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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
3.80 / 5
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디자이너
Martin Medema
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 네덜란드의 기술대학 트벤터에서 발명되었습니다.
아틀란티스는 그것의 메커니즘이 매우 독창적이다. 그 보드는 각각 가운데 한 개와 그 주위에 여섯 개, 7개의 육각으로 구성된 세그먼트들로 구성되어 있다. 보드는 꽤 크게 만들 수 있지만 보통 4x4 세그먼트와 비슷합니다; 보드가 커질수록 게임은 더 오래 걸린다. 각 플레이어는 한 가지 색의 조각을 가지고 있습니다. 조각을 쌓을 수 있지만, 인접한 육각형보다 많거나 많을 때, 그것은 폭발하여 각각의 육각형 주위에 한 조각씩 퍼지고 원래의 필드를 파괴한다. 세그먼트의 7개의 16진수가 모두 소멸된 경우 세그먼트가 제거됩니다. 따라서 경기가 진행되는 동안 보드(아틀란티스)는 파도 속으로 사라진다.
이 게임의 목표는 가능한 많은 자유 육각형을 정복하는 것이다. 한 영역이 적의 피스 없이 육각형으로만 닿으면 정복된다. 그러나 조심하라: 폭발하는 육각형은 폭발과 파괴의 막을 수 없는 전선으로 변하는 불쾌한 경향이 있다.
내가 알기로는 이 게임은 상업적으로 출시되지 않았지만, 그럼에도 불구하고 큰 플레이 커뮤니티를 가지고 있는데, 대학 게임 동아리(Fanaat)에는 현재 한 세대 이상의 자손 플레이어가 있기 때문이다. 이 게임은 대칭적인 이유로 2명, 3명, 6명이 플레이하는 것이 가장 좋다. 4명의 선수는 가능하지만, 보드가 거울에 비치는 것이 아니기 때문에 선수들은 동등한 선발 위치를 갖지 못할 것이다.
아틀란티스는 그것의 메커니즘이 매우 독창적이다. 그 보드는 각각 가운데 한 개와 그 주위에 여섯 개, 7개의 육각으로 구성된 세그먼트들로 구성되어 있다. 보드는 꽤 크게 만들 수 있지만 보통 4x4 세그먼트와 비슷합니다; 보드가 커질수록 게임은 더 오래 걸린다. 각 플레이어는 한 가지 색의 조각을 가지고 있습니다. 조각을 쌓을 수 있지만, 인접한 육각형보다 많거나 많을 때, 그것은 폭발하여 각각의 육각형 주위에 한 조각씩 퍼지고 원래의 필드를 파괴한다. 세그먼트의 7개의 16진수가 모두 소멸된 경우 세그먼트가 제거됩니다. 따라서 경기가 진행되는 동안 보드(아틀란티스)는 파도 속으로 사라진다.
이 게임의 목표는 가능한 많은 자유 육각형을 정복하는 것이다. 한 영역이 적의 피스 없이 육각형으로만 닿으면 정복된다. 그러나 조심하라: 폭발하는 육각형은 폭발과 파괴의 막을 수 없는 전선으로 변하는 불쾌한 경향이 있다.
내가 알기로는 이 게임은 상업적으로 출시되지 않았지만, 그럼에도 불구하고 큰 플레이 커뮤니티를 가지고 있는데, 대학 게임 동아리(Fanaat)에는 현재 한 세대 이상의 자손 플레이어가 있기 때문이다. 이 게임은 대칭적인 이유로 2명, 3명, 6명이 플레이하는 것이 가장 좋다. 4명의 선수는 가능하지만, 보드가 거울에 비치는 것이 아니기 때문에 선수들은 동등한 선발 위치를 갖지 못할 것이다.
This game was invented at the Technical University Twente in The Netherlands.
Atlantis is very original in its mechanisms. The board is built up from segments, each consisting of 7 hexes: one in the middle and six around it. The board can be made quite large, but is usually something like 4x4 segments; the game takes longer as the board gets larger. Each player has pieces of a single color. Pieces can be stacked, but when the stack gets as high as, or higher than, the number of neighbouring hexes, it explodes, spreading one piece to each surrounding hex and destroying the original field. If all seven hexes of a segment have been destroyed, the segment is removed. Thus, during the course of a game the board (Atlantis) disappears into the waves.
The goal of the game is to conquer as many free hexes as possible. An area is conquered if it is only touched by hexes without enemy-pieces (compare Go). But beware: Exploding hexes have the nasty tendency to turn into an unstoppable front of explosion and destruction.
As far as I know this game has not been released commercially, but nevertheless it has a large playing community, since the University Game Club (Fanaat) has now more than one generation of offspring players. The game plays best with 2, 3 or 6 players, for symmetry reasons. 4 players is possible, but since the board is not mirror-symmetric the players will not have equivalent starting positions.
Atlantis is very original in its mechanisms. The board is built up from segments, each consisting of 7 hexes: one in the middle and six around it. The board can be made quite large, but is usually something like 4x4 segments; the game takes longer as the board gets larger. Each player has pieces of a single color. Pieces can be stacked, but when the stack gets as high as, or higher than, the number of neighbouring hexes, it explodes, spreading one piece to each surrounding hex and destroying the original field. If all seven hexes of a segment have been destroyed, the segment is removed. Thus, during the course of a game the board (Atlantis) disappears into the waves.
The goal of the game is to conquer as many free hexes as possible. An area is conquered if it is only touched by hexes without enemy-pieces (compare Go). But beware: Exploding hexes have the nasty tendency to turn into an unstoppable front of explosion and destruction.
As far as I know this game has not been released commercially, but nevertheless it has a large playing community, since the University Game Club (Fanaat) has now more than one generation of offspring players. The game plays best with 2, 3 or 6 players, for symmetry reasons. 4 players is possible, but since the board is not mirror-symmetric the players will not have equivalent starting positions.
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