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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    11+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

소개

주목하라, 히어로즈! 미국 중서부 고향의 준법 시민 여러분!

근처에 있는 거대 도시에서 온 슈퍼 악당들이 범죄 사업을 확장하기 위해 왔습니다. 그들의 부하들이 한때 평화로웠던 이 마을에 큰 피해를 입히고 있습니다. 누군가는 일어나 복면을 쓴 대혼란에 맞서 싸워야 합니다.

당신들은 이 사악한 범죄자들을 막을 수 있는 유일한 사람들입니다. 여러분은 비록 용기 있는 소수의 시민이지만, 여러분은 고향에 구원에 대한 최고의 희망을 주는 독특한 힘과 능력을 가지고 있습니다. 여러분은 고향의 영웅입니다!

개요

《고향 히어로즈》는 로저 앨런 코튼이 11세부터 성인까지 두 명의 플레이어를 대상으로 만든 슈퍼히어로 테마 카드 게임이다. 재생 시간은 재생되는 에피소드 수에 따라 30분에서 90분 사이입니다. 이 게임의 시작 버전은 21개의 에피소드로 구성된 7개의 만화책 이슈로 구성되어 있다. 확장팩은 새로운 만화책, 에피소드, 그리고 캐릭터들을 소개할 것입니다.

게임 컨셉

플레이어들은 3개의 에피소드로 구성된 코믹북 이슈를 플레이합니다. 각 에피소드마다 각기 다른 가치의 승리 포인트를 나열한다. 슈퍼히어로 또는 슈퍼 악당으로 구성된 팀이 만화책 발행이 끝날 때까지 가장 많은 수의 빅토리 포인트 목표를 달성한 플레이어가 승리합니다.

게임 설정

1. 누가 히어로즈 팀과 누가 악당 팀 역할을 할 것인지 결정하세요. 악당 플레이어는 항상 액티브 플레이어로 게임을 시작하고 히어로즈 플레이어는 리액션 플레이어로 게임을 시작합니다. 첫 번째 턴 후, 선수들은 상태를 바꿉니다. 이것은 게임이 끝날 때까지 계속됩니다.

2. 어떤 만화책 이슈를 플레이할지 결정합니다. 이 발급 카드를 플레이 영역의 한쪽에 놓으십시오.

3. 각 플레이어는 만화책 발행 카드의 해당 에피소드 카드 3장을 받습니다. 에피소드 카드는 히어로즈 플레이어의 목표와 빌런즈 플레이어의 목표를 나열하는 양면 카드이다.

4. 히어로즈 플레이어는 그의 슈퍼 팀에 들어갈 5명의 영웅을 선발하고, 빌런즈 플레이어는 7명의 악당과 심복들을 선발한다. 이 캐릭터들은 히어로 / 빌런 카드(게임 플레이 영역에서 각각의 플레이어 앞에 얼굴을 위로 향하게 배치됨)로 표현된다.

6. 선택한 캐릭터의 해당 작업 카드 중 모든 (9)개를 정렬에 해당하는 기본 작업 카드와 함께 액션 덱에 놓습니다. 그리고 나서, 데크를 섞으세요. 이 덱은 공격, 방어, 기동 및 특정 캐릭터가 수행하는 일반적인 액션(리프팅 및 추적 등)을 나타내는 액션 카드로 구성된다.

게임 턴 순서

1. 손 형성/작업 카드 그리기
2. 이니셔티브 결정
3. 조치 해결
4. 에피소드 완성

핸드 형성/작업 카드 추첨 단계

게임을 시작할 때 액션 덱에서 카드(5)를 꺼내어 손을 만듭니다.

연속 턴을 시작할 때마다 핸드업 카드를 5장까지 다시 채울 수 있을 만큼만 카드를 뽑습니다.

이니셔티브 결정 단계

차례가 누구이든 관계없이, 가장 높은 이니셔티브 가치를 가진 두 손의 작업 카드가 먼저 시작됩니다. 이니셔티브 값이 동일한 작업 카드가 하나 이상 있으면 Active Player의 작업이 먼저 해결됩니다. 그런 다음 이니셔티브는 다음으로 빠른 이니셔티브 가치를 가진 핸드의 캐릭터로 계속됩니다.

조치 해결 단계

모든 작업에는 1~10 범위의 초기값이 있습니다. Initiative Value가 10인 작업이 가장 빠른 작업인 반면 Initiative Value가 1인 작업이 가장 느립니다.

액티브 플레이어는 리액션 플레이어의 손에 이니셔티브 값이 10인 액션 카드가 있는지 물어봄으로써 동작을 시작합니다. 그렇지 않을 경우, 액티브 플레이어는 자신이 원하는 만큼 이니셔티브-10 동작을 할 수 있습니다(사용 가능 여부에 따라).

리액션 플레이어가 액티브 플레이어의 카드가 효력을 발휘하는 것을 막을 수 없는 한, 이러한 동작은 해결되어 적 캐릭터를 공격하거나 현재 에피소드 카드의 목표를 완수하는 데 사용될 수 있습니다.

참고: 두 플레이어가 동일한 이니셔티브 값을 가진 액션을 가지고 있는 경우 활성 플레이어의 조치는 항상 리액션 플레이어의 액션보다 먼저 해결됩니다.

액티브 플레이어가 핸드의 모든 카드를 플레이하면 차례가 끝납니다. 리액션 플레이어는 자신의 차례가 시작되기 전까지 더 이상의 카드를 사용할 수 없습니다.

점수 매기기

캐릭터가 에피소드 카드 목표를 완료하면 목표의 VP 값과 동일한 빅토리 포인트 카운터를 얻게 됩니다. 카운터를 확보하면 게임 플레이 구역의 캐릭터 옆에 두십시오.

또한 (1) 게임이 끝날 때 녹아웃된 모든 적 캐릭터에 대한 승리 포인트와 (3) 포획한 적 캐릭터에 대한 승리 포인트를 획득합니다.
INTRODUCTION

Attention, Heroes! The law-abiding citizens of mid-western Hometown, USA need you!

Super villains from nearby Colossal City have come to expand their criminal enterprises. Their minions are wreaking havoc on this once peaceful town, and someone must rise up to challenge the masked mayhem.

You are the only people capable of thwarting these diabolical criminals. Though you are but a handful of courageous citizens, you possess unique powers and abilities that give Hometown its best hope for salvation. You are the Hometown Heroes!

OVERVIEW

Hometown Heroes is a Superhero-themed card game by Roger Alan Cotton for two players, ages 11 to adult. Play Time ranges from 30 to 90 minutes, depending on how many episodes are played. The starter version of the game comes with seven Comic Book Issues, made up of twenty-one episodes. Expansions will introduce new comic book issues, episodes, and characters.

GAME CONCEPT

Players play out a "comic book issue," which is comprised of three Episodes. Each episode lists objectives worth different amounts of Victory Points. The player whose team of superheroes or super villains completes objectives worth the highest number of Victory Points by the end of the comic book issue, wins.

GAME SET UP

1. Decide who will play the Heroes team and who will play the Villains team. The Villains Player always starts the game as the Active Player, with the Heroes Player starting as the Reacting Player. After the first turn, the players switch statuses. This continues until the end of the game.

2. Decide which Comic Book Issue you will be playing. Place this Issue Card off to the side on the play area.

3. Each player receives the Comic Book Issue Card's three corresponding Episode Cards. Episode cards are double-sided; with one side listing the Heroes Player's objectives, and the other side listing the Villains Player's objectives.

4. The Heroes Player selects five heroes to be in his super team, while the Villains Player selects seven villains and henchmen. These characters are represented by Hero / Villain Cards (which are placed face-up in front of their respective players, on the game play area).

6. Place all (9) of your selected characters' corresponding Action Cards into your Actions Decks, along with the (9) base Action Cards that correspond with your alignments. Then, shuffle the decks. These decks are made up of Actions Cards that represent attacks, defenses, maneuvers, and general actions (like Lifting and Tracking) performed by specific characters in play.

GAME TURN SEQUENCE

1. Hand Formation / Action Card Draw
2. Initiative Determination
3. Action Resolution
4. Episode Completion

HAND FORMATION / ACTION CARD DRAW Phase

At start of game, draw (5) cards from your Action Deck to form your Hand.

At the start of each of your successive turns, draw only enough cards to refill your Hand back up to (5) cards.

INITIATIVE DETERMINATION Phase

Regardless of whose turn it is, the Action Card in either of your Hands with the highest Initiative Value gets to go first. If there are one or more Action Cards with equal Initiative Values, the Active Player's actions are resolved first. Initiative then continues to the character in either Hand with the next fastest Initiative Value.

ACTION RESOLUTION Phase

All actions have an Initiative Value ranging from 1 to 10. An action with an Initiative Value of 10 is the fastest action, while actions with an Initiative Value of 1 are the slowest.

The Active Player starts the action by asking if the Reacting Player has any Action Cards in his Hand that have an Initiative Value of 10. If not, the Active Player may play as many Initiative-10 actions from his Hand as he wishes (depending on availability).

Unless the Reacting Player can prevent the Active Player's cards from taking effect, these actions are resolved and can be used to attack enemy characters, or to complete the objectives on the current Episode Card.

Note: If both players have actions with the same Initiative Values, the Active Player's actions always get resolved before the Reacting Player's actions.

Once the Active Player has played all of the cards in his Hand that he can play, his turn ends. The Reacting Player cannot play any further cards until the start of his own turn.

SCORING

As your characters complete Episode Card objectives, you gain Victory Point Counters equal to the objectives' VP Values. As you gain these counters, keep them on the game play area, next to your characters.

You also gain (1) Victory Point for every enemy character that is Knocked Out at the end of the game, as well as (3) Victory Points for every enemy character you have captured.

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