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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.92 / 5

게임 소개

출판사의 블러브:

1941년이 겨울에서 봄으로, 그리고 여름으로 이동하면서, 미국에 전쟁이 다가오고 있다는 것이 점점 더 분명해졌다. 대부분의 미국 정치 및 군사 지도자들은 유럽에서 나치 전쟁 기계를 가장 위협적이라고 여겼고, 미국의 개입/개입이 너무 늦어질 수 있다는 두려움이 날이 갈수록 커져갔다. 아시아의 갈등이 고조되는 것을 본 대부분의 사람들은 외교와 경제 제재가 그 대륙에 대한 일본의 침략을 종식시킬 수 있다고 느꼈고, 군사력이 필요하더라도 미국과 서방의 군사력은 욱일승천국 군대를 짧게 해치울 것이라고 생각했다. 12월 7일 갑작스럽고 처참한 진주만 공격, 다음날 필리핀 공습, 영국의 전함 리펄스와 프라이스오브웨일스호의 손실은 전쟁을 충격적이고 끔찍하게 만들었다.

태평양, 필리핀, 중국에서만 전쟁 전 경고와 계획이 있었음에도 불구하고 추축국과 싸울 준비가 된 미국인들이 있었다. 그들 중, 미 육군 공군에 복무하는 동안 비난과 경멸을 받았던 사람들이 이끄는 소수의 용병 비행사들과 지상 승무원들이 전쟁 시작 몇 주 만에 성공을 거두었다.

Chennault의 첫 싸움은 디자이너 Paul Rohrbaugh의 Against the Ods Magazine #12에 나옵니다. 첸노의 첫 싸움은 태평양 전쟁의 시작을 다루고 있는데, 당시 미 육군 공군에 있을 때 비난과 경멸을 받았던 한 남자(클레어 첸노)가 이끄는 소수의 미국 용병 비행사와 지상 승무원들이 그들의 작전이 반복적으로 성공했음을 보여준다.

첸노의 첫 번째 전투는 1941년 12월 중순부터 1942년 3월 초 양곤 함락까지 버마에서 일어난 첫 몇 주간의 전쟁을 다룬다. 게임의 초점은 공중전투에 맞춰져 있지만, 지상전 역시 좀 더 단순한 수준이지만 다뤄진다.

공군부대는 6~8대의 항공기를 대표하며, 지상부대는 대부분 여단과 연대이다. 지역 지도는 인도차이나와 히말라야 산맥에서 랑군의 남쪽에 걸쳐 있다. 쌍방향 턴 시퀀스는 두 선수 모두 깡충깡충 뛰게 한다. 공중전 해상도에는 기본과 고급의 두 가지 레벨이 있다. 기본 레벨에는 최대 3회의 공중전이 있으며, 영역 이동을 사용하는 "전투 보드"에서 해결된다. 첨단 전투해상도 시스템은 전통적인 AH 게임인 리치토펜의 전쟁과 매우 유사하게 턴이 더 많은 육각지도를 사용한다.

공기 단위는 유형에 따라 다릅니다. 연합군은 브루스터 버팔로스, 호커 허리케인스, P-36s, SB-2s, 브리스톨 블레넘과 함께 비행한다. 일본 선수들은 오스카와 네이트 파이터를 조종한다. 무거운 리프팅은 샐리, 앤, 릴리 폭격기에 의해 수행되고 디나 정찰기는 길을 안내한다. 일본인들은 열심히 그리고 빠르게 움직여야 하며, 그들을 위한 사이드 쇼에 빨려들어가는 것을 피해야 한다. 도살장 청구서를 작성하거나 황제의 전쟁 계획 중 다른 곳에서 절실히 필요한 병력을 소집하면 체면이 손상되거나 더 나빠질 수 있습니다. 연합국 선수는 이 싸움에서 낭비할 것이 거의 없으며, 자신의 것을 최소화하면서 상대의 약점과 실수를 최대한 활용해야 한다.

규칙은 비시, 에이스, 수륙양용 공격, 일본 기도 부타이(캐리어 공군 부대)의 개입 가능성, 날씨 등 양측의 강화된 증원력을 다룬다. 대량 학살과 난장판이군!
Publisher's blurb:

As 1941 moved from winter into spring, and then into summer, it was becoming increasingly apparent that war was coming to the United States. Most American political and military leaders viewed the Nazi war machine in Europe as the most menacing of all, and fear that US intervention/involvement may come too late grew with each passing month. Most who viewed the escalating conflict in Asia felt that diplomacy and economic sanctions could bring Japanese aggression on that continent to an end, and even if military force was needed, US and western military prowess would make short work of the armed forces from the empire of the Rising Sun. The sudden and devastating attack at Pearl Harbor on December 7th, the devastating air raids in the Philippines the next day, as well as the loss of Great Britain's battleships Repulse and Price of Wales brought the war home in a shocking and horrifying manner.

Despite the pre-war warnings and plans only in the Pacific, the Phillipines, and China there were Americans ready and able to fight the Axis forces. Of those, only a small group of American mercenary airmen and ground crew who were desperately outnumbered, led by man who had been vilified and disdained while in the US Army Air Force, met with success in the opening weeks of the war.

Chennault's First Fight appears in Against the Odds Magazine #12, by designer Paul Rohrbaugh. Chennault's First Fight covers the Pacific War's opening, when a small group of American mercenary airmen and ground crew, desperately outnumbered and led by a man (Claire Chennault) who had been vilified and disdained while in the US Army Air Force, found their operations repeatedly crowned with success.

Chennault's First Fight covers the first weeks of war in Burma, from mid-December 1941 to the Fall of Rangoon in early March 1942. The focus of the game is on the aerial battles, but the ground campaign is also covered, albeit on a simpler level.

Air units represent groups of 6 to 8 aircraft, while ground units are mostly brigades and regiments. The area map stretches from the Indian Frontier to French Indochina and from the Himalayas to south of Rangoon. An interactive turn sequence keeps both players hopping. There are two levels of air combat resolution, basic and advanced. The basic level has up to 3 rounds of air combat that are resolved on a "battle board" that also uses area movement. The advanced combat resolution system uses a hex map with more turns, very similar to the classic AH game Richtofen's War.

Air units are differentiated by type. Besides the P-40s flown by the Flying Tigers the Allies take wing with Brewster Buffalos, Hawker Hurricanes, P-36s, SB-2s, and Bristol Blenheims. The Japanese fly Oscar and Nate fighters. The heavy lifting is done by Sally, Ann, and Lily bombers while Dinah recon planes (among the fastest and highest flying prop planes built) lead the way. The Japanese must stike hard and fast and avoid getting sucked into what for them was a side-show. Running up a butcher's bill, or calling in forces badly needed elsewhere in the Emperor's warplan can lead to a lose of face and worse. The Allied player has precious little to waste in this fight, and must make the most of his opponent's weaknesses and mistakes while minimizing his own.

Rules cover enhanced reinforcements for both sides, the Vichy, Aces, Amphibious Assaults, the possible intervention of the Japanese Kido Butai (Carrier Air Units) and weather. Plenty of carnage and mayhem!

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