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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.40 / 5
-
디자이너
Reiner Knizia
-
아티스트
-
인원
게임 소개
수 세대에 걸쳐 뱃사람들이 전설의 보물을 찾으며 시간을 보냈지만, 아무도 그 보물을 찾지 못했다. 하지만 이제 플린트의 예전 차트가 나타났고, 그 차트는 은신처들이 표시되어 있었다. 여러 해적선이 동시에 보물상자가 숨겨져 있는 섬 그룹에 도달한다. 하지만 플린트의 쉴새없는 유령이 보물을 지키고 있어. 과연 누가 성공해서 가장 값진 보물상자를 되찾을 수 있을까?
시작 플레이어는 8개의 큰 마커와 5개의 작은 마커로 플레이하며, 다른 하나는 8개의 작은 마커와 5개의 큰 마커로 플레이한다. 플레이어들은 번갈아 가면서 다른 공간에 자신의 마커를 배치하며, 절대로 상대의 움직임을 똑같이 반복하지 않는다. 게임은 두 선수가 13개의 표시를 모두 섬의 7개 공간에 배치하면 끝납니다. 7개의 칸은 차례대로 점수가 매겨집니다. 각 공간에서 더 많은 마커를 가진 플레이어(또는 숫자가 같을 경우 더 큰 마커)가 승리합니다. 동점일 경우에는 보물상자를 가져가는 사람이 없다. 보물 상자를 가장 많이 가진 플레이어가 승리합니다.
원래 Spielbox 1991 #4에 출판되었습니다.
시작 플레이어는 8개의 큰 마커와 5개의 작은 마커로 플레이하며, 다른 하나는 8개의 작은 마커와 5개의 큰 마커로 플레이한다. 플레이어들은 번갈아 가면서 다른 공간에 자신의 마커를 배치하며, 절대로 상대의 움직임을 똑같이 반복하지 않는다. 게임은 두 선수가 13개의 표시를 모두 섬의 7개 공간에 배치하면 끝납니다. 7개의 칸은 차례대로 점수가 매겨집니다. 각 공간에서 더 많은 마커를 가진 플레이어(또는 숫자가 같을 경우 더 큰 마커)가 승리합니다. 동점일 경우에는 보물상자를 가져가는 사람이 없다. 보물 상자를 가장 많이 가진 플레이어가 승리합니다.
원래 Spielbox 1991 #4에 출판되었습니다.
Generations of seafarers have spent their time searching for the fabled treasure, but none have managed to find it. But now Flint's old chart has turned up, on which the hiding places are marked. Multiple pirate ships simultaneously reach the island group in which the treasure chests are hidden. But the restless ghost of Flint is guarding the treasure. Who will be successful and recover the most valuable treasure chest?
The starting player plays with 8 large and 5 small markers, the other one with 8 small and 5 large markers. Players alternate taking turns placing their markers on different spaces, never identically repeating the opponent's move. The game ends when both players have placed all of their 13 markers on the 7 spaces of the island. The 7 spaces are scored one after another. At each space the player with more markers (or in case of equal numbers, more large markers) wins. In case of a tie, no one gets the treasure chests. The player with the most treasure chests wins.
Originally published in spielbox 1991 #4.
The starting player plays with 8 large and 5 small markers, the other one with 8 small and 5 large markers. Players alternate taking turns placing their markers on different spaces, never identically repeating the opponent's move. The game ends when both players have placed all of their 13 markers on the 7 spaces of the island. The 7 spaces are scored one after another. At each space the player with more markers (or in case of equal numbers, more large markers) wins. In case of a tie, no one gets the treasure chests. The player with the most treasure chests wins.
Originally published in spielbox 1991 #4.
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