은 4달러이고, 다른 철도의 링크를 뛰어넘으면 2달러를 그 철도의 금고에 지불해야 합니다. 외부 링크를 건설하는 데 드는 비용은 8달러이고, 뛰어내린 철도 한 개당 4달러를 더해야 합니다.
링크를 건설하면 해당 링크의 가치가 철도 수익에 추가됩니다. 철도의 소득 표시기가 소득 선로에 있는 블랙 마크 위에 착륙하거나 그 위를 지나갈 때마다, 그 철도의 주식 가치는 한 단계 상승한다. 또한 두 개의 링크 또는 외부 링크를 만들면 해당 철도의 주식 가치가 한 단계 상승합니다.
• 패스.
공유 2개를 구입하거나, 2개의 링크를 구축하거나, 1개의 외부 링크를 구축하거나, 패스할 때 타이밍 토큰을 타이밍 트랙에서 한 칸 이동합니다. 이 토큰이 선로 끝에 도달하면, 각 철도는 주식을 보유한 사람들에게 배당을 지급하고, 철도의 수익을 소유한 주식 수로 나눈 다음 반올림한다. 만약 레드가 11달러의 수입을 가지고 있고 당신이 2주를 소유하고 있고 다른 플레이어가 1주를 소유하고 있다면, 당신은 8달러를 받고 다른 플레이어는 4달러를 받는다.
배당을 지불한 후(그리고 타이밍 토큰을 0으로 다시 설정한 후) 최소 48달러의 주식 가치를 가진 철도가 있다면, 게임은 2단계로 들어갑니다. 이 단계는 흑백 철도의 공유에 대한 경매로 시작됩니다. 각 경매의 승자는 다른 철도의 네트워어에 연결되는 비외부 링크를 주장합니다.k
2단계에서는 배당금을 지급하면 국유화 가치보다 작은 철도 회사의 주식 가치가 있는지 확인합니다. 국유화 가치는 24달러에서 시작하여 1단계 배당금 지급 후 증가하며, 각 철도 회사의 지분을 경매에 부치지 않고 2단계에는 배당금이 지급되지 않습니다.Ilroads는 국유화되었다. 만약 철도 회사의 주식 가치가 국유화 가치보다 낮으면, 그 철도는 국유화되며, 각 소유주는 최종 배당금을 받게 되고, 그 후에 그 철도의 모든 주식은 게임에서 제거된다. 모든 국유화가 완료되면 국유화가 발생할 때마다 국유화 값이 세 단계 증가합니다.
이 시점에서 75달러의 주식 가치를 가진 철도가 있거나 배당 표시기가 트랙의 끝에 도달하면 게임이 종료되며, 그렇지 않으면 플레이어는 게임을 계속한다. 경기가 끝나면 선수들은 수중에 있는 돈으로 공공철도 보유 주식의 가치를 합산한다. 가장 많은 돈을 가진 사람이 이깁니다.
시베리아 횡단 철도 — 원래 윈섬 게임즈의 2015년 에센 세트 &mdash에 있는 세 개의 타이틀 중 하나는 철도 네트워크가 이미 보드에 인쇄되어 있고 개별 철도 회사들이 인쇄된 링크를 구입하는 오래된 윈섬 타이틀과 몇 가지 유사점을 공유한다. 게임 시작 시 4개 회사(레드, 블루, 그린, 옐로우)가 활발하게 활동하며, 각 회사의 1주씩을 플레이어에게 경매해 해당 회사의 시작 자본을 제공한다. 각 경매의 낙찰자는 모스크바에서 다른 도시로 가는 빈 링크를 선택한다. 각 링크에는 가치가 나열되어 있고 철도의 초기 수입은 이 값으로 설정된다.
게임이 시작되면 차례대로 다음을 수행할 수 있습니다.
• 주식을 사세요. 구체적으로 한 회사 주식 한 주나 두 회사 주식 한 주씩 사세요. 지불한 돈은 철도 회사의 금고에 넣어두는데, 두 회사 중 한 회사에게 4달러를 추가로 지불해야 합니다.
• 링크 하나, 링크 두 개 또는 외부 링크 하나(즉, 러시아 국경에 있는 위치로) — 하지만 철도가 공개되어 있고(즉, 적어도 두 개의 주식을 구입했음) 해당 철도에서 다른 플레이어만큼 많은 주식을 보유하고 있는 경우에만 해당 링크를 구축합니다. (철도가 주식을 하나만 구입한 경우, priv)해당 철도의 기존 네트워크를 확장하는 직접 링크를 구축하거나 다른 철도의 링크를 건너뛰어 보다 복잡한 방식으로 네트워크를 확장할 수 있습니다. 두 개의 링크를 작성할 때 두 번째 링크는 해당 턴을 완료한 첫 번째 링크에서 시작해야 합니다. 내부 링크를 건설하는 데 드는 비용은 4달러이고, 다른 철도의 링크를 뛰어넘으면 2달러를 그 철도의 금고에 지불해야 합니다. 외부 링크를 건설하는 데 드는 비용은 8달러이고, 뛰어내린 철도 한 개당 4달러를 더해야 합니다.
링크를 건설하면 해당 링크의 가치가 철도 수익에 추가됩니다. 철도의 소득 표시기가 소득 선로에 있는 블랙 마크 위에 착륙하거나 그 위를 지나갈 때마다, 그 철도의 주식 가치는 한 단계 상승한다. 또한 두 개의 링크 또는 외부 링크를 만들면 해당 철도의 주식 가치가 한 단계 상승합니다.
• 패스.
공유 2개를 구입하거나, 2개의 링크를 구축하거나, 1개의 외부 링크를 구축하거나, 패스할 때 타이밍 토큰을 타이밍 트랙에서 한 칸 이동합니다. 이 토큰이 선로 끝에 도달하면, 각 철도는 주식을 보유한 사람들에게 배당을 지급하고, 철도의 수익을 소유한 주식 수로 나눈 다음 반올림한다. 만약 레드가 11달러의 수입을 가지고 있고 당신이 2주를 소유하고 있고 다른 플레이어가 1주를 소유하고 있다면, 당신은 8달러를 받고 다른 플레이어는 4달러를 받는다.
배당을 지불한 후(그리고 타이밍 토큰을 0으로 다시 설정한 후) 최소 48달러의 주식 가치를 가진 철도가 있다면, 게임은 2단계로 들어갑니다. 이 단계는 흑백 철도의 공유에 대한 경매로 시작됩니다. 각 경매의 승자는 다른 철도의 네트워어에 연결되는 비외부 링크를 주장합니다.k
2단계에서는 배당금을 지급하면 국유화 가치보다 작은 철도 회사의 주식 가치가 있는지 확인합니다. 국유화 가치는 24달러에서 시작하여 1단계 배당금 지급 후 증가하며, 각 철도 회사의 지분을 경매에 부치지 않고 2단계에는 배당금이 지급되지 않습니다.Ilroads는 국유화되었다. 만약 철도 회사의 주식 가치가 국유화 가치보다 낮으면, 그 철도는 국유화되며, 각 소유주는 최종 배당금을 받게 되고, 그 후에 그 철도의 모든 주식은 게임에서 제거된다. 모든 국유화가 완료되면 국유화가 발생할 때마다 국유화 값이 세 단계 증가합니다.
이 시점에서 75달러의 주식 가치를 가진 철도가 있거나 배당 표시기가 트랙의 끝에 도달하면 게임이 종료되며, 그렇지 않으면 플레이어는 게임을 계속한다. 경기가 끝나면 선수들은 수중에 있는 돈으로 공공철도 보유 주식의 가치를 합산한다. 가장 많은 돈을 가진 사람이 이깁니다.
In the late 19th century, the Russian government commissioned a project to build a railroad that would connect Moscow in the west with Vladivostok in the east. You and your fellow players are buying shares of the railroads that will expand across Russia, attempting to enrich yourself along the way and not lose control of railroads to the Tsar!
Trans-Siberian Railroad — originally one of three titles in Winsome Games' 2015 Essen Set — shares some similarities with older Winsome titles in which the rail network is already printed on the board and individual railroad companies purchase the links that are printed. Four companies (Red, Blue, Green, and Yellow) are active at the start of the game, with one share of each company auctioned to the players in that order to provide starting capital for those companies. The winner of each auction chooses an unoccupied link from Moscow to another city; each link has a value listed in it, and the railroad's initial income is set to this value.
Once the game begins, on a turn you can:
• Buy stock, specifically one share in one company or one share each in two different companies; the money paid is placed in the railroad's treasury, and when you buy two shares, you must pay an additional $4 to one of the two companies.
• Build links, specifically one link, two links, or one external link (i.e. to a location on Russia's border) — but only if the railroad is public (i.e., at least two shares have been purchased) and you hold at least as many shares in that railroad as each other player. (If a railroad has had only one share of stock purchased, it is private.) You can build direct links that extend that railroad's existing network or you can jump another railroad's links to extend the network in a more convoluted way. When you build two links, the second link must start from where the first link built that turn ended. The cost to build an internal link is $4, and if you jump another railroad's links, you must pay $2 to that railroad's treasury; the cost to build an external link is $8, plus $4 to each railroad per link you jumped.
When you build a link, the value of that link — 2-6 — is added to that railroad's income. Each time a railroad's income marker lands on or passes over a black mark on the income track, that railroad's stock value is bumped up one level. Additionally, when you build two links or an external link, that railroad's stock value is bumped up one level.
• Pass.
When you buy two shares, build two links, build one external link, or pass, you move the timing token one space on the timing track. When this token reaches the end of the track, each railroad pays dividends to those who hold stock in it, with the railroad's income being divided by the number of shares owned, then rounded up. If Red has $11 income and you own two shares and another player owns one, then you receive $8 and the other player $4.
After paying out dividends (and re-setting the timing token to 0), if any railroad has a stock value of at least $48, then the game enters phase 2, which starts with an auction for a share of the black and white railroads, with the winner of each auction claiming any one non-external link for that railroad that connects to another railroad's network.
In phase 2, once you pay out dividends, you check to see whether any railroad's stock value is equal to or less than the nationalization value, which starts at $24 and which increases after each dividend payout in phase 1, each failure to auction a railroad's share at the start of either phase, and each dividend payout in phase 2 during which no railroads were nationalized. If a railroad's stock value is less than the nationalization value, that railroad is nationalized, with each owner of its stock getting one final dividend payment, after which all shares of that railroad are removed from the game. Once all nationalizations are complete, the nationalization value is increased three levels for each nationalization that took place.
If at this point any railroad has a stock value of $75 or the dividend marker has reached the end of the track, the game ends; otherwise players continue playing. When the game ends, players sum the value of the stocks they hold in public railroads with any money they have on hand. The player with the most money wins.
Trans-Siberian Railroad — originally one of three titles in Winsome Games' 2015 Essen Set — shares some similarities with older Winsome titles in which the rail network is already printed on the board and individual railroad companies purchase the links that are printed. Four companies (Red, Blue, Green, and Yellow) are active at the start of the game, with one share of each company auctioned to the players in that order to provide starting capital for those companies. The winner of each auction chooses an unoccupied link from Moscow to another city; each link has a value listed in it, and the railroad's initial income is set to this value.
Once the game begins, on a turn you can:
• Buy stock, specifically one share in one company or one share each in two different companies; the money paid is placed in the railroad's treasury, and when you buy two shares, you must pay an additional $4 to one of the two companies.
• Build links, specifically one link, two links, or one external link (i.e. to a location on Russia's border) — but only if the railroad is public (i.e., at least two shares have been purchased) and you hold at least as many shares in that railroad as each other player. (If a railroad has had only one share of stock purchased, it is private.) You can build direct links that extend that railroad's existing network or you can jump another railroad's links to extend the network in a more convoluted way. When you build two links, the second link must start from where the first link built that turn ended. The cost to build an internal link is $4, and if you jump another railroad's links, you must pay $2 to that railroad's treasury; the cost to build an external link is $8, plus $4 to each railroad per link you jumped.
When you build a link, the value of that link — 2-6 — is added to that railroad's income. Each time a railroad's income marker lands on or passes over a black mark on the income track, that railroad's stock value is bumped up one level. Additionally, when you build two links or an external link, that railroad's stock value is bumped up one level.
• Pass.
When you buy two shares, build two links, build one external link, or pass, you move the timing token one space on the timing track. When this token reaches the end of the track, each railroad pays dividends to those who hold stock in it, with the railroad's income being divided by the number of shares owned, then rounded up. If Red has $11 income and you own two shares and another player owns one, then you receive $8 and the other player $4.
After paying out dividends (and re-setting the timing token to 0), if any railroad has a stock value of at least $48, then the game enters phase 2, which starts with an auction for a share of the black and white railroads, with the winner of each auction claiming any one non-external link for that railroad that connects to another railroad's network.
In phase 2, once you pay out dividends, you check to see whether any railroad's stock value is equal to or less than the nationalization value, which starts at $24 and which increases after each dividend payout in phase 1, each failure to auction a railroad's share at the start of either phase, and each dividend payout in phase 2 during which no railroads were nationalized. If a railroad's stock value is less than the nationalization value, that railroad is nationalized, with each owner of its stock getting one final dividend payment, after which all shares of that railroad are removed from the game. Once all nationalizations are complete, the nationalization value is increased three levels for each nationalization that took place.
If at this point any railroad has a stock value of $75 or the dividend marker has reached the end of the track, the game ends; otherwise players continue playing. When the game ends, players sum the value of the stocks they hold in public railroads with any money they have on hand. The player with the most money wins.
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