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BGG랭킹
BGG전체 : 957
WARGAMES : 22
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.65 / 5
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디자이너
Bowen Simmons
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아티스트
Jean-Louis Ernest Meissonier
-
인원
게임 소개
(게시인으로부터)
나폴레옹의 개선문은 마렝고의 전임자인 보나파르트(Bonaparte)와 같은 토대 위에 지어졌지만 규모가 더 크고 웅장하다. 두 개의 보드를 사용하여 44" x 34"의 더블 사이즈 전장 지도를 만들 수 있으며 이전 게임보다 두 배 더 많은 조각을 가지고 있지만, 큰 워게임 또한 오랜 시간이 걸리는 전통과 달리 나폴레옹’s Triump는 하루 저녁에 처음부터 끝까지 플레이할 수 있다.
상자 뒤쪽에서
1805년 12월 2일 아우스터리츠 전장에서 나폴레옹이 이끄는 프랑스군은 러시아 황제 알렉산더가 이끄는 오스트리아와 러시아군의 공격을 기다리고 있었다. 나폴레옹은 좌익으로 연합군을 공격하도록 유인했고, 연합군이 공격했을 때, 연합군의 기습적인 반격이 연합군의 우익과 중앙을 공격했고, 연합군의 좌익을 포위하고 파괴했다.
나폴레옹의 승리는 그 역사적인 전투를 재현한다. 서사적인 주제에 걸맞게, 나폴레옹의 승리는 두 배 큰 44"x34"의 전장 지도에서 상영된다.
게임의 크기에도 불구하고 배우기 쉽고 게임 실행 속도가 빠릅니다. 규칙은 9페이지에 불과하고, 경기 시간은 2시간밖에 되지 않습니다. 나폴레옹의 승리는 플레이어가 게임을 배우고 설정해 하룻밤 만에 완성할 수 있다는 점에서 대형 워게임 중 독보적이다.
이 게임 시스템은 수상 경력이 있는 선조인 보나파르트(Bonaparte)가 마렝고(Marengo)에서 따왔다. 그 게임처럼 나폴레옹의 승리는 거의 모든 표준 워게임 대회와 함께 깨진다. 육각 격자 및 지형 효과 차트가 없으며 지형 효과는 지도 자체에 설계된다. 전투 결과표는 없으며, 전투는 힘의 차이에 의해 해결된다. 그것은 주사위가 없다; 긴장감은 제한된 정보에서 나오고 결과는 오직 플레이어의 결정에 달려있다.
나폴레옹의 승리는 독특한 워게임 경험입니다. 그것은 크지만 빠르게 연주된다. 간단한 규칙을 가지고 있지만, 개념의 대담함과 세부적인 것에 대한 주의력 모두를 보상하는 딥 게임 플레이가 있습니다. 워게이머와 그 시대의 다른 학생들을 사로잡을 만큼 역사에 가까이 있으면서, 워게이머가 아닌 사람들도 즐길 수 있을 만큼 충분히 즐길 수 있다.
나폴레옹의 승리는 배우기 쉬울 뿐만 아니라 빠르고 흥미진진한 게임으로 구성 요소 품질이 뛰어나 보기에도 훌륭한 게임이다. 지도는 독일식으로 잘라낸 두꺼운 판 위에 올려져 있어 미국식 판자의 골짜기나 종이 판자의 좌굴 없이 놀이의 표면이 견고하고 안정적이며 평평하다.
상대 군대를 대표하기 위해, 이 게임은 140개의 나무 블록이 있는데, 파란색은 프랑스, 빨간색은 연합국을 상징한다. 각 블록에는 유닛의 종류와 강도를 나타내는 기호들이 그려져 있습니다. 상대 군대의 고위 지휘관들은 18개의 금속 깃발로 표현되며, 스티커에는 각 지휘관의 국적과 이름이 표시되어 있다.
나폴레옹의 승리는 19세기 전투 지도와 군사 작전의 시각적 매력과 함께 이동과 공격을 위해 정렬된 종대와 열로 늘어선 부대, 군단을 나타내는 깃발들을 결합했다. 그 효과는 정말 놀랍습니다.
나폴레옹의 개선문은 마렝고의 전임자인 보나파르트(Bonaparte)와 같은 토대 위에 지어졌지만 규모가 더 크고 웅장하다. 두 개의 보드를 사용하여 44" x 34"의 더블 사이즈 전장 지도를 만들 수 있으며 이전 게임보다 두 배 더 많은 조각을 가지고 있지만, 큰 워게임 또한 오랜 시간이 걸리는 전통과 달리 나폴레옹’s Triump는 하루 저녁에 처음부터 끝까지 플레이할 수 있다.
상자 뒤쪽에서
1805년 12월 2일 아우스터리츠 전장에서 나폴레옹이 이끄는 프랑스군은 러시아 황제 알렉산더가 이끄는 오스트리아와 러시아군의 공격을 기다리고 있었다. 나폴레옹은 좌익으로 연합군을 공격하도록 유인했고, 연합군이 공격했을 때, 연합군의 기습적인 반격이 연합군의 우익과 중앙을 공격했고, 연합군의 좌익을 포위하고 파괴했다.
나폴레옹의 승리는 그 역사적인 전투를 재현한다. 서사적인 주제에 걸맞게, 나폴레옹의 승리는 두 배 큰 44"x34"의 전장 지도에서 상영된다.
게임의 크기에도 불구하고 배우기 쉽고 게임 실행 속도가 빠릅니다. 규칙은 9페이지에 불과하고, 경기 시간은 2시간밖에 되지 않습니다. 나폴레옹의 승리는 플레이어가 게임을 배우고 설정해 하룻밤 만에 완성할 수 있다는 점에서 대형 워게임 중 독보적이다.
이 게임 시스템은 수상 경력이 있는 선조인 보나파르트(Bonaparte)가 마렝고(Marengo)에서 따왔다. 그 게임처럼 나폴레옹의 승리는 거의 모든 표준 워게임 대회와 함께 깨진다. 육각 격자 및 지형 효과 차트가 없으며 지형 효과는 지도 자체에 설계된다. 전투 결과표는 없으며, 전투는 힘의 차이에 의해 해결된다. 그것은 주사위가 없다; 긴장감은 제한된 정보에서 나오고 결과는 오직 플레이어의 결정에 달려있다.
나폴레옹의 승리는 독특한 워게임 경험입니다. 그것은 크지만 빠르게 연주된다. 간단한 규칙을 가지고 있지만, 개념의 대담함과 세부적인 것에 대한 주의력 모두를 보상하는 딥 게임 플레이가 있습니다. 워게이머와 그 시대의 다른 학생들을 사로잡을 만큼 역사에 가까이 있으면서, 워게이머가 아닌 사람들도 즐길 수 있을 만큼 충분히 즐길 수 있다.
나폴레옹의 승리는 배우기 쉬울 뿐만 아니라 빠르고 흥미진진한 게임으로 구성 요소 품질이 뛰어나 보기에도 훌륭한 게임이다. 지도는 독일식으로 잘라낸 두꺼운 판 위에 올려져 있어 미국식 판자의 골짜기나 종이 판자의 좌굴 없이 놀이의 표면이 견고하고 안정적이며 평평하다.
상대 군대를 대표하기 위해, 이 게임은 140개의 나무 블록이 있는데, 파란색은 프랑스, 빨간색은 연합국을 상징한다. 각 블록에는 유닛의 종류와 강도를 나타내는 기호들이 그려져 있습니다. 상대 군대의 고위 지휘관들은 18개의 금속 깃발로 표현되며, 스티커에는 각 지휘관의 국적과 이름이 표시되어 있다.
나폴레옹의 승리는 19세기 전투 지도와 군사 작전의 시각적 매력과 함께 이동과 공격을 위해 정렬된 종대와 열로 늘어선 부대, 군단을 나타내는 깃발들을 결합했다. 그 효과는 정말 놀랍습니다.
(From the publisher)
Napoleon’s Triumph is built on the same foundations as its acclaimed predecessor, Bonaparte at Marengo, but is bigger and grander in scale. It uses two boards to make a double-size 44" x 34" map of the Austerlitz battlefield and has twice as many pieces as the earlier game, but defying the tradition that big wargames must also take a long time to play, Napoleon’s Triumph can be played from start to finish in a single evening.
From Back of Box
On December 2, 1805, on the battlefield of Austerlitz, an outnumbered French army led by their newly crowned emperor, Napoleon, waited to receive an expected attack by a Russian and Austrian army commanded by the Russian Czar, Alexander. Napoleon lured the Allies into attacking with their left wing, and when the Allies did so, a surprise French counter-attack smashed the Allied right and centre, and then surrounded and destroyed the Allied left in one of the most famous and decisive battles in military history.
Napoleon's Triumph re-creates that historic battle. Befitting its epic subject, Napoleon's Triumph is played on a double-sized 44" x34" map of the battlefield.
In spite of the game's size, it is easy to learn and fast to play. The rules are only nine pages long, and the playing time is only two hours. Napoleon's Triumph is unique among big wargames in that players can learn the game, set it up, and play it to completion in a single evening.
The game system is derived from its award-winning forebear, Bonaparte at Marengo. Like that game, Napoleon's Triumph breaks with almost all of the standard wargame conventions. It has no hex grid and terrain effects chart; terrain effects are designed into the map itself. It has no combat results table; combat is resolved through strength differential. It has no dice; tension comes from limited information and the outcome only depends on the players' decisions.
Napoleon's Triumph is a unique wargame experience. It is large, yet fast-playing. It has simple rules, but deep game play that rewards both boldness of conception and attention to detail. It stays close enough to history to engross wargamers and other students of the period, while still being entertaining enough for even non-wargamers to enjoy.
Napoleon's Triumph is not only easy to learn and fast and exciting to play, it also is a great looking game due to its exceptional component quality. The map is mounted on a heavy board cut in the German style so that the playing surface is durable, stable, and flat, without the valleys of American-style mounted boards or the buckling of paper boards.
To represent opposing armies, the game comes with 140 wooden blocks, blue for the French and red for the Allies. Painted on each block are symbols that identify the type and strengths of the unit. The senior commanders of the opposing armies are represented by 18 metal flags; stickers are applied to mark the nationality and name of each commander.
In play, Napoleon's Triumph combines the visual appeal of 19th century battle maps and military minatures, with columns and rows of units lined for movement and attack, accented by flags to indicate corps. The effect is simply stunning.
Napoleon’s Triumph is built on the same foundations as its acclaimed predecessor, Bonaparte at Marengo, but is bigger and grander in scale. It uses two boards to make a double-size 44" x 34" map of the Austerlitz battlefield and has twice as many pieces as the earlier game, but defying the tradition that big wargames must also take a long time to play, Napoleon’s Triumph can be played from start to finish in a single evening.
From Back of Box
On December 2, 1805, on the battlefield of Austerlitz, an outnumbered French army led by their newly crowned emperor, Napoleon, waited to receive an expected attack by a Russian and Austrian army commanded by the Russian Czar, Alexander. Napoleon lured the Allies into attacking with their left wing, and when the Allies did so, a surprise French counter-attack smashed the Allied right and centre, and then surrounded and destroyed the Allied left in one of the most famous and decisive battles in military history.
Napoleon's Triumph re-creates that historic battle. Befitting its epic subject, Napoleon's Triumph is played on a double-sized 44" x34" map of the battlefield.
In spite of the game's size, it is easy to learn and fast to play. The rules are only nine pages long, and the playing time is only two hours. Napoleon's Triumph is unique among big wargames in that players can learn the game, set it up, and play it to completion in a single evening.
The game system is derived from its award-winning forebear, Bonaparte at Marengo. Like that game, Napoleon's Triumph breaks with almost all of the standard wargame conventions. It has no hex grid and terrain effects chart; terrain effects are designed into the map itself. It has no combat results table; combat is resolved through strength differential. It has no dice; tension comes from limited information and the outcome only depends on the players' decisions.
Napoleon's Triumph is a unique wargame experience. It is large, yet fast-playing. It has simple rules, but deep game play that rewards both boldness of conception and attention to detail. It stays close enough to history to engross wargamers and other students of the period, while still being entertaining enough for even non-wargamers to enjoy.
Napoleon's Triumph is not only easy to learn and fast and exciting to play, it also is a great looking game due to its exceptional component quality. The map is mounted on a heavy board cut in the German style so that the playing surface is durable, stable, and flat, without the valleys of American-style mounted boards or the buckling of paper boards.
To represent opposing armies, the game comes with 140 wooden blocks, blue for the French and red for the Allies. Painted on each block are symbols that identify the type and strengths of the unit. The senior commanders of the opposing armies are represented by 18 metal flags; stickers are applied to mark the nationality and name of each commander.
In play, Napoleon's Triumph combines the visual appeal of 19th century battle maps and military minatures, with columns and rows of units lined for movement and attack, accented by flags to indicate corps. The effect is simply stunning.
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