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BGG랭킹
BGG전체 : 10780
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.13 / 5
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디자이너
Buster Lehn, Manuel Muñoz, Fran Ruiz
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아티스트
Adrián Sanchez, Nicolas Serrano
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인원
게임 소개
포탈 오브 모스는 타워 디펜스 비디오 게임에서 영감을 받은 경쟁적인 보드 게임이다. 게임 동안, 플레이어들은 계속해서 증가하는 강력한 적들과 싸울 영웅들로 이루어진 팀을 갖게 된다. 일반적으로 경기는 5라운드로 진행되며, 라운드마다 한 번씩 웨이브를 진행한다. 각 파동은 네 개의 위상으로 나뉜다.
1. 모스 경의 단계: 시작 플레이어는 적의 주사위를 포털 보드에 굴려 적들이 보드에 들어가는 경로를 결정한다. 이를 위해 플레이어는 턴 트랙에 표시된 만큼의 적의 주사위를 굴리고 12면 주사위를 굴려 포탈의 정확한 위치를 결정한다. 또한, 선수들은 상대방의 전략을 능가하기 위해 카드를 받습니다.
2. 포털 단계: 플레이어는 골드를 지불하고 포탈을 돌리면 초기 적의 분포를 수정할 수 있다. 차례대로 각 플레이어는 어느 방향으로든 포털을 이동하기 위해 원하는 만큼의 골드를 지불할 수 있다. 모든 플레이어가 포탈을 이동하거나 자신의 차례를 지나면 자신의 구역인 포털 보드에서 단계를 끝낸 적의 주사위를 가져다가 해당하는 경로에 배치한다.
3. 영웅들의 단계: 플레이어들은 그들의 보드에서 모든 위협을 제거하려고 노력하면서 캐릭터 팀과 함께 움직이며 공격한다.
4. 공격 단계: 적들이 플레이어의 보드를 빠져나가려고 하면서 전진한다. 출발 플레이어는 3면 주사위를 굴리며, 각 플레이어는 각 적의 초기 이동 값에 결과 숫자를 더해야 한다. 적이 플레이어의 보드를 벗어나면 플레이어가 피해를 입는다.
모든 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 적은 데미지를 가진 플레이어가 승리합니다!
1. 모스 경의 단계: 시작 플레이어는 적의 주사위를 포털 보드에 굴려 적들이 보드에 들어가는 경로를 결정한다. 이를 위해 플레이어는 턴 트랙에 표시된 만큼의 적의 주사위를 굴리고 12면 주사위를 굴려 포탈의 정확한 위치를 결정한다. 또한, 선수들은 상대방의 전략을 능가하기 위해 카드를 받습니다.
2. 포털 단계: 플레이어는 골드를 지불하고 포탈을 돌리면 초기 적의 분포를 수정할 수 있다. 차례대로 각 플레이어는 어느 방향으로든 포털을 이동하기 위해 원하는 만큼의 골드를 지불할 수 있다. 모든 플레이어가 포탈을 이동하거나 자신의 차례를 지나면 자신의 구역인 포털 보드에서 단계를 끝낸 적의 주사위를 가져다가 해당하는 경로에 배치한다.
3. 영웅들의 단계: 플레이어들은 그들의 보드에서 모든 위협을 제거하려고 노력하면서 캐릭터 팀과 함께 움직이며 공격한다.
4. 공격 단계: 적들이 플레이어의 보드를 빠져나가려고 하면서 전진한다. 출발 플레이어는 3면 주사위를 굴리며, 각 플레이어는 각 적의 초기 이동 값에 결과 숫자를 더해야 한다. 적이 플레이어의 보드를 벗어나면 플레이어가 피해를 입는다.
모든 라운드가 끝나면 게임이 종료되고 가장 적은 데미지를 가진 플레이어가 승리합니다!
Portal of Morth is a competitive board game inspired by tower defense video games. During the game, the players have a team of heroes with which they will fight against an ever increasing amount of powerful enemies. As a general rule, the game has a duration of five rounds, with one wave per player each round. Each wave is divided in four phases:
1. Lord Morth's phase: The starting player rolls the enemy dice into the portal board to determine in which path the enemies enter the boards. To do this, the player rolls as many enemy dice as indicated on the turn track, and a 12-sided die to determine the exact position of the portal. Also, the players receive cards to trump their opponent's strategies.
2. Portal phase: The players may pay gold to turn the portal, modifying the initial enemy distribution. In turn order, each player may pay as much gold as they want to move the portal in any direction. Once all players have moved the portal or have passed their turn, they take the enemy dice that ended the phase in their zones of the portal board, placing them in the corresponding paths.
3. Heroes' phase: Players move and attack with their team of characters, trying to eliminate all threats from their boards.
4. Assault phase: Enemies advance, trying to exit the player's boards. The starting player rolls a three-sided die, and each player has to add the resulting number to the initial movement value of each enemy. If an enemy escapes a player's board, the player takes damage.
Once all rounds are finished, the game ends and the player who has the fewest damage points wins!
1. Lord Morth's phase: The starting player rolls the enemy dice into the portal board to determine in which path the enemies enter the boards. To do this, the player rolls as many enemy dice as indicated on the turn track, and a 12-sided die to determine the exact position of the portal. Also, the players receive cards to trump their opponent's strategies.
2. Portal phase: The players may pay gold to turn the portal, modifying the initial enemy distribution. In turn order, each player may pay as much gold as they want to move the portal in any direction. Once all players have moved the portal or have passed their turn, they take the enemy dice that ended the phase in their zones of the portal board, placing them in the corresponding paths.
3. Heroes' phase: Players move and attack with their team of characters, trying to eliminate all threats from their boards.
4. Assault phase: Enemies advance, trying to exit the player's boards. The starting player rolls a three-sided die, and each player has to add the resulting number to the initial movement value of each enemy. If an enemy escapes a player's board, the player takes damage.
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