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BGG랭킹
BGG전체 : 0
8.1좀비사이드: 흑사병 – 좀비 보스들 어보미네이션 팩
Zombicide: Black Plague Zombie Bosses Abomination Pack (2015) -
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인원
1-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
3가지 혐오 기능이 있는 특수 상자:
아보미노타우루스. 그것은 벽과 닫힌 문을 뚫을 수 있습니다! 좀비 단계의 활성화 단계가 시작될 때 닫힌 문과 벽을 무시하고(볼트 문과 성벽은 제외) 아보미노타우루스의 목표 구역을 이동하기 전에 설정하십시오. 아보미노타우루스가 닫힌 문이나 벽을 통과해야 한다면, 먼저 “ breaked wall” 토큰을 붙여 출발지와 목적지 Zone을 연결하고, 방해가 될 수 있는 닫힌 문 토큰을 제거한다. 부서진 벽은 열린 문으로 간주되어 이전에 닫힌 건물에서 좀비 알을 생성할 수 있습니다. 배우들은 이제 존스를 넘을 수 있습니다. 그런 다음 다른 모든 좀비들을 이동합니다(벽’ 파괴로 좀비’ 경로가 재정의될 수 있음).
아보미나트롤. 엄청 크지만 멍청하기도 하지 생존자를 발견할 때까지 목적 없이 돌아다닐 것입니다. 하지만 만약 그것이 당신을 본다면, 그것은 미쳐서 당신을 갈기갈기 찢어버릴 것입니다! Abminatrol은 일반적으로 활성화당 하나의 액션만 가집니다. 그러나 생존자에 대한 가시선(Line of Survivator)으로 활성화되면 해당 활성화에 대한 3가지 조치가 적용됩니다! 이 괴물을 피해 숨어있으면 피할 수 있어. 야외에 잡히면, 당신은 잘 그리고 진정으로 트롤링 될 것입니다!
축출. 거대하고 죽이기 매우 힘들지만, 정말로 구별되는 것은 그것의 괴상할 정도로 크고 강력한 팔과 그 주변에 파괴의 소용돌이를 만들어 내는 놀라운 사나움이다! 0-1 범위의 생존자에게 시선이 가해질 때마다 박리가 활성화됩니다. 시야가 확보된 0-1 범위에서 모든 영역에 대한 공격을 수행합니다. 즉, 자체 Zone과 열려 있는 Zone이 연결되어 있다는 뜻입니다. 구역 간 이동을 방해하는 장애물(예: 탑 성벽)은 아블로비네이션의 공격을 막아낸다.
아보미노타우루스. 그것은 벽과 닫힌 문을 뚫을 수 있습니다! 좀비 단계의 활성화 단계가 시작될 때 닫힌 문과 벽을 무시하고(볼트 문과 성벽은 제외) 아보미노타우루스의 목표 구역을 이동하기 전에 설정하십시오. 아보미노타우루스가 닫힌 문이나 벽을 통과해야 한다면, 먼저 “ breaked wall” 토큰을 붙여 출발지와 목적지 Zone을 연결하고, 방해가 될 수 있는 닫힌 문 토큰을 제거한다. 부서진 벽은 열린 문으로 간주되어 이전에 닫힌 건물에서 좀비 알을 생성할 수 있습니다. 배우들은 이제 존스를 넘을 수 있습니다. 그런 다음 다른 모든 좀비들을 이동합니다(벽’ 파괴로 좀비’ 경로가 재정의될 수 있음).
아보미나트롤. 엄청 크지만 멍청하기도 하지 생존자를 발견할 때까지 목적 없이 돌아다닐 것입니다. 하지만 만약 그것이 당신을 본다면, 그것은 미쳐서 당신을 갈기갈기 찢어버릴 것입니다! Abminatrol은 일반적으로 활성화당 하나의 액션만 가집니다. 그러나 생존자에 대한 가시선(Line of Survivator)으로 활성화되면 해당 활성화에 대한 3가지 조치가 적용됩니다! 이 괴물을 피해 숨어있으면 피할 수 있어. 야외에 잡히면, 당신은 잘 그리고 진정으로 트롤링 될 것입니다!
축출. 거대하고 죽이기 매우 힘들지만, 정말로 구별되는 것은 그것의 괴상할 정도로 크고 강력한 팔과 그 주변에 파괴의 소용돌이를 만들어 내는 놀라운 사나움이다! 0-1 범위의 생존자에게 시선이 가해질 때마다 박리가 활성화됩니다. 시야가 확보된 0-1 범위에서 모든 영역에 대한 공격을 수행합니다. 즉, 자체 Zone과 열려 있는 Zone이 연결되어 있다는 뜻입니다. 구역 간 이동을 방해하는 장애물(예: 탑 성벽)은 아블로비네이션의 공격을 막아낸다.
Special box with three abominations:
Abominotaur. It can break through walls and closed doors! At the start of the activation step of the Zombies' Phase, set the Abominotaur's target Zone before moving it, ignoring closed doors and walls (but not Vault doors and ramparts). If an Abominotaur has to go through a closed door or wall, first put a “broken wall” token to link its starting and destination Zones, and remove any closed door token that might be in the way. The broken wall is considered as an open door, and thus can generate a Zombie spawn in a previously closed building. Actors can now cross the Zones. After that, proceed with moving all the other Zombies (as the Zombies’ route can be redefined by the wall’s destruction).
Abominatroll. Is big, very big, but also incredibly stupid. It will roam around aimlessly until it spots a Survivor. But when it does see you, it will go mental and rush to tear you apart! The Abominatroll normally has only 1 Action per activation. However, if it activates with Line of Sight to any Survivors, it will then get 3 Actions for that activation! Hide away from this freak, and you may evade it. Get caught in the open and you will be well and truly trolled!
Ablobination. Is massive and very tough to kill, but what really sets it apart is its freakishly huge and powerful arm, and the surprising ferocity with which it flails it about, creating a swath of destruction around it! Whenever the Ablobination activates with Line Of Sight to any Survivors at Range 0-1. It will perform an Attack against ALL Zones at Range 0-1 to which it has Line of Sight. That means its own Zone, and any open Zones connected to it! Obstacles preventing Movement between Zones (such as tower ramparts) do manage to block the Ablobination's attack.
Abominotaur. It can break through walls and closed doors! At the start of the activation step of the Zombies' Phase, set the Abominotaur's target Zone before moving it, ignoring closed doors and walls (but not Vault doors and ramparts). If an Abominotaur has to go through a closed door or wall, first put a “broken wall” token to link its starting and destination Zones, and remove any closed door token that might be in the way. The broken wall is considered as an open door, and thus can generate a Zombie spawn in a previously closed building. Actors can now cross the Zones. After that, proceed with moving all the other Zombies (as the Zombies’ route can be redefined by the wall’s destruction).
Abominatroll. Is big, very big, but also incredibly stupid. It will roam around aimlessly until it spots a Survivor. But when it does see you, it will go mental and rush to tear you apart! The Abominatroll normally has only 1 Action per activation. However, if it activates with Line of Sight to any Survivors, it will then get 3 Actions for that activation! Hide away from this freak, and you may evade it. Get caught in the open and you will be well and truly trolled!
Ablobination. Is massive and very tough to kill, but what really sets it apart is its freakishly huge and powerful arm, and the surprising ferocity with which it flails it about, creating a swath of destruction around it! Whenever the Ablobination activates with Line Of Sight to any Survivors at Range 0-1. It will perform an Attack against ALL Zones at Range 0-1 to which it has Line of Sight. That means its own Zone, and any open Zones connected to it! Obstacles preventing Movement between Zones (such as tower ramparts) do manage to block the Ablobination's attack.
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