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BGG랭킹
BGG전체 : 0
6.3Salamis ad Actium: Naval Wargames Rules for Ancient Times 2000 BC to 900 AD (2003) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Alan Butler, Andrew Finch, David Manley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙집 뒷면에서:
이 규칙만 있으면 고대 함대를 지휘할 수 있을 거요. 노 젓는 갤리선으로 지중해를 누비며 제국을 통제하고 해적을 견제할 수 있을 거요. 그 당시에는 전쟁이 가까이 있었고 개인적인 것이었다. 그리스와 페르시아, 로마와 카르타고의 전쟁, 로마 시빌크 전쟁 등이 모두 다뤄졌다. 적을 공격하고, 노를 젓고, 적에 승선하고, 궁수와 발리스테를 발사하고, 돌을 던질 수 있다.
광범위한 선박 목록이 그들의 장점과 단점과 함께 제공된다. 우리는 좋은 지휘관과 나쁜 지휘관 모두를 허용하고 행동의 흐름에 영향을 미치는 우리의 통상적인 지휘 시스템을 통합했습니다. 턴의 길이는 다양하며 특정 동작은 무작위로 발생하는 중간 단계 동안만 허용됩니다.
제국주의 야망을 가진 자들을 위한 기초로서 간단한 캠페인 시스템이 제공됩니다.
40페이지
권장 체중계 1/1200
복잡성 6/10
상세도 6/10
평균 게임 시간 2~3시간
주사위 필요 D10, D6
이 규칙만 있으면 고대 함대를 지휘할 수 있을 거요. 노 젓는 갤리선으로 지중해를 누비며 제국을 통제하고 해적을 견제할 수 있을 거요. 그 당시에는 전쟁이 가까이 있었고 개인적인 것이었다. 그리스와 페르시아, 로마와 카르타고의 전쟁, 로마 시빌크 전쟁 등이 모두 다뤄졌다. 적을 공격하고, 노를 젓고, 적에 승선하고, 궁수와 발리스테를 발사하고, 돌을 던질 수 있다.
광범위한 선박 목록이 그들의 장점과 단점과 함께 제공된다. 우리는 좋은 지휘관과 나쁜 지휘관 모두를 허용하고 행동의 흐름에 영향을 미치는 우리의 통상적인 지휘 시스템을 통합했습니다. 턴의 길이는 다양하며 특정 동작은 무작위로 발생하는 중간 단계 동안만 허용됩니다.
제국주의 야망을 가진 자들을 위한 기초로서 간단한 캠페인 시스템이 제공됩니다.
40페이지
권장 체중계 1/1200
복잡성 6/10
상세도 6/10
평균 게임 시간 2~3시간
주사위 필요 D10, D6
From the back of the rulebook:
With these rules you can take command of the fleets of antiquity with oared galleys roaming the Mediterranean, maintaining control of your Empire and keeping the Pirates in check. In those days warfare was up close and personal. The wars between Greece and Persia, Rome and Carthage, The Roman Civilk War, all are covered. You can ram, carry out oar rakes, board the enemy, fire archers and ballistae, hurl rocks from stone throwers.
An extensive list of ships is provided with their advantages and disadvantages. We have incorporated our usual command system which allows for both good and bad commanders, and which has an effect on the flow of the action. The turn is of variable length and certain actions will only be permitted during an Intermediate Phase which happens at random.
A simple campaign system is provided as a basis for those with Imperial ambitions
40 pages
Recommended scale 1/1200
Complexity 6/10
Level of detail 6/10
Avg game length 2-3 hours
Dice required D10, D6
With these rules you can take command of the fleets of antiquity with oared galleys roaming the Mediterranean, maintaining control of your Empire and keeping the Pirates in check. In those days warfare was up close and personal. The wars between Greece and Persia, Rome and Carthage, The Roman Civilk War, all are covered. You can ram, carry out oar rakes, board the enemy, fire archers and ballistae, hurl rocks from stone throwers.
An extensive list of ships is provided with their advantages and disadvantages. We have incorporated our usual command system which allows for both good and bad commanders, and which has an effect on the flow of the action. The turn is of variable length and certain actions will only be permitted during an Intermediate Phase which happens at random.
A simple campaign system is provided as a basis for those with Imperial ambitions
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