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BGG랭킹
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6.4Wellington's Victory: The Battle of Waterloo, 18 June 1815 (Second Edition) (2015) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
60-1000 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.33 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Nadir Elfarra, Joe Youst
-
인원
게임 소개
워털루 전투를 다룬 고전적인 SPI 게임이 새롭게 디자인된 버전으로 돌아옵니다. 나폴레옹의 북부 프랑스군은 웰링턴의 저지대 군대와 대치하고 있는데, 그들은 블뤼허의 로어 라인 강 프로이센군의 도착을 기다리며 시간을 다투고 있다. 지도는 고도, 마을과 농장, 벽, 숲, 생울타리, 움푹 패인 도로, 경사면, 개울, 습지 등의 지형적 특징을 나타내기 위해 자연적인 등고선을 사용한다.
대부분의 생생하게 색칠된 카운터들은 보병 대대, 기병 중대, 포병 포대, 공병 부대 등 전투 부대를 나타낸다. 많은 대대에는 전문 척후병을 위한 추가 카운터 또는 더 큰 크기를 나타내는 추가 카운터가 있다. 부대 능력은 보병 사각형에서부터 기병용 베데트까지 수많은 대형 표시에 의해 수정된다. 각 군의 최고 지휘부는 주요 지휘관과 부대 사령부가 대표하며, 개별 지도자는 부대 성과를 향상시킨다.
게임 메커니즘이 간소화되었으며, 주사위 굴리기 한 번으로 사상자와 무질서가 발생한다. 단위와 더 큰 조직은 시간이 지남에 따라 쇠약해지며 휴식을 취해야 하며 그렇지 않을 경우 심각한 붕괴의 위험이 있습니다. 기교는 전투에서 무력을 압도한다. 플레이어는 다양한 무기, 포메이션, 전술을 사용하여 주요 지역을 점령하고 적 유닛을 파괴해야 한다. 숨겨진 움직임은 각 플레이어가 다른 플레이어를 위한 놀라움을 준비할 수 있게 해줍니다. 역사적 전투부터 개별 성도를 위한 싸움까지 다양한 시나리오가 펼쳐진다. 그 프랑스 선수는 일찍 출발하거나, 전투를 시범으로 바꿀지 결정할 수 있다.
프로이센군은 초기에 적은 병력으로 도착할 수 있고, 나중에 연합군의 뜻에 따라 더 많은 병력으로 도착할 수 있다. 거대한 기병 돌격부터 대규모 폭격, 교전, 거친 멜리까지, 유럽의 운명이 균형을 이루고 있습니다.
게임 구성 요소:
32페이지 컬러 규칙서 1권
1 16페이지 컬러 배틀 분석 및 OB (S&T #292에서 발췌)
카운터 시트 7개(다이컷 카운터 1,960개)
4개의 34& x 22& 소프트 맵
플레이어 보조 시트 2개
1회 표시 시트
육군용 전시 시트 3개
1 프러시아 오프보드 접근 시트
6 6면 큰 주사위
보관 가방
대부분의 생생하게 색칠된 카운터들은 보병 대대, 기병 중대, 포병 포대, 공병 부대 등 전투 부대를 나타낸다. 많은 대대에는 전문 척후병을 위한 추가 카운터 또는 더 큰 크기를 나타내는 추가 카운터가 있다. 부대 능력은 보병 사각형에서부터 기병용 베데트까지 수많은 대형 표시에 의해 수정된다. 각 군의 최고 지휘부는 주요 지휘관과 부대 사령부가 대표하며, 개별 지도자는 부대 성과를 향상시킨다.
게임 메커니즘이 간소화되었으며, 주사위 굴리기 한 번으로 사상자와 무질서가 발생한다. 단위와 더 큰 조직은 시간이 지남에 따라 쇠약해지며 휴식을 취해야 하며 그렇지 않을 경우 심각한 붕괴의 위험이 있습니다. 기교는 전투에서 무력을 압도한다. 플레이어는 다양한 무기, 포메이션, 전술을 사용하여 주요 지역을 점령하고 적 유닛을 파괴해야 한다. 숨겨진 움직임은 각 플레이어가 다른 플레이어를 위한 놀라움을 준비할 수 있게 해줍니다. 역사적 전투부터 개별 성도를 위한 싸움까지 다양한 시나리오가 펼쳐진다. 그 프랑스 선수는 일찍 출발하거나, 전투를 시범으로 바꿀지 결정할 수 있다.
프로이센군은 초기에 적은 병력으로 도착할 수 있고, 나중에 연합군의 뜻에 따라 더 많은 병력으로 도착할 수 있다. 거대한 기병 돌격부터 대규모 폭격, 교전, 거친 멜리까지, 유럽의 운명이 균형을 이루고 있습니다.
게임 구성 요소:
32페이지 컬러 규칙서 1권
1 16페이지 컬러 배틀 분석 및 OB (S&T #292에서 발췌)
카운터 시트 7개(다이컷 카운터 1,960개)
4개의 34& x 22& 소프트 맵
플레이어 보조 시트 2개
1회 표시 시트
육군용 전시 시트 3개
1 프러시아 오프보드 접근 시트
6 6면 큰 주사위
보관 가방
The classic SPI game covering the battle of Waterloo returns in this redesigned version. Napoleon's French Army of the North faces Wellington's hodge-podge Army of the Low Countries, who are fighting for time while awaiting the arrival of Blucher's Prussian Army of the Lower Rhine. The maps use natural contours to show elevations, withterrain features including the critical chateaux, villages and farms, walls, woods, hedges, sunken roads, slopes, streams, and marshes.
Most of the vividly colored counters represent combat units: infantry battalions, cavalry squadrons, artillery batteries, and engineer detachments. Many battalions have additional counters for specialist skirmishers, or additional counters to represent greater size. Unit capabilities are modified by a number of formation markers, from infantry squares to cavalry vedettes. Individual leaders enhance unit performance, while each army's high command is represented by key commanders and unit headquarters.
The game mechanics have been streamlined; a single dice roll inflicts casualties and disorder. Units and larger organizations wear down over time and must be rested or risk a catastrophic collapse. Finesse trumps brute strength in combat; players must utilize a variety of arms, formations, and tactics to seize key ground and destroy enemy units. Hidden movement allows each player to prepare surprises for the other. Multiple scenarios cover everything from the historical battle to a fight for an individual chateau. The French player may decide on an early start, or even on turning the battle into a demonstration.
The Prussian arrival can occur early with fewer troops, or later with more, at the will of the allied player. It's all here, from massive cavalry charges to grand bombardments to skirmishing to wild melees, with the fate of Europe in the balance.
Game Components:
1 32-page Color Rules Book
1 16-page Color Battle Analysis & OB (extract from S&T #292)
7 Counter Sheets (1,960 die-cut counters)
4 34" x 22" soft maps
2 Player Aid Sheets
1 Time Display Sheet
3 Army Display Sheets
1 Prussian Off-Board Approach Sheet
6 6-Sided Large Dice
Storage Bags
Most of the vividly colored counters represent combat units: infantry battalions, cavalry squadrons, artillery batteries, and engineer detachments. Many battalions have additional counters for specialist skirmishers, or additional counters to represent greater size. Unit capabilities are modified by a number of formation markers, from infantry squares to cavalry vedettes. Individual leaders enhance unit performance, while each army's high command is represented by key commanders and unit headquarters.
The game mechanics have been streamlined; a single dice roll inflicts casualties and disorder. Units and larger organizations wear down over time and must be rested or risk a catastrophic collapse. Finesse trumps brute strength in combat; players must utilize a variety of arms, formations, and tactics to seize key ground and destroy enemy units. Hidden movement allows each player to prepare surprises for the other. Multiple scenarios cover everything from the historical battle to a fight for an individual chateau. The French player may decide on an early start, or even on turning the battle into a demonstration.
The Prussian arrival can occur early with fewer troops, or later with more, at the will of the allied player. It's all here, from massive cavalry charges to grand bombardments to skirmishing to wild melees, with the fate of Europe in the balance.
Game Components:
1 32-page Color Rules Book
1 16-page Color Battle Analysis & OB (extract from S&T #292)
7 Counter Sheets (1,960 die-cut counters)
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