-
BGG랭킹
BGG전체 : 9703
STRATEGY : 2466
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.93 / 5
-
디자이너
Alberto Barbieri, Luigi Cornaglia
-
아티스트
Luigi Berio
-
인원
게임 소개
1814년 제나 사건은 나폴레옹의 지배가 끝난 후 빈 회의가 복원될 때까지 제노아가 독립한 8개월 동안 일어난 사건이다. 도시의 위대한 가문들이 현실에서 그랬듯이, 여러분은 경쟁자들과 협력하여 상업 벤처 공유의 보상과 성공적인 군사적 승리의 위신을 얻어야 합니다. 하지만 당신의 궁극적인 목표는 명성을 얻기 위한 경쟁에서 다른 모든 사람들을 능가하는 것입니다! 1814년, 제나는 항상 협력과 경쟁이 함께 가는 게임이지만, 결국 오직 한 명만이 승자가 될 수 있습니다!
초점은 상대방이 플레이하는 카드를 포함한 카드에 영향력 큐브를 배치할 수 있다는 것이다. 이것은 선수들 간의 매우 강한 상호작용과 많은 선택권을 야기한다.
각 라운드에서 플레이어는 게임 영역을 통해 폰을 이동할 수 있으며, 폰이 하나 이상 있는 영역에 속한 손에서 카드를 사용할 수 있다. 각 카드에는 다른 사람이 영향을 미칠 수 있는 공간이 있는데, 이를 플레이한 플레이어가 영향을 주어야 하는 반면, 다른 사용자는 카드의 효과를 얻기 위해 영향을 미칠지 여부를 결정할 수 있다. 플레이어가 다른 플레이어가 플레이하는 카드에 영향을 미칠 때마다 더 적은 1회 보너스를 얻게 된다. 이러한 참여의 측면은 그 당시 역사적으로 가족 간에 실제로 일어난 일을 반영한다.
초점은 상대방이 플레이하는 카드를 포함한 카드에 영향력 큐브를 배치할 수 있다는 것이다. 이것은 선수들 간의 매우 강한 상호작용과 많은 선택권을 야기한다.
각 라운드에서 플레이어는 게임 영역을 통해 폰을 이동할 수 있으며, 폰이 하나 이상 있는 영역에 속한 손에서 카드를 사용할 수 있다. 각 카드에는 다른 사람이 영향을 미칠 수 있는 공간이 있는데, 이를 플레이한 플레이어가 영향을 주어야 하는 반면, 다른 사용자는 카드의 효과를 얻기 위해 영향을 미칠지 여부를 결정할 수 있다. 플레이어가 다른 플레이어가 플레이하는 카드에 영향을 미칠 때마다 더 적은 1회 보너스를 얻게 된다. 이러한 참여의 측면은 그 당시 역사적으로 가족 간에 실제로 일어난 일을 반영한다.
The events of Zena 1814 take place during the eight months in which Genoa was an independent city, following the end of Napoleonic domination and lasting until the Restoration of the Congress of Vienna. As the city's great families did in reality, you must cooperate with your rivals to reap the rewards of shared commercial ventures and the prestige of successful military victories. But your ultimate goal is to surpass all the others in the race for prestige! Zena 1814 is a game in which cooperation and competition always go hand in hand — but in the end there can be only one winner!
The focus point is that is possible to place influence cubes on cards, including the ones played by opponents. This causes a very strong interaction among players and plenty of choices.
In each round, players can move their pawns through the game areas and play cards from their hand belonging to areas where they have at least a pawn. On each card are spaces that allow others to influence it; the player who played it must influence it, while the others can decide whether to do it or not to obtain the effect of the card. Each time a player chooses to influence a card played by another, this one gains a smaller one-time bonus. This participation aspect reflects what really happened among historically families in those years...
The focus point is that is possible to place influence cubes on cards, including the ones played by opponents. This causes a very strong interaction among players and plenty of choices.
In each round, players can move their pawns through the game areas and play cards from their hand belonging to areas where they have at least a pawn. On each card are spaces that allow others to influence it; the player who played it must influence it, while the others can decide whether to do it or not to obtain the effect of the card. Each time a player chooses to influence a card played by another, this one gains a smaller one-time bonus. This participation aspect reflects what really happened among historically families in those years...
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
472
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
336
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18